Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از نشریه اکونومیستا، بر اساس نظرسنجی «مرکز تحقیقات جامعه شناسی» اسپانیا (CIS) که در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۶ نوامبر (سوم تا ششم آذر ماه) با مطالعه پاسخ بیش از دو هزار و ۱۰۰ نفر انجام شده است، تنها ۳۲.۵ درصد شهروندان اسپانیایی نسبت به واکسیناسیون «فوری» کووید_۱۹ ابراز تمایل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی ۵۵.۲ درصد اسپانیاییها اذعان کردند که ترجیح می‌دهند پس از مشاهده اثرات نخستین مراحل واکسیناسیون بر جمعیت و کسب اطمینان کامل، نسبت به دریافت آن اقدام کنند. در این میان ۴.۴ درصد از پاسخ دهندگان نیز در هر صورت حاضر به دریافت واکسن نیستند.

به نوشته اکونومیستا، بررسی داده‌های چند ماه  اخیر نظرسنجی‌هایی که توسط این مرکز ارائه شده بیانگر این است که با وجود انتشار اخبار جدید پیرامون پیشرفت واکسن‌های تولیدی برخی شرکت‌های تولیدی، تمایل افکار عمومی از اطمینان به این واکسن‌ها روند کاهشی در پیش گرفته است. میزان پاسخ مثبت شهروندان اسپانیایی به محض دریافت نخستین دوزهای واکسن، ۳۶.۸ درصد بود در حالی که ماه قبل (اکتبر/ مهر و آبان) این رقم ۴۰.۲ درصد ثبت شده بود.
نکته جالب توجه این که در طبقه بندی این نظرسنجی بر اساس جنسیت، ۳۹.۹ درصد مردان موافق واکسیناسیون فوری بوده و ۶۰.۷ درصد خانم‌ها نیز ترجیح می‌دهند منتظر اثرات آن باشند. در این بین، بر اساس سن، کسانی که بیشتر (۳۸ درصد) موافق واکسیناسیون فوری هستند شمال گروه های سنی بالاتر از ۵۵ سال هستند، حال آنکه ۷۲.۳ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله نسبت به دریافت سریع واکسن رغبتی ندارند.

با وجود گذشت حدود یکسال دشوار از شیوع ویروس ناشناخته کرونا در اسپانیا که از ماه های نخست ظهور در قاره اروپا، این کشور را تحت تاثیر گسترده قرار داده، تردیدها از دریافت واکسن کووید-۱۹ در حالی افکار عمومی این کشور را به خود مشغول کرده است که «پدرو سانچز» نخست وزیر این کشور پیشتر از سازماندهی ۱۳ هزار مرکز توزیع واکسیناسیون کووید-۱۹ از اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی خبر داد.

استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، منع رفت و آمد، قرنطینه خانگی، تعطیلی کسب و کارها اگر چه در اسپانیا که تحت تاثیر شیوع شدید بیماری همه‌گیر در ماه های اخیر به صورت بسیار سختگیرانه ادامه داشته و حتی محل اختلاف جدی احزاب و مقامات ایالت های خودمختار در این کشور اروپایی شده اما به نظر می‌رسد نه تنها لزوم اعمال این محدودیت ها به منظور تنها راه رهایی و مهار این ویروس را برای شهروندان اسپانیا به اثبات رسانده بلکه حتی پیش بینی ها از شتابزدگی مردم برای اولین بودن ها در صف دریافت واکسن را منتفی کرده است.

بر اساس نظرسنجی سی آی اس، ۵۷.۲ درصد شهروندان اسپانیایی کاملا موافق تمدید شش ماهه وضعیت هشدار در کشورشان بوده، ۳۵.۲ درصد مخالف و ۳.۷ درصد آن را امری منطقی می‌دانند.

شیوع بی وقفه ویروس کرونا در اسپانیا و محدودیت های رفت و آمد اگر چه در هفته های اخیر ادامه داشته اما گسترش بیماری در خانه‌های سالمندان این کشور به بحرانی تازه تبدیل شده است؛ سازمان عفو بین الملل نیز درباره وضعیت خانه های سالمندان اسپانیا هشدار داده است. این نهاد بین المللی اعلام کرد از اکثر ساکنان خانه های سالمندان بخصوص در مناطق مادرید و کاتالونیا مراقبت ضعیفی می شود.

بر اساس گزارش این نهاد حقوق بشری بسیاری از ساکنان خانه های سالمندان در این مناطق در موج اول کرونا زمانی که لازم بود به بیمارستان آورده نشدند و در اتاق های خود تنها رها شدند.

عفو بین الملل با استناد به آمارهای دولت اسپانیا حدود نیمی از قربانیان کرونا در اسپانیا را ساکنان خانه های سالمندان اعلام کرده است.    

براساس آخرین اطلاعات ارائه شده، اسپانیا با ثبت بیش از یک میلیون و ۶۹۹ هزار مورد ابتلا و افزون بر ۴۶ هزار مورد فوت در اثر ابتلا به ویروس کرونا، به لحاظ شمار مبتلایان در جایگاه ششمین کشور درگیر در فهرست جهانی قرار دارد.

تلاش محققان برای دستیابی به دارو و واکسن موثر و مورد اعتماد و تکاپوی دولت‌ها برای تامین نیاز شهروندان خود از مسیر امضای توافق های بین‌المللی همزمان با اتخاذ تدابیر مقابله با شیوع گسترده بیماری همه‌گیر در شرایطی است که تا کنون بیش از ۶۶ میلیون و ۲۸۱ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و همچنین افزون بر یک میلیون و۵۲۵ هزار نفر جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا قاره اروپا اسپانیا واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قاره اروپا اسپانیا واکسن کرونا ویروس کرونا قاره اروپا اسپانیا واکسن کرونا اخبار کنکور خانه های سالمندان شهروندان اسپانیا کرونا در اسپانیا ویروس کرونا بر اساس ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان حامی فلسطین با تهدید به تعلیق عقب‌نشینی نکردند

دانشجوبان طرفدار فلسطین که در محوطه دانشگاه کلمبیا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی تحصن کرده بودند، تهدید به تعلیق دانشگاه را نیز نپذیرفتند و آمادگی خود را برای تشدید اقدامات در پاسخ به واکنش دانشگاه اعلام کردند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دانشجویان دانشگاه کلمبیا که در حمایت از فلسطین با پرپایی چادر تحصن کرده بودند، اولتیماتوم روز گذشته دانشگاه را برای تعلیق و پایان اعتراضات نادیده گرفتند.

این دانشگاه در به‌روزرسانی وب سایت خود نوشته است: «ما به عنوان بخشی از مرحله بعدی از تلاش‌هایمان برای اطمینان از ایمنی در محوطه دانشگاه، تعلیق دانشجویان را آغاز کرده‌ایم. پس از شروع اقدامات انضباطی، تصمیم‌گیری توسط چندین واحد مختلف در دانشگاه بر اساس ماهیت تخلف انجام می شود.»

در نامه‌ای با عنوان «اطلاعیه به اردوگاه» در خطاب به دانشجویان معترض به جنایت‌های رژیم اسرائل نوشته شده است: «مهم است که بدانید دانشگاه دانشجویان بسیاری را در اردوگاه شناسایی کرده است.اگر تا ساعت ۲ بعدازظهر به تحصن پایان ندهید، در انتظار بررسی بیشتر برای تعلیق خواهید شد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «اگر داوطلبانه تا ساعت ۲ بعدازظهر آنجا را ترک کردید، خود را به مقامات دانشگاه معرفی کنید و فرم ارائه شده را امضا کنید که در آن متعهد می‌شوید تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۵ یا تاریخ اعطای مدرک خود به تمام سیاست‌های دانشگاه پایبند باشید و به این ترتیب شما واجد شرایط تکمیل ترم با وضعیت *خوب* خواهید بود.»

مذاکره‌کنندگان معترض روز دوشنبه به دانشگاه اطلاع دادند که تظاهرکنندگان با موافقت به ادامه تحصن، به اولتیماتوم بی‌اعتنایی کردند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی معترضان را نشان می‌دهد که یک «دیوار انسانی» را تشکیل داده‌اند که ظاهراً برای جلوگیری از هرگونه تلاش پرسنل دانشگاه برای از بین بردن محل تحصن طراحی شده است.

سازمان‌دهندگان تظاهرات در بیانیه‌ای دانشگاه را به اعمال خشونت‌آمیز متهم کردند و آمادگی خود را برای تشدید اقدامات در پاسخ به واکنش دانشگاه اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است: «تهدید امروز پس از چند روز مذاکرات بی‌ثمر صورت می‌گیرد که طی آن دانشگاه از بررسی جدی درخواست‌های ما برای واگذاری، شفافیت مالی و عفو دانشجویان و اساتید منضبط در جنبش آزادی‌بخش فلسطین خودداری کرد.»

دانشگاه کلمبیا در نیویورک به مرکز موجی از اعتراضات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه جنگ شش‌ماهه رژیم اسرائیل در غزه تبدیل شده است که منجر به کشته شدن بیش از ۳۴ هزار فلسطینی، آواره شدن صدها هزار نفر دیگر و قحطی شده است.

این تظاهرات در میان ادعاهای دانشجویان یهودی مبنی بر اینکه آنها مورد تهدید و توهین قرار گرفته‌اند، شدت گرفته است. فعالان معترض، در پاسخ تاکید کرده‌اند که اتهامات یهودی‌ستیزی در تلاش برای سرکوب کردن انتقاد از اسرائیل تشدید شده است.

کد خبر 749285

دیگر خبرها

  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • دانشجویان حامی فلسطین با تهدید به تعلیق عقب‌نشینی نکردند