Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سیل ویرانگر فروردین ۹۸ بیش از۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت در لرستان بر جای گذاشت که یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ در حوزه زیرساخت‌ شبکه راه‌ها برآورد شده است.

سهم خرم آباد مرکز لرستان نیز از خسارت های سیل ۹۸ حدود یکهزار میلیارد تومان بود که تخریب پل هایی چون اناری، بهداری، ماسور و آیت الله کمالوند حجم بالایی از خسارات را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پل آیت الله کمالوند و مسیرهای دسترسی آن علاوه بر اینکه محل تردد بسیاری از صنوف و چندین دانشگاه مرکز استان است در ورودی خرم آباد از سمت بروجرد قرار گرفته است و موجب سهولت دسترسی مناطق واقع در بلوار ۶۰ متری می شود.

این پل در سیلاب ۹۸ دچار خسارات عمده شد به طوری که هرگونه تردد در آن به علت ترک خوردن عرشه خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشت بنابراین ورودی های آن از هر طرف بسته شد تا کار بازسازی به اتمام برسد.

پل آیت الله کمالوند پس از بازسازی های سیل پارسال، حدود یک ماه گذشته زیر بار ترافیک رفت که هفته گذشته به دلیل شدت و استمرار بارش ها، بخشی از زیرسازی آن دچار حادثه شد و به همراه آسفالت کناری، ریزش کرد.

با شسته شدن خاک ضلع جنوب غربی پل آیت الله کمالوند بر اثر باران و خالی شدن شانه جاده تردد روی خط شمال به جنوب آن ممنوع شد.

شهردار خرم آباد در این خصوص توضیح داد: قرار بود پس از تکمیل دستک های ضلع جنوب غربی، تردد روی مسیر شمال به جنوب پل آزاد شود اما به دلیل تقاضای مردم و رسانه ها این مسیر قبل از تکمیل پل و بازسازی، به صورت موقت جهت تردد خودروها باز شد.

محمد شریفی مقدم با بیان اینکه دستک های پل آسیب ندیده است، گفت: ضلع جنوب غربی پل هنوز تکمیل نشده و آب های سطحی جاری شده از سمت اراضی مسکن مهر باعث شسته شدن خاک دستی این محل شده بود.

وی اظهار داشت: هم اکنون این پل به منظور حفظ سلامت شهروندان بسته شده و تا زمان بهسازی کامل و تحویل دائم به شهرداری، تردد روی آن ممنوع است.

شریفی مقدم افزود: باوجود اینکه شهرداری به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار بازسازی پل از طرف دولت، به پیمانکار بدهکار و تحویل موقتی هم صورت نگرفته است اما پیمانکار متعهد شد در مدت ۲۰ روز آینده با تکمیل دستک و خاکریزی های لازم، کاربازسازی پل را به اتمام برساند.

وی بدون اشاره به اعتبار لازم برای تکمیل نهایی طرح پل آیت الله کمالوند افزود: این پل یک سازه ایمن و دارای چهار دستک است که با عرصه سازه بتنی هیچ خطری آن را تهدید نمی‌کند.

شهردار خرم‌آباد افزود:‌ بازسازی این پل در ردیف طرح های سیل است و مطالبات پیمانکار از سوی استانداری لرستان پرداخت نشده که همین امر تکمیل پروژه را زمان‌بر کرده است.

شریفی مقدم تاکید کرد:‌ پل آیت‌الله کمالوند تحویل موقت هم نشده است هرچند که مسوولیت آن تا زمان تحویل دائم نیز با پیمانکار است اما شهرداری خرم‌آباد به‌دور از غوغاسالاری به‌دنبال رفاه حال مردم است و اقدامات تامینی لازم را به قید فوریت انجام خواهد داد.

داریوش شاهون‌وند دادستان عمومی و انقلاب خرم آباد نیز دراین باره گفته است در پی بارش‌های چند روز گذشته و دریافت گزارش های مکرر، تذکرات لازم در خصوص پل آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد به مسوولان امر داده شده بود.

به گفته وی در تخریب مجدد این پل، به کسی آسیب نرسیده و موضوع در دستور کار است تا علل و عوامل تخریب مورد بررسی قرار گیرد اما در هر حال با توجه به اینکه پروژه در حال تکمیل و در اختیار پیمانکار است، باید به قید فوریت بازسازی شود.

سعید رازانی مدیرکل بازرسی استان لرستان نیز در بازدید از پل تخریب شده خرم آباد گفت: بخشی از دستک پل اجرا نشده است و می بایست پس از اجرای کامل طرح، بهره برداری شود.

به گفته وی عبور و مرور بر روی این پل تا اطلاع ثانوی ممنوع است و در اصلاح مجدد آن نیز باید برای دفع آب های سطحی روی پل با تخصیص اعتبار فوری از طریق سازمان برنامه و بودجه اقدام شود.

برچسب‌ها تخریب پل خرم آباد سیل لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تخریب پل خرم آباد سیل لرستان تخریب پل خرم آباد سیل لرستان اخبار کنکور پل آیت الله کمالوند تردد روی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی یکشنبه شب در دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، ضمن تقدیر از مدیریت امر مهم زمینه‌سازی حضور عاشقان در عتبات نور، اظهار کرد: در مقابل همت والای مردم ایران چنین کمک‌ها و مساعدت‌هایی هیچ نیست و بیشتر هم انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه اقیانوس کرم، شور و اشتیاق حسینی و ارادت ولایی مردم خیلی بیشتر از اینها است، افزود: به دلیل پیوندی که جریان بازسازی و زیارت عتبات عالیات با امر مقدس مقاومت منطقه دارد و فرماندهی مقاومت و عتبات عالیات شخصی به‌نام سردار سلیمانی است، از این رو انرژی و عشق لازم از اینجا به پیکر مقاومت تزریق می‌شود، پس عتبات عالیات را یک زیارت ساده نمی‌دانیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: سابقه آستانه‌بوسی و عتبات‌بوسی و سابقه بازسازی حرم و عتباتِ ایران دیرینه است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: شیعیان متمکن غنی در جاهای مختلف دنیا هستند که اگر ما هم نباشیم کار عتبات عالیات و امام حسین (ع) را انجام می‌دهند اما ما نباید این افتخار را از دست بدهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما باید از فرصت اربعین و خیل عاشق بیشتر استفاده کنیم، عنوان کرد: به‌خصوص زواری که از سمت شرقی و شمال می‌آیند و باید ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر را به ۵ میلیون نفر برسانیم تا در داخل ایران خاطره خوش داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: دنیا به سمت مدرن و آسان‌تر شدن پیش می‌رود ما هم باید این روال را در مدیریت جریان اربعین در پیش بگیریم، زیرا این یک همایشی بی‌نظیر است که در جهان برای ما بازدارندگی دارد و بازدارندگی اربعین در برابر استکبار جهانی مسئله بزرگی است و رفتن ۵ میلیون جمعیت از ایران به عراق حرف دارد.

نماینده ولی فقیه در پایان خواستار حفظ امنیت مرزها، تسریع اجازه ورود زوار از کشورهای خودشان به ایران و بعد عراق، تقویت پروژه قطار از شلمچه به بصره و بعد به کربلا و بغداد، بسیج کردن شاه‌راه‌ها و شاه‌ریل‌ها، تسهیل امور و حذف بروکراسی اداری شد.

کد خبر 6091527

دیگر خبرها

  • پیگیری تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان در دستورکار دادستانی کرمان
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان زیر ذره بین دادستانی کرمان
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود