Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@02:33:43 GMT

اسلام هراسی در آمریکا به منجر به استبداد می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۰۹۱۸

اسلام هراسی در آمریکا به منجر به استبداد می شود

 

به گزارش جماران، «سمیر ککلی» رئیس اتحادیه اسلامی جنوب فلوریدا در روزنامه آمریکایی میامی هرالد در گزارشی نوشت: یکی از بدترین شکاف ها و اختلاف هایی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا که به دوران پایان ریاست خود نزدیک می شود، تخم آن را در آمریکا  کاشت شکاف و اختلافی است که با سخنرانی های کینه توازنه اش علیه اقلیت ها از جمله سخنرانی های بسیار کینه توازنه اش علیه مسلمانان به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ککلی نوشت: در سال های 2011 و 2012 ترامپ اشاره کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در خفا مسلمان است،چیزی که درست نیست. جالب این جاست که زبان ترامپ در این اتهام ها پر از اهانت به مسلمانان بود. در یک گردهمایی بزرگ در سال 2015 ترامپ زمانی که یکی از هوادارانش به او گفت:« ما در این کشور مشکلی به نام مسلمانان داریم کی از دست آنها راحت می شویم؟» سرش را تکان داد و در پاسخ گفت:« به این پرسش نیاز داریم،در بسیاری چیزها بازنگری می کنیم».

سمیر ککلی نویسنده این گزارش تأکید کرد که ترامپ در سال 2015 مدعی شد که هزاران مسلمان در حمایت از حملات یازدهم سپتامبر شعار دادند و در همان سال دعوت بد و زشت خود را برای ممنوع کردن همه مسلمانان از ورود به آمریکا به راه انداخت و بعد از آن توئیتی منتشر کرد و نوشت انگلیس تلاش می کند مشکل اسلامی خود را پنهان کند. در سال 2016 نیز مدعی شد که «اسلام از ما متنفر است».

نویسنده گزارش در ادامه نوشت: ترامپ پس از آن که به قدرت رسید بسیاری از کسانی که ضد اسلام و مسلمانان بودند را در تیم خود جای داد و به بسیاری این الهام را داد که تعصب خود را علنی کنند ، از جمله این افراد کاندیدای جمهوریخواهی بود که به گرایش و تعصب ضد اسلامی اش در جنوب «فلوریدا» مشهور بود و با وجود آن که در انتخابات شکست خورد اما این قابل توجه بود که بیش از 150 هزار نفر به او رای دادند.

ککلی که رئیس اتحادیه اسلامی جنوب فلوریدا است که 50 مسجد و سازمان اسلامی را در فلوریدا پوشش می دهد در این گزارش تصریح کرد که عامل کشتار دو مسجد در نیوزیلند این جنایت را تحت تأثیر  سخنرانی های کینه توازنه ترامپ و تحریک هایش علیه مسلمانان انجام داد و ترامپ این مجرم را «نماد زنده کردن هویت سفیدپوست ها» به شمار آورد و کاخ سفید نیز این حملات را به مانند گذشته حملات تروریستی توصیف نکرد.

نویسنده در ادامه نوشت: حرف ها مهم هستند و جامعه مسلمانان با انتقادات شدید و تبعیض به شیوه های زیاد و غیرقابل شمارشی رو به روست ولی سیاستمداران به جای آن که آشکارا این اهانت ها و تعصب و تبعیض را محکوم کنند تلاش کردند که با شیطانی کردن اسلام و مسلمانان به دستاوردهای سیاسی خود برسند.

ککلی در ادامه نوشت: اسلام هراسی که با میلیون ها دلار ساخته شده ترس ایجاد می کند و ابزاری برای بازی با افکار عمومی است و معمولا از آن در موسم انتخابات استفاده می شود. مرکز پژوهش های سیاسی-اجتماعی و تفاهم در یک پژوهش نشان داد که انتخابات و تبلیغاتی که در موسم کارزار انتخاباتی ظاهر می شود دارای رابطه مستقیم با افزایش احساسات ضد مسلمانان در ایالات متحده آمریکا دارد.

نویسنده گزارش در ادامه نوشت: هر چه ترس در همه بخش های جامعه گسترش پیدا کند نه فقط جرم های مرتبط با تنفر افزایش می یابد بلکه برای مردم این آسان می شود که استبداد و جانبداری را بپذیرند.

سمیر ککلی در پایان نوشت:مسلمانان بیشترین آسیب دیدگان از اسلام هراسی هستند ولی در نهایت همه آسیب می بینند زیرا امنیت و آزادی ها را از دست می دهند.

 

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 دونالد ترامپ اسلام هراسی اسلام هراسی در آمریکا سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو

دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطینروز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان