Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رسانه‌های غربی خبر دادند، دادستان‌های آمریکایی در حال مذاکره با وکلای «منگ وانژو» مدیر ارشد مالی «هواوی» هستند تا پرونده جنجالی بازداشت او در کانادا به اتهام نقض تحریم‌های ایران بسته شود.

در حالی که بازداشت «منگ وانژو» مدیر ارشد هواوی و دختر بنیانگذار این شرکت چینی در کانادا به درخواست آمریکا همچنان یکی از موضوعات تنش زا در روابط سه کشور است، رسانه‌ها از تلاش واشنگتن برای توافق با وکلای این تبعه چینی به منظور بستن پرونده او خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «گاردین» به نقل از رویترز گزارش داد، دادستان‌های آمریکایی در حال صحبت با وکلای «منگ وانژو» مدیر ارشد مالی «هواوی» که در کانادا به اتهام نقض تحریمهای ایران در بازداشت به سر می برد، هستند تا اتهام های مجرمانه این پرونده علیه او برطرف شود.

این رسانه غربی نوشت: «این موضوع نشاندهنده یک سیگنال احتمالی (واشنگتن) برای پایان دادن به این پرونده که سبب خدشه وارد شدن به روابط ایالات متحده، چین و کانادا شده، است می باشد».

یک منبع مطلع به رویترز خبر داد، مذاکرات بین وکلای منگ وانژو و وزارت دادگستری آمریکا یک ماه قبل و پس از انتخابات ریاست جمهوری 13 آبان این کشور آغاز شد اما مشخص نیست که امکان حصول چه نوع توافقی بین دو طرف وجود دارد.

این منبع همچنین افزود، منگ وانژو مدیر ارشد هواوی اعلام کرده که او هیچ کار غیرقانونی انجام نداده و مایل نیست بپذیرد کار خلافی انجام داده است.

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا که کشورش به درخواست آمریکا منگ وانژو را بازداشت و محاکمه او برای بررسی طرح استرداد او به آمریکا به اتهام نقض تحریمهای ایران را آغاز کرده است، روز جمعه (دیروز) بدون اشاره به گمانه زنی ها درباره احتمال توافق وکلای این تبعه چین با آمریکا به خبرنگاران گفت که تمرکز اصلی او و دولتش بازگرداندن دو شهروند کانادایی بازداشت شده در چین است که بعد از دستگیری منگ وانژو در چین بازداشت شده‌اند.

اولین بار، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال بود که از احتمال توافق بین آمریکا و هواوی درباره پرونده بازداشت منگ وانژو خبر داد.

بنا بر گزارش این روزنامه آمریکایی، توافق مورد رایزنی بین واشنگتن و وکلای منگ وانژو شاید شامل توافق موسوم به «قرارداد تعویق پیگرد قانونی» شود که بر اساس آن، در ازای اذعان مدیر ارشد مالی هواوی به درست بودن برخی از اتهام‌های وارد شده، دادستان‌ها پیگرد این اتهام ها را به تعویق انداخته و بعدا در صورت همکاری او اتهام ها علیه وی را پس می گیرند.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا، شرکت هواوی و سخنگوی وزیر خارجه کانادا درباره گمانه زنی‌ها مبنی بر احتمال توافق برای بستن پرونده منگ وانژو اظهارنظری نکردند.

قرار است منگ وانژو روز دوشنبه هفته جاری بار دیگر برای مخالفت با درخواست آمریکا برای استرداد او به این کشور، در جلسه دادگاه عالی بریتیش کلمبیای کانادا حاضر شود.

گاردین گزارش داد: «اگر او (منگ وانژو) به انجام اقدامات خلاف اذعان کندف دولت ترامپ ممکن است در این پرونده پر چالش با چین ادعای پیروزی کند و فشار بر کانادا هم کم شود، کشوری که خودش را در تیررس جنگ تجاری آمریکا و کانادا قرار داده است».

 ۱۵ آذرماه ۱۳۹۷ بود که به درخواست آمریکا منگ وانژو مدیر ارشد مالی هواوی در فرودگاه ونکوور کانادا به بهانه نقض تحریم‌های ایران بازداشت شد و از آن زمان دستگیری او و متعاقب آن آغاز روند قضایی بررسی درخواست استرداد او به روابط کانادا با چین و همچنین آمریکا را متشنج کرده است.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: درخواست آمریکا مدیر ارشد مالی منگ وانژو اتهام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه واشنگتن‌پست اعلام کرد در جریان اعتراض‌ها و تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا تاکنون ۱۷۰۰ نفر بازداشت شدند.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا از دو هفته پیش در دانشگاه‌های مختلف برای حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه آغاز شده و علی‌رغم سرکوب شدید پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا این تظاهرات ادامه دارد و الهام‌بخش اعتراض‌های دانشجویی در دیگر کشورهای جهان بوده است.

ساعاتی پیش شبکه «سی‌ان‌ان» هم اعلام کرد که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا به تجمع و تظاهرات دانشجویان تگزاس حمله و ۱۸ دانشجو را با ضرب‌وشتم بازداشت کردند.

با اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی از لس‌آنجلس تا نیویورک در حمایت از مردم فلسطین در غزه، موج ضدصهیونیستی نوپا چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند.

پایگاه خبری النشره لبنان روز چهارشنبه به نقل از رسانه‌های آمریکایی گزارش داد که «اریک آدامز» شهردار نیویورک گفته پلیس «نیویورک‌سیتی» روز گذشته ۳۰۰ نفر را در دانشگاه کلمبیا و «سیتی کالج» در تظاهرات‌های حمایت از فلسطین دستگیر کرده است.

آدامز که با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» مصاحبه می‌کرد، مدعی شده که اکثر دستگیر شده‌ها دانشجو نبوده‌اند. وی همچنین مدعی شده که پلیس سازمان‌ها و افرادی را شناسایی کرده که به عنوان «آشوبگرهای حرفه‌ای» در تجمعات حضور داشته‌اند.

این مقام آمریکایی با هدف مسالمت‌آمیز نشان دادن برخورد پلیس با معترضان حامی غزه ادعا کرد در جریان یورش پلیس به محوله دانشگاه کلمبیا درگیری شدید بین پلیس و معترضان صورت نگرفته است.

شبکه سی‌ان‌ان دیروز چهارشنبه گزارش داد که طی روزهای اخیر دستکم یک هزار دانشجوی آمریکایی معترض علیه جنگ غزه از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

بنابراین گزارش، این دانشجویان در ۲۵ دانشگاه مختلف در ۲۱ ایالت آمریکا بازداشت شده و روانه مراکز امنیتی شده اند.

در روزهای اخیر دانشگاه‌های مختلف آمریکا صحنه اعتراض جدی دانشجویان علیه جنگ غزه، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت‌های مداوم واشنگتن از تل آویو بوده است.

کد خبر 6095038

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • نتانیاهو به پایان نزدیک می‌شود
  • ۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند
  • قدردانی کودکان غزه از تحصن ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و کانادا
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • تبلیغ جنجالی آرایشگاه زنانه با عروس‌ نوجوان | مدیر سالن بازداشت شد
  • عکس/ لشکرکشی پلیس آمریکا به داخل دانشگاه کلمبیا
  • از آزادی بابک زنجانی تا بازداشت صاحب چای دبش و باغ ازگل
  • انتقاد کنعانی از بازداشت دانشجویان معترض در آمریکا
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد