Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است با تصویب قانون حمایت از افشا کنندگان فساد در مجلس ۶۰ درصد فساد‌ها در کشور کمتر می‌شود.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بررسی طرح حمایت از افشا کنندگان فساد در این کمیسیون، گفت: کلیات این طرح در کمیسیون تصویب و جزئیات آن برای بررسی بیشتر به کمیته تخصصی ارجاع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه اگر این طرح در کمیسیون و سپس در صحن علنی پارلمان تصویب شود قطعاٌ باعث جلوگیری از ۶۰ درصد از فساد‌ها در کشور می‌شود، ادامه داد: حمایت از افشاکنندگان فساد می‌تواند در پیشگیری وقوع این گونه جرایم کارساز باشد، البته در مجلس دهم چند قانون در جهت مبارزه با فساد مصوب شد که اگر این قوانین به درستی اجرا شود فساد‌ها کم خواهد شد.

نماینده رباط کریم در مجلس فسادستیزی یکی از موضوعاتی است که نمایندگان در مجلس یازدهم بر روی آن حساسیت زیادی دارند، افزود:یکی از این موضوعات مهم برای تشویق مردم برای نقش داشتن در مبارزه با فساد حمایت از آن‌ها در برابر افشا فساد است که طرح سوت‌زنی به همین منظور تهیه و تدوین شده است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد:در طرح سوت زنی اگر شخصی از فسادی افشاگری کرد، متناسب با آن فساد از وی حمایت مالی می‌شود و درصدی از آن فسادی را که اعلام کرده به فرد افشاکننده پرداخت می‌شود تا تشویقی برای دیگران باشد و جلوی فساد گرفته شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه سوت زنی شیوه‌ای است که برای مقابله با فساد باید جدی گرفته شود، گفت: در بسیاری از کشور‌های دنیا نیز از افشاگران فساد‌های کوچک و بزرگ که در اصطلاح به آن‌ها سوت زنان فساد گفته می‌شود، حمایت‌های قانونی و مالی صورت می‌گیرد تا هراسی در انجام وظایف اخلاقی و اجتماعی خود نداشته باشند. منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی طرح سوت زنی نمایندگان مجلس کمیسیون قضایی و حقوقی سوت زنی فساد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد

سخنگوی دولت از تصویب و ابلاغ اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در هیات دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به‌منظور تکریم، حمایت و پشتیبانی سازمان‌یافته، مؤثر و مستمر از ‎قهرمانان و ‎پیشکسوتان، اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصویب هیات دولت رسید.

سخنگوی دولت ادامه داد: این اساسنامه که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، امروز برای اجرا ابلاغ شد.

کد خبر 748517

دیگر خبرها

  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان