Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@13:50:17 GMT

فروش نفت در بودجه ۱۴۰۰ غلطان و منعطف است

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۰۱۳۹

فروش نفت در بودجه ۱۴۰۰ غلطان و منعطف است

با بیان این که فروش نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ غلطان و منعطف است گفت: به نحوی بودجه تنظیم شد که اگر نرخ ارز و فروش نفت تغییر کرد آسیب چندانی به بودجه وارد نشود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حمید پورمحمدی در نشست لایحه بودجه 1400 گفت:مخالفان ارز دولتی تاکید میکنند این ارز رانت زا و مخرب است اما طرفداران تاکید دارند با حذف این ارز فشار بر مردم بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس از مجلس درتبصره یک اجازه خواهیم گرفت تا به اقتضای شرایط در این خصوص تصمیم گیری شود.

معاون نوبخت افزود: پیش بینی درآمد نفتی دولت 199هزار میلیارد تومان است و وزیر نفت نیز تاکید کرده فروش 2.3میلیون بشکه نفت در روز قابل تحقق است. بر اساس گفتگوی رییس جمهور و آقای همتی،  رییس کل بانک مرکزی مکلف شد تا نرخ ارز را به11500تومان برساند. اما به نحوی بودجه تنظیم شد که اگر نرخ ارز و فروش نفت تغییر کرد آسیب چندانی به بودجه وارد نشود.

وی گفت: 8 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی و دو‌میلیارد دلار نیز برای تامین دارو لحاظ شده است.

پورمحمدی گفت: تا پایان سال دو‌میلیارد دلار ارزی دیگر برای واردات کالای اساسی پیش بینی شده است که مجموع این رقم به هشت میلیارد دلار خواهد رسید.

وی افزود، در خصوص فروش نفت برای شکست شرایط تحریمی یک الزام تکلیف  وجود دارد اما در بستن بودجه باید مولفه های دیگر را لحاظ کرد. آنچه که فروخته شده و سال آینده وصول میشود و اگر ارز از11500تومان پایین تر آمد میتوان پیش فروش نفت انجام داد. به هر ترتیب تاکید اصلی بر فروش و‌تحقق 199هزار میلیارد تومان منابع  از فروش نفت است.

نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در این خصوص گفت: کف فروش یک‌میلیون‌بشکه و سقف احتمالی نیز 2.3 میلیون بشکه است. سوال این است که باید برای حفظ سهم اوپک آمادگی داشته باشیم یا نه.اگر وضع در همین حد یک‌میلیون بشکه نفت در روز  بود کمبود منابع از فروش داخلی جبران خواهد شد.

نوبخت تاکید کرد، روش تامین کسری بودجه دو‌روش است، فروش اوراق و فروش سهام کارخانجات. این موارد در جلسه اخیر سران قوا نیز از سوی رهبر انقلاب مطرح شد. بنابراین فروش نفت در بودجه یک انعطافی دارد و هرچه از رقم2.3 بشکه در روز کمتر بود از طریق فروش اوراق جبران خواهد شد.

وی گفت: سوال این است که سال آینده احتمال میدهیم به سهمیه مقرر در  اوپک برسیم یا خیر؟ تا کنون این اجازه را نداده اند، اما ایا این پیش بینی کار غلطی است؟

ادامه دارد...

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد دلار فروش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به اصلاح بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ همت

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو گفت: بنابر بر قول مساعدت رئیس مجلس، مقرر شده است تا بر اساس نوع ارزی که داده می‌شود بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، فرشته میرزازاده درباره بودجه دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: عدد پیشنهادی ما برای بودجه سال جاری ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بود که عدد مطرح شده در مجلس شورای اسلامی ۷۵ هزار میلیارد تومان عنوان شد، اما با تمهیدی که رئیس مجلس در نظر گرفت، مقرر شد که بر اساس نوع ارزی که داده می‌شود، این بودجه تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اصلاح شود.

وی افزود: بخش عظیمی از سهمیه ارزی سازمان غذا و دارو که حدود ۳.۵ میلیارد دلار است، ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی بوده که تا سقف ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و امیدواریم از این عدد کمتر نشود.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو گفت: به بخش کمی از تجهیزات پزشکی نیز در حال حاضر ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد، بخش اعظمی از دارو، تجهیزات و شیرخشک با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و بخشی از اقلام زیبایی و بخش اندکی از فراورده‌های سلامت‌محور خانگی ارز تالار دوم دریافت می‌کنند.

کد خبر 751399

دیگر خبرها

  • توجه به اصلاح بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ همت
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • نکونام به دنبال طلسم شکنی مقابل ذوب آهن
  • دومفریز، آرناتوویچ و کاربونی گزینه‌های فروش اینتر برای تامین بودجه؛ اینزاگی مهاجم می‌خواهد
  • پرسپولیس با رکورد 17 گل در شهر قهرمانی به میدان می‌رود
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول
  • نگاهی آماری به بازی‌های استقلال و ذوب آهن؛ نکونام به دنبال اولین پیروزی
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند