Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار دامغان گفت: شهرداری دامغان تا پایان سال ۹۸، مبلغ ۱۰۵ میلیارد ریال عوارض تکلیفی از شهروندان و پنج میلیارد ریال از اداره‌های دولتی طلبکار است.

به گزارش ایمنا، مسلم نصرتی اظهار کرد: کمتر از ۲۰ درصد شهروندان دامغان عوارض سالانه خود را پرداخت می‌کنند.

وی گفت: با توجه به ایجاد سامانه جدید نرم افزار جامع شهرسازی، به صورت واضح بدهی دقیق هر فرد مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار دامغان ادامه داد: با توجه به میانگین مراجعه کم مردم دامغان برای پرداخت عوارض و در صورت افزایش نیافتن مراجعه و پرداخت به موقع عوارض تکلیفی، هر سال میزان طلب شهرداری از مردم با ضریبی افزایشی بالا می‌رود.

نصرتی افزود: مردم باید بدانند هر فردی که از فضای شهری استفاده می‌کند، به سبب نظافت، جمع‌آوری زباله، انتقال و دفع آن، رسیدگی به فضای سبز، پاک سازی شهر و توسعه زیرساخت‌های شهری که وظایف شهرداری است، باید پرداخت عوارض را تکلیف قلمداد کنند.

وی خاطرنشان کرد: توانمندی مدیریت شهری با مشارکت مردم در پرداخت عوارض گره خورده است، پس باید قانون پیش‌بینی کند تا عوارض به نرخ روز محاسبه شود تا مردم مشارکت بهتری در پرداخت عوارض سالانه داشته باشند.

شهردار دامغان پرداخت نشدن به موقع عوارض را خسارت به روند ارائه خدمات شهری دانست و اضافه کرد: متأسفانه قانون مدیریت جامع شهری بیش از ۲۰ سال است که بین مجلس و دولت دست به دست می‌شود و به تصویب نرسیده است که امیدواریم این امر زودتر محقق شود.

نصرتی تصریح کرد: شهر مانند خانه‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم و بدون شک اگر شهروندان با شهرداری هماهنگ و همگام باشند قطعاً شهری زیبا و پاک خواهیم داشت.

وی افزود: در حال حاضر ۲۷ هزار پلاک شهری در دامغان وجود دارد که همه ساله در فصل بهار، بیش از ۱۹ هزار قبض عوارض صادر و برای سهولت در کار مردم، درب منازل توزیع می‌شود.

شهردار دامغان با بیان اینکه ارائه خدمات شهری هرگز تعطیل نمی‌شود، گفت: بدهی معوقه ادارات به غیر از عوارض تکلیفی، ۱۵۰ میلیارد ریال است که با توجه به خدمات رسانی مداوم و مستمر شهرداری، انتظار می‌رود تا مردم و نهادهای دولتی همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: ایرنا

کد خبر 459515

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی شهرداري دامغان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهردار دامغان پرداخت عوارض میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است

شهردار مبارکه گفت: بخش عمده‌ای از پیشرفت‌های اخیر مدیریت شهری در اجرای پروژه‌ها و خدمت‌رسانی به شهروندان، نتیجه تعامل موثر اعضای شورای شهر و شهرداری است.

محمدمهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با تبریک به مناسبت فرارسیدن روز شورا به همه منتخبین مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: پیشرفت و جهش سرانه‌های شهری نتیجه تنها بخشی از تلاش و همدلی اعضای شورای شهر با مدیریت شهری در دوره ششم است.

وی دغدغه‌مندی و کوشش مجدانه برای رفع نیازهای عمومی شهروندان را از مشخصه‌های اجتناب‌ناپذیر شورای شهر مبارکه در دوره ششم عنوان کرد و افزود: مدیریت شهری مبارکه در سال‌های اخیر به موفقیت‌های کم نظیری دست پیدا کرده و بطور قطع اگر در زمینه‌های عمرانی و فرهنگی شانه به شانه شهرهای بزرگ می‌زنیم نتیجه درایت و دقت عمل نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر است.

شهردار مبارکه، وفاق، همدلی، برادری و پرهیز از حاشیه‌ها را رمز موفقیت شوراها دانست و خاطرنشان کرد: شوراها نماد بارز مردم سالاری دینی در کشور هستند و اهمیت روز افزون شوراها در عرصه مدیریت شهری بر هیچ کسی پوشیده نیست.

احمدی با اشاره به اینکه اتکا به آرای مردمی به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی نظام اسلامی در شوراها متجلی می‌شود، اضافه کرد: مجموعه شورای اسلامی و شهرداری همواره برادرانه و بر اساس اصول و موازین قانونی به حرکت خود برای رسیدن شهر به شرایط ایده آل حرکت می‌کنند.

وی با تبریک روز شوراها به اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه ابراز امیدواری کرد: در سایه بهره‌مندی از خرد جمعی برای تحقق اهداف توسعه شهر و خدمت بیش از پیش به شهروندان، گام‌های بلندی برداشته شود.

کد خبر 748773

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز