Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، محمدحسن قوسیان مقدم در پیامی با تبریک فرارسیدن روز جهانی داوطلب افزود: از خدمات شایسته داوطلبان، امدادگران و جوانان هلال احمری در فعالیت های بشردوستانه، امدادی، درمانی و خیرخواهانه به ویژه در مقابله با ویروس کرونا قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: گرچه سازمان ملل در سال ۱۹۸۵ روز جهانی داوطلب را به عنوان فرصتی برای ترویج خدمات داوطلبانه در جهان تصویب کرد، در ایران نزدیک به یک قرن قبل با تاسیس جمعیت هلال احمر بنای فعالیت داوطلبانه شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل جمعیت هلال احمر در این پیام تبریک تصریح کرده است: داوطلبان جمعیت هلال احمر در ایران نزدیک به یک قرن است که با تلاش های خود در زمینه فعالیت های انساندوستانه، اجتماعی، فرهنگی  و اقتصادی و با وقف دارایی های ارزشمند خود به یاری نیازمندان جامعه شتافته اند. داوطلبان خیر و نیکوکار از ابتدای تاسیس این جمعیت همواره ضمن انجام فعالیت های خیرخواهانه در سیاستگزاری و برنامه ریزی های سالیانه جمعیت نیز سهیم بوده اند و در ۲ دهه گذشته و با اصلاح اساسنامه زمینه حضور پر رنگ افراد خیر و نیکوکار در شوراهای اجرایی و هیات مدیره و شورایعالی فراهم شده تا در کنار مدیران اجرایی در سطح شعب و استانها و کشور  تداوم فعالیت های بشردوستانه خود را برنامه ریزی کنند.

قوسیان مقدم در این پیام آورده است: ضمن تبریک روز جهانی داوطلب به یکایک داوطلبان، جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، از خدمات شایسته آنان در فعالیت های بشردوستانه، امدادی، درمانی  و خیرخواهانه به ویژه در مقابله با ویروس کرونا در سطح ملی و فعالیت های درمانی در سطح بین المللی تقدیر و تشکر می کنم و امیدوارم با همت و تلاش یکایک آنان جمعیت هلال احمر در تسکین آلام بشری و احترام متقابل به انسانها و ترویج صلح ودوستی در پهنه گیتی سرآمد و یکتا باشد.

همه ساله روز پنجم دسامبر برابر با پانزدهم آذر ماه، روزجهانی داوطلبان نامیده شده است که این روز در سراسر جهان در راستای تجلیل از خدمات داوطلبانه و ارزش نهادن به مفهوم داوطلبی گرامی داشته می شود.

طبق استراتژی ٢٠٢٠ فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر داوطلبان قلب تقویت جامعه هستند. آنها اولین افرادی هستند که در مواقع بروز سوانح و بلایا در صحنه حاضر و به ارائه خدمات مشغول هستند. آنها در تاب‌آوری جامعه، انسجام اجتماعی، تقویت گروه‌های جامعه مشارکت داشته‌اند و ضمن مدافعه‌گری از اقشار آسیب‌پذیر، تلاش می‌کنند در توسعه جامعه در تمامی سطوح مشارکت داشته باشند.

در زمان حاضر بازبینی جهانی گزارش های داوطلبی در جهان نشانگر تغییرات محسوس و زیاد شیوه عمل داوطلبان به دلیل تغییرات زیاد و سریع جهانی از جمله شهرنشینی، جهانی شدن، تغییرات در انتظارات، تغییرات اقتصادی، سیاسی و محیط زیستی است.

در ایران شماری زیادی از اصحاب رسانه، خبرنگاران، عکاسان خبری، هنرمندان، ورزشکاران، چهره های شاخص علمی، فرهنگی، سیاسی و خیرین و نیکوکاران عضو و داوطلب سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر هستند.  

ارتقاء شأن اجتماعی، کسب رضایت مندی شخصی، حضور در شبکه های اجتماعی، کسب تجربه کاری، استفاده از مهارت و توان خاص خود، آموختن مهارت های جدید، کسب اعتماد به نفس، حفظ مهارت و دانش و ارتقاء آن و افزایش حس مسئولیت برخی از مزایای داوطلبی در جمعیت هلال احمر است.

خدمات داوطلبانه افتخاری است و برای خدمت داوطلبانه وجهی دریافت نمی شود، جنبه بشردوستانه، خیرخواهانه و عام المنفعه دارد و در ارائه خدمت داوطلبانه بین افراد تبعیض قائل نمی شود، این خدمات داوطلبانه فاقد هرگونه تمایلات منفعت طلبانه است و در آن اهداف خاص سیاسی، اقتصادی و نظایر آن دنبال نمی شود، شرایط و زمان انجام خدمات داوطلبانه، طبق موقعیت و شرایط مختلف مانند زمان جنگ، صلح، بلایای طبیعی و نظایر آن تفاوت می کند، این فعالیت ها در اوقات فراغت داوطلب و به صورت غیررسمی انجام می شود.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر جهانی داوطلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر در پی وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۲ استان طی چهار روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تأثیر سیل و آب‌گرفتگی در کشور اظهار کرد: از چهارم اردیبهشت تا صبح امروز در ۵۶ شهرستان از ١٢ استان شامل اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد خدمات امدادی مربوط به سیل و آب‌گرفتگی ارائه شد.

وی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پی اعلام هشدار سازمان هواشناسی در این استان‌ها در آماده‌باش کامل قرار داشتند، افزود: در این مدت زمان، به ۳۰۷۱ نفر امدادرسانی شد که از این تعداد ۱۹۱ نفر اسکان اضطراری و ۱۲۲ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند، همچنین امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۸۷ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۸۰ تیم عملیاتی، شامل ۶۹۰ امدادگر در این مأموریت‌ها مشارکت داشتند، گفت: در این چهار روز ۸۷ عملیات امدادی به اجرا درآمد و در جریان آن ۲۵ تخته چادر، ۴۲۱ تخته پتو، ۲۴۶ تخته موکت، ۵۹۱ کیلوگرم نایلون، ٢٣٠ بسته غذایی، ۳۵۶ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748317

دیگر خبرها

  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • داوطلب هلال احمر هوراند پرچم صلح و انسانیت را برافراشت
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان