Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:10:56 GMT

پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۰۷۳۲

پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، دیگر نام پروتکل‌های بهداشتی همه ما را به یاد کرونا می‌اندازد. ویروسی که در بیشتر کشورها شیوع کرد و قربانیان زیادی گرفت. این ویروس بسیار خطرناک است. اما با رعایت موارد پیشگیرانه می‌توانیم تا حد زیادی خطر ابتلا به آن را کمتر کنیم. موارد زیر کمک می‌کند تا از خطر کرونا در امان بمانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دست دادن و روبوسی کردن ممنوع

اولین موردی که برای پیشگیری از کرونا در ایران اعلام شد پرهیز از دست دادن با دیگران بود. چرا که دست دادن و روبوسی کردن از رسم و رسومات ماست. فرهنگ ما این گونه است که در هنگام دید و بازدید از یکدیگر دست می‌دهیم و روبوسی می‌کنیم. این کار می‌تواند باعث انتقال ویروس از یک فرد آلوده به شما شود. پس باید این فرهنگ را فعلاً فراموش کنیم.

فاصله اجتماعی را با دیگران رعایت کنید

کرونا یک بیماری واگیردار است. به همین دلیل در صورتی که با یک فرد مبتلا فاصله کمی داشته باشیم می‌تواند به ما سرایت کند. فاصله اجتماعی مناسب کمک می‌کند که خطر ابتلا تا حد خیلی زیادی کمتر شود. بهترین فاصله برای پیشگیری از کرونا در حود یک متر تا دو متر است. در صورتی که در جاهای پرتردد رفت و آمد می‌کنید بهتر است فاصله مناسبی با دیگران داشته باشید.

استفاده از ماسک

ویروس کرونا از طریق دهان و بینی می‌تواند شما را آلوده کند. پس استفاده از ماسک نقش بسیار موثری در پیشگیری از این ویروس خواهد داشت. طبق گفته وزارت بهداشت ماسک سه لایه بهترین ماسکی است که می‌توانید استفاده کنید. این ماسک از طرف سازمان بهداشت جهانی هم به طور رسمی به عنوان بهترین ماسک برای پیشگیری از کرونا اعلام شده است. این ماسک‌ها را می‌توانید به راحتی از داروخانه‌ها و خیلی فروشگاه‌های دیگر تهیه نمایید.

به حداقل رساندن تماس با سطوح عمومی

کرونا از طریق سطوح آلوده می‌تواند به شما سرایت کند. به همین دلیل توصیه می‌شود هنگامی که در اماکن عمومی هستید تماس دست را با سطوح مختلف به حداقل برسانید. به طور مثال هنگامی که به فروشگاه می روید سعی کنید به کالاهایی که نمی‌خواهید بخرید دست نزنید. همچنین هنگامی که به بانک می روید از خودکار شخصی خود استفاده کنید. به حداقل رساندن تماس دست با این سطوح و اجسامی که ممکن است فرد آلوده با آنها تماس داشته باشد خطر ابتلا را خیلی کمتر می‌کند.

به حداقل رساندن حضور در اجتماعات

بهتر است تا زمانی که کرونا شیوع پیدا کرده است حضور در جاهای شلوغ و اجتماعات را خیلی کمتر کنید. تا جای ممکن از خانه خارج نشوید. همچنین فقط برای کارهای ضروری و آن هم با ماسک و رعایت دیگر پروتکل‌ها در این جاها ظاهر شوید. دقت کنید که زمان حضورتان را در جاهای پرتردد تا می‌توانید کمتر کنید. سریع‌تر کارتان را انجام داده و به منزل بازگردید.

شست و شوی دست به مدت ۲۰ ثانیه

ویروس کرونا به وسیله کف می‌تواند از دست سر بخورد و پاک شود. از آنجایی که کف دست پر از خطوط مختلف است بهتر است دستان خود را با دقت بشویید. برای شستن دست‌هایتان مدت بیست ثانیه زمان بگذارید. دست خود را با مایع یا صابون به خوبی بشویید تا از ویروس‌های احتمالی پاک شود.

استفاده از محلول یا ژل های ضدعفونی کننده

بهتر است در هنگام خروج از خانه یک ژل یا محلول ضدعفونی کننده همراه داشته باشید. هنگامی که به خرید می روید ممکن است به کالاهای مختلف دست بزنید. هر کدام از این کالاها ممکن است آلوده باشند. هنگامی که به پمپ بنزین می روید ممکن است نازل بنزین آلوده باشد. به همین ترتیب ممکن است در خیلی جاهای دیگر هم حضور پیدا کنید. پس بهتر است پس از تماس با این سطوح دستان شما به خوبی ضدعفونی شود. استفاده از ژل یا محلول‌های با الکل هفتاد درصد می‌تواند دستان شما را پاکسازی کند.

ضدعفونی کردن سطوح

ویروس کرونا می‌تواند روی سطوح مختلف بماند. سطح میز شما می‌تواند به ویروس آلوده شود. همچنین کف زمین و سطوح مختلف می‌تواند به کرونا آلوده شود. ضدعفونی کننده‌های مختلف برای سطوح مختلف وجود دارند. به طور مثال اسپری‌هایی وجود دارد که برای ضدعفونی کردن سطح میز و کامپیوتر و… می‌توانید استفاده کنید. همچنین برای ضدعفونی کردن زمین و سطوح دیگر نیز محصولات دیگری وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

پرهیز از تماس دست با صورت

توصیه می‌شود تا می‌توانید از تماس دست با چشم‌ها و دیگر اجزای صورت بپرهیزید. تحقیقات نشان داده است که ویروس کرونا در چشم و دیگر قسمت‌های صورت نیز می‌تواند زنده بماند.

امور خود را به صورت غیرحضوری انجام دهید

این روزها ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند خیلی از کارها را غیرحضوری انجام دهید. به طور مثال برای انجام امور بانکی ابزارهایی مانند تلفن بانک، اینتربانک و موبایل بانک وجود دارد. می‌توانید به جای رفتن به شعبه بانک از این روش‌ها استفاده کنید. همچنین برای خرید مایحتاج روزانه خانه فروشگاه‌های اینترنتی مختلفی هست که می‌توان از آنها استفاده کرد. تا جایی که می‌توانید از این روش‌ها برای خرید و انجام امور خود استفاده کنید.

فقط یک نفر به خرید برود

سعی کنید با حضور دسته جمعی برای خرید، فروشگاه‌ها را شلوغ نکنید. این کار هم برای خودتان و هم دیگران خطرناک است. بهتر است هر بار یک نفر برای خرید برود. دلیلی ندارد همگی برای خرید از خانه خارج شوید. لیست کاملی از چیزهایی که لازم دارید را بنویسید. مسئول خرید آنها را تهیه کند و سریع‌تر به خانه بازگردد.

در صورت مشاهده علائم کرونا به پزشک مراجعه کنید

برخی از علائم کرونا سرفه، تب و بدن درد هستند. البته علائم و نشانه‌های دیگری نیز وجود دارد که نشان دهنده این است که ممکن است مبتلا شده باشید. در مورد این نشانه‌ها تحقیق کنید تا در صورتی که خدای ناکرده مبتلا شدید سریع‌تر بتوانید درمان کنید. اگر این علائم را مشاهده کردید سریع‌تر موضوع را پزشک درمیان بگذارید. در این مدت نیز از خانه خارج نشوید و با دیگران ارتباط نداشته باشید.

سیستم ایمنی بدن خود را قوی‌تر کنید

هنگامی که ویروس کرونا وارد بدن شما شود سیستم ایمنی شروع به مبارزه با این ویروس می‌کند. در صورتی که سیستم ایمنی شما ضعیف باشد به راحتی می‌توانید مبتلا شوید. با استفاده از مصرف خوراکی‌های مقوی مانند شیره انگور می‌توانید بدن خود را تقویت کنید. بسیاری از افرادی که به کرونا دچار شدند اما توانستند بهبود پیدا کنند بدن قوی‌تری داشتند. با تحقیق در مورد خوراکی‌های مقوی برای سیستم ایمنی بدن می‌توانید اطلاعات خود را در این زمینه بیشتر کنید. در این مدت سعی کنید با رژیم غذایی مناسب بدن خود را قوی کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5087882

منبع: مهر

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا ماسک طبی گروه صنعتی ایران خودرو ویروس کرونا کسب و کار گروه خودروسازی سایپا ایران خودرو کسب و کار اینترنتی تعمیر لوازم خانگی اپلیکیشن جرایم سایبری مصالح ساختمانی تولید خودرو لوازم خانگی ساختمان سازی صنعت خودروسازی برای پیشگیری از کرونا استفاده کنید سیستم ایمنی ویروس کرونا سطوح مختلف برای خرید تماس دست تر کنید سریع تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به 27هزار و  298خانوار، تعداد 37هزار و 692 کودک زیر پنج سال واکسینه شدند.   

به گفته بیات نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر پنج سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

وی هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد.

بیات افزود: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران(افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان پنج سال(صفر تا 59) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی تمامی کودکان زیر پنج سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از 95 درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرارگرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از 30 اردیبهشت تا یکم خردادماه سال جاری اجرا خواهد شد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟