Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@07:52:40 GMT

گام بلند برای مناسب‌سازی شهر جهانی برداشته شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۰۴۰۶

گام بلند برای مناسب‌سازی شهر جهانی برداشته شد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، جمال‌الدین عزیزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یزد چندی پیش به عنوان پایلوت شهر دسترس‌پذیر انتخاب شد که برای ایجاد دسترسی شهری بهتر در یزد و اجرای موفق آن در شهر جهانی، مناسب سازی شهری در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به این‌که طرح هفت‌خوان در همین راستا در دست مطالعه و اجرا قرار گرفته است، افزود: طرح هفت خوان قدم بعدی برای اجرای آزمایشی مناسب سازی شهری در شهر جهانی یزد است و در این دوره از طرح فعلا در یک معبر مشخص شده در سطح شهر اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار یزد با بیان این‌که طرح هفت خوان از میدان همافر آغاز می شود و پس از طی میادین باهنر، آزادی، شهید بهشتی، امیرچقماق (چهارراه شهدا) و برج ساعت، به خیابان مسجد جامع می رسد، عنوان کرد: این طرح در یک مسیر رفت و برگشت به طول ۱۰ کیلومتر اجرا می شود.

عزیزی هدف از اجرای این طرح را استفاده آسان از معابر شهری برای همه پیاده ها اعلام کرد و گفت: در اجرای این طرح نگاه ویژه به معلولان داریم اما با مناسب‌سازی این معبر تردد برای همه شهروندان راحت‌تر خواهد شد.

شهردار یزد ادامه داد: این طرح به صورت ضربتی و در یک دوره زمانی بین یک ماه تا چهل روز اجرا می شود و تلاش ما بهره برداری از آن در روز جهانی معلولان است.

وی تصریح کرد: مشکلات مسیر یاد شده توسط یک گروه پایش شناسایی شده و اکنون در حال ارائه طرح برای رفع موانع هستند که امیدواریم تجربه ای خوب و موفق باشد و بتوانیم از آن در سایر نقاط شهر نیز استفاده کنیم.

شهردار یزد مناسب سازی شهری را یک الزام در شهرها دانست و افزود: اکنون شهرها به سمت پیاده محوری در حال حرکت هستند که با توجه به نقص زیرساخت‌های شهر یزد، این مهم باید به سرعت در شهرجهانی نیز عملیاتی شود.

عزیزی بیان کرد: در شرایط فعلی مدیریت شهری از اجرای پروژه های کلان به سمت پروژه‌های خرد و کوچک به داخل محلات رفته و رویکرد شورای شهر نیز همین است.

وی، هزینه اجرای طرح هفت خوان را نیز یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از بودجه های شهرداری مناطق نیز با توجه به مشارکت تمام شهرداری‌ها در این طرح استفاده می شود.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد مدیریت شهری شهر جهانی مناسب سازی مناسب سازی شهر طرح هفت خوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند

مشاور وزیر راه‌وشهرسازی از ضرورت ایجاد دهکدۀ شهری برای رفع مشکل مسکن در لرستان خبر داد و گفت: ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، روح‌الله اکبری، مشاور وزیر راه‌وشهرسازی، شامگاه شنبه، در جلسۀ شورای مسکن لرستان گفت: تأمین زمین در این استان به‌دلیل وضعیت جغرافیایی دشوار است.

او با بیان اینکه 20 درصد جمعیت لرستان فاقد مسکن هستند، اضافه کرد: این استان در اجرای طرح خودمالک شهری پیشرفتی ندارد.

مشاور وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به ظرفیت لرستان برای ساخت دهکدۀ شهری یادآور شد: ایجاد دهکدۀ شهری با حفظ باغات کشاورزی یکی از راه‌های ساخت واحد مسکونی در این استان است.

اکبری با تأکید به دسترسی روستاها به آب، برق و گاز، بیان کرد: زیرساخت‌های ایجاد دهکدۀ شهری در لرستان فراهم است و فرایند تصویب این طرح نیز قابل حل‌وفصل است.

مهلت یک‌هفته‌ای استاندار لرستان

ابوطالب شفقت، استاندار لرستان، نیز در این جلسه گفت: عدم رفع مشکل تأمین زمین برای اجرای طرح ملی مسکن در این استان قابل توجیه نیست و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای این طرح هستند.

او با تعیین مهلت یک هفته‌ای برای تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن در لرستان، اضافه کرد: این موضوع هرچه سریع‌تر باید در این استان رفع شود.

استاندار لرستان تأکید کرد: جلسات شورای مسکن در این استان باید به‌صورت منظم و با مشارکت دستگاه‌های تأثیرگذار برای اجرای طرح ملی مسکن تشکیل شود.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • اجرای پویش «پای کار ایرانیم»در پایتخت
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • اجرای پویش «پای تختی هستیم» در پایتخت
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات