Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق کشفی‌نژاد اعلام کرد: در فارس ۲ هزار و ۱۱۱ نفر دارای معلولیت نخاعی شناسایی شده است که ۵۵ درصد از آنان براثر تصادف با وسیله نقلیه دچار معلولیت شدند.

وی اضافه کرد: در استان فارس با جمعیتی حدود ۵ میلیون نفر، بیش از ۱۳۸ هزار معلول در نقاط مختلف از سوی بهزیستی شناسایی شده و تحت پوشش این سازمان حمایتی قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشفی‌نژاد با بیان اینکه معلولین جسمی با حدود ۵۵ هزار نفر بیشتر فراوانی آمار در معلولیت‌ها داراست، گفت: معلولیت ذهنی با ۲۸ هزار ۲۳۵ نفر، ناشنوایی و کم شنوایی ۲۰ هزار ۹۳۶ نفر، بینایی و کم بینایی ۱۹ هزار ۹۳۷ و اعصاب و روان ۸ هزار و ۲۷۶ نفر و ۵ هزار ۸۳۰ نفر صوت و گفتار به ترتیب در آمار معلولین فارس قرار دارند.

وی، افزود: به عبارت دیگر ۳۱ هزار و ۶۵۶ نفر از این معلولان دارای معلولیت خفیف، ۴۴۹۵ دارای شدت معلولیت متوسط، ۴۵ هزار و ۸۲۱ نفر دارای معلولیت شدید، ۱۶ هزار و ۴۵۵ نفر دارای معلولیت خیلی شدید هستند.

به گفته مدیرکل بهزیستی فارس، در حال حاضر ۷۷ هزار و ۱۷۷ نفر از این افراد از خدمات مستمر اداره کل بهزیستی (مستمری) استفاده کرده و مابقی در اولویت دریافت مستمری هستند. از طرفی ۳۲ هزار معلول نیز در نوبت بهره‌مندی از خدمات بهزیستی قرار دارند.

کشفی‌نژاد گفت: در حال حاضر ۱۳۹ مرکز تحت عناوین مراکز شبانه روزی، ویزیت در منزل، خانه‌های پناهگاهی، مراکز روزانه آموزشی توانبخشی و حرفه آموزی و کارگاه‌های تولیدی حمایتی به ۶ هزار نفر از معلولین خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی فارس اضافه کرد: ۵ هزار و ۴۲۹ نفر از دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی، ۱۴۸ دانشجوی مراکز دولتی و یک هزار و ۵۰۰ نفر دانشجوی دانشگاه آزاد و غیردولتی، با معلولیت‌های مختلف در تحت پوشش بهزیستی فارس هستند.

کد خبر 5088050

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز بهزیستی فارس ویروس کرونا محسن فخری زاده محدودیت های کرونایی شیوع کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر بارش باران کرمانشاه شهرستان کرج گرگان شهرکرد لیگ برتر فوتبال ایران معلولان دارای معلولیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد

 فریبا ولیپور عالم در جلسه جوانی جمعیت لرستان بیان کرد: در شناسنامه مادرانی که فرزند سوم آنها پس از قانون جمعیت متولد شده، شناسه‌ای تعریف می‌شود که با مراجعه به هر یک از مراکز تفریحی مربوط شهرداری و میراث فرهنگی از تخفیف برخوردار می‌شوند.

وی اظهار داشت: شناسه‌دار شدن مادران دارای سه فرزند از جمله مواردی است که در سال جدید روند مطلوبی به خود گرفته است.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به بیمه رایگان بازنشستگی زنان روستایی ادامه داد: هزینه‌های درمان ناباروری به شکل مطلوبی رو به کاهش است و خانواده‌هایی که دارای سه فرزند زیر ۲۰ سال و یا چهار فرزند زیر ۲۰ سال هستند، می‌توانند از تخفیف ۵۰ و ۷۵ درصدی انشعابات آب و برق و گاز استفاده کنند.

ولی پور عالم با اشاره به افزایش سطح تسهیلات فرزندآوری عنوان کرد: پرداخت سریع‌تر این تسهیلات به متقاضیان طی سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امکان جذب در آزمون‌های استخدامی از دیگر شرایطی است که دولت برای افراد متاهل و دارای فرزند در حال فراهم‌سازی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد