Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شورای عالی مصالحه افغانستان سفرهای منطقه‌ای نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان را برای تامین آتش‌بس در این کشور مهم خواند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حاجی دین محمد» معاون شورای عالی مصالحه افغانستان در واکنش به دور تازه سفرهای منطقه‌ای «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان گفت: خلیلزاد می‌تواند به برقراری آتش‌بس کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

خلیلزاد در حالی به منطقه سفر می‌کند که تیم مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان اخیراً از شکست بن‌بست مذاکرات و توافق بر سر کارشیوه مذاکرات صلح خبر داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

نماینده ویژه آمریکا نیز در توئیتی اعلام کرده بود که برای ایجاد اجماع منطقه‌ای و کمک به روند صلح به برخی کشورهای منطقه سفر می‌کند و نخستین مقصد سفرش ترکیه است، اما درباره برنامه سفرش به دیگر کشورها چیزی نگفت.

وی در توئیترش نوشت: «از ترکیه به سوی دوحه می‌روم تا دریابم که چگونه می‌توانیم با طرفین کمک کنیم تا بر مبنای موفقیت اخیرشان در توافق بر اصول و طرزالعمل‌ها، پیشرفت سریع بر یک نقشه راه سیاسی و آتش بس دایمی و همه‌جانبه بیابند».

مذاکرات بین‌الافغانی محور دور تازه سفرهای منطقه‌ای خلیلزادخلیلزاد: برای برقراری آتش‌بس در روند مذاکرات بین‌الافغانی تلاش می‌کنیماشرف غنی؛ نگرانی از دولت موقت و به حاشیه رفتن در روند صلح افغانستان

خلیلزاد پیش از این صریحاً به «پی‌بی‌اس» گفته بود: فکر نمی‌کنم طالبان پیش از رسیدن به یک توافق سیاسی برقراری آتش‌بس دائمی و فراگیر را بپذیرد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار افغانستان سفرهای منطقه ای آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند

نوربخش گفت: یکی از مهم ترین اتفاقاتی که سال گذشته توسط رئیس جمهور رخ داد تدوین، تصویب و ابلاغ «سند موسیقی» بود. اصل اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران موسیقی صاحب یک سند شده، خود به تنهایی اتفاق بزرگی است. به عنوان مثال در همین مساله کنسرت سال گذشته شهر اصفهان علیرضا قربانی که موجب لغو کنسرت این خواننده شد، اگر ماجرای تدوین و ابلاغ سند موسیقی نبود قطعا ما نمی‌توانستیم موفق به از سرگیری کنسرت‌های این هنرمند در اصفهان شویم. چون در این مسیر هیچ مقامی در هیج جای کشور نمی‌تواند مجوز صادر شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نادیده بگیرد.

وی افزود: درواقع آنچه در سند موسیقی روی آن تاکید شده، مبتنی بر چنین الزامی است که هیچ نهادی غیر از شورای عالی امنیت ملی، نمی‌تواند کنسرت هر چهره شناخته شده یا کمتر شناخته‌ای در عرصه موسیقی را که مجوز برگزاری اجرای خود را از مراجع رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده باشد، لغو کند. در این چارچوب تنها مرجعی که بر اساس قانون می‌تواند روی لغو یک اجرای زنده موسیقایی اقدامات لازم به عمل آورد، شورای عالی امنیت ملی آن هم با «ذکر دلیل» است و گرنه هیچ نهاد یا دستگاه دیگری نمی‎تواند کنسرت دارای مجوز وزارت ارشاد را متوقف کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • واکنش AFC به صعود افغانستان به جام جهانی فوتسال
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟