Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:16:16 GMT

دور جدید تعدیل نیرو در موزه کرونازده «تیت»

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۰۰۹۴

دور جدید تعدیل نیرو در موزه کرونازده «تیت»

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی آرت‌نت، موزه تیت بریتانیا برای دومین بار در سال جاری میلادی به دلیل مشکلات مالی ناشی از شیوع کرونا، بخشی از نیروی کار خود را اخراج می‌کند. در این دور از تعدیل نیروها، ۱۲۰ کارمند اخراج می‌شوند، چیزی معادل ۱۲ درصد از کل نیروی انسانی این مجموعه.

تصمیم به قطع همکاری با این تعداد نیرو در پی آن گرفته می‌شود که موزه تیت تقریبا نیمی از سال ۲۰۲۰ را به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل بود و ۷۵ میلیون و ۳۰۰ هزار از درآمدش را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به نقل از روزنامه هنر لندن، این موزه انگلیسی تحت تاثیر ضررهای روزافزون ناشی از تداوم قرنطینه، به دنبال آن است که با تعدیل نیروی انسانی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار پس‌انداز کند. 

در این راستا، مسئولان موزه تیت راه درخواست‌های مختلف فردی اعم از بازنشستگی زودتر از موعد، کاهش ساعات کاری و مرخصی توافقی را نیز برای کارکنانش باز گذاشته‌اند.

موزه تیت روز چهارشنبه (۱۲ آذر ۹۹) با به پایان رسیدن دومین دور از قرنطینه در انگلیس، بازگشایی شد. پیش‌بینی می‌شود مجموع بازیدکننده سالانه این موزه تا پایان سال جاری میلادی به تنها یک میلیون نفر برسد که با برآوردهای اولیه ۸ میلیونی اختلاف فاحشی دارد.

ماریا بلشاو (Maria Balshaw) رئیس موزه تیت و ویکی چیتهم (Vicky Cheetham) مدیر ارشد عملیاتی این موزه در بیانیه‌ای مشترک در این باره گفتند: کاهش نیروی انسانی را با اکراه و بی‌میلی تمام انجام می‌دهیم. دانش، تجربه و اشتیاق همکارانمان در تیت، قلب تپنده موفقیت ماست و ارزش بالایی برایمان دارد. اما چاره دیگری نداشتیم. برای جان به در بردن از این بحران نمی‌توانیم گزینه اخراج اجباری برای رسیدن به میزان لازم از صرفه‌جویی در هزینه‌ها را کنار بگذاریم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود صنعت گردشگری تا سال ۲۵/۲۰۲۴ به وضع سابق خود بازنگردد و اقتصاد تا مدتها با پیامدهای قرنطینه دست و پنجه نرم کند، راه منتهی به احیا و بازیابی، مسیری طولانی خواهد داشت.

با آغاز قرنطینه و تعطیلی‌ سراسری ناشی از شیوع کرونا در ماه مارس (اسفند ۹۸- فروردین ۹۹)، موزه تیت به دلیل پرداخت متعهدانه حقوق کارکنانش تا پایان ماه آوریل، مورد تحسین و تشویق قرار گرفت اما با آشکار شدن تاثیرات مالی قرنطینه، بازوی تجاری این موزه ۲۱۷ کارمند تمام وقت خود را اخراج کرد. از زمان آغاز بحران کرونا تاکنون در مجموع ۲۹۵ نفر از کارکنان تیت اخراج شده‌اند که نیمی از آنها داوطلبانه از این مجموعه جدا شدند.

برچسب‌ها ویروس کرونا هنرهای تجسمی لندن موزه پروندهٔ خبری خسارت اقتصادی کرونا به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هنرهای تجسمی لندن موزه ویروس کرونا هنرهای تجسمی لندن موزه اخبار کنکور موزه تیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی

محمد موحدی مجد مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در خصوص آبگرفتگی معابر شهر کرمانشاه بدنبال بارش‌های اخیر، گفت : با توجه به اینکه شدت بارش‌ها بالا بوده و حجم بارش در زمانی کوتاهی صورت گرفت، آبگرفتگی معابر یک امر طبیعی است و در تمام شهر‌ها و کلانشهر‌های دنیا رخ می‌دهد. مهم این است که این آبگرفتگی‌ها اختلال جدی ایجاد نکرده و طولانی مدت نشود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت کانال‌های دفع آب‌های سطحی در تمام دنیا بر اساس میانگین بارندگی‌ها در هر منطقه طراحی و همین امر موجب می‌شود که در بارش‌های شدید در بازه زمانی کوتاه، شاهد آبگرفتگی معابر باشیم.

موحدی مجد با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای بارش‌های اخیر، از آماده‌باش ۱۷۰۰ نیروی خدماتی شهرداری کرمانشاه خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارندگی‌ها این نیرو‌ها در سه شیفت کاری تقسیم شده و در هر شیفت حدود ۶۰۰ نفر در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه آماده‌باش نیرو‌ها تا پایان بارندگی‌ها ادامه دارد، از مردم خواست در این شرایط از تردد غیرضروری در شهر اجتناب کرده تا نیرو‌ها بتوانند راحت‌تر فعالیت کرده و مشکل ترافیکی ایجاد نشود.

موحدی مجد با بیان اینکه تاکنون مشکل حادی در خصوص بارندگی‌ها نداشته‌ایم، گفت: تنها یک مورد که قدری ایجاد مشکل کرده و نیرو‌ها پیگیر رفع آن هستند، آبگرفتگی زیرگذر میدان شهدا است.

وی افزود: این زیرگذر مشکل اساسی دارد و باید تاسیسات آن مانند زیرگذر امام حسین (ع) کاملا بازسازی شود تا دیگر شاهد آبگرفتگی مشکل ساز در این نقطه نباشیم.

طبق اعلام هواشناسی، سامانه ناپایدار مستقر در جو استان، تا روز شنبه به فعالیت خود ادامه خواهد داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • استخدام ۲۰۲ نفر نیروی در دهیاری‌های استان بوشهر
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • مراسم هفته عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • واکنش تند دانشجویان به حضور سفیر آلمان در موزه فلسطین | ویدئو