Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در جریان بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل گفت: یکی از راه‌های رسیدن به توسعه پایدار و کاهش اثرات نامطلوب زیست محیطی، بهبود و توسعه روش‌های تصفیه فاضلاب است که تلاش می‌شود با اقدامات کوتاه مدت و میان مدت، اثرات زیست محیطی واحد‌های تولیدی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از جمله اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی برای بهبود روند تصفیه فاضلاب واحد‌های تولیدی، احداث تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی است که در این راستا تاکنون ۴ تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی استان احداث و به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: یکی از معضلات موجود در شهرک‌های صنعتی استان، تکمیل ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی ۲ اردبیل بود که بدین منظور همزمان با سفر مرداد ماه معاون وزیر صمت به استان اردبیل، عملیات احداث ساختمان مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب این شهرک با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی آغاز گردید.

اهلی پیشرفت فیزیکی این پروژه را در حدود ۳۰ درصد برشمرد و افزود: پیشرفت این پروژه در این مدت زمان اندک بسیار قابل قبول بوده که تلاش می‌شود قسمت ساختمانی این مدول تا پایان سال به سرانجام برسد.

او تصریح کرد: نصب تاسیسات مورد نیاز برای این تصفیه خانه به اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد که با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای و کمبود اعتبارات داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی، تکمیل و اجرای کامل آن در حد توان این شرکت نبوده و نیازمند تخصیص اعتبارات استانی و ملی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از دیگر برنامه‌های کوتاه مدت برای حل مشکلات آلودگی را الزام واحد‌های تولیدی نسبت به رعایت مسائل زیست محیطی و نصب پیش تصفیه در پساب خروجی دانست و افزود: بر اساس ضوابط و مقررات زیست محیطی حاکم بر شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مطابق با مفاد قرارداد‌های فیمابین، کلیه واحد‌های صنعتی موظف هستند با طراحی و اجرای پیش تصفیه، فاضلاب صنعتی خود را ابتدا تصفیه اولیه نموده و سپس به تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی هدایت کنند.

اهلی ابراز امیدواری کرد تا واحد‌های صنعتی با رعایت مسائل زیست محیطی و افزایش سطح کیفی تصفیه خانه‌های فاضلاب، به توسعه پایدار استان و حفظ محیط زیست کمک شایانی نمایند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی واحدهای تولیدی تامین اعتبار تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شهرک های صنعتی استان شرکت شهرک های صنعتی شهرک های صنعتی استان اردبیل زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، یاسر اکبریان امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به پیشرفت فیزیکی مناسب طرح جهاد آبرسانی استان توضیح داد: پیشرفت فیزیکی طرح در حال حاضر ۷۰/۲۵ است.

به گفته وی آبرسانی به ۷۰ روستای استان در قالب طرح جهاد آبرسانی انجام شده است و مابقی تا پایان دولت سیزدهم انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: با اجرای این طرح تعداد ۱۲۵ روستا با جمعیتی معادل ۷۱ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان لرستان قرار خواهند گرفت.

اکبریان بیان کرد: با رایزنی انجام شده در سطح وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفا کشور تلاش خواهیم کرد تعداد روستاهای برخوردار از این طرح را افزایش دهیم، پیش بینی ما این است که در مجموع این روستاها به ۳۰۰ مورد برسد.

به گفته وی قرار داد فاز دوم طرح جهاد آبرسانی استان به زودی نهایی می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903356

دیگر خبرها

  • سرقت در شهرک صنعتی سمنان/ سارق نگهبان سابق همان شرکت بود
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود