Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به طور کلی وضعیت رنگ شهرها پایدار نیست و به میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و همکاری مسئولان دستگاهها بستگی دارد. اگر در شهرهای مختلف از جمله تهران که از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر رنگ دادند، پروتکل‌ها توسط مردم به دقت رعایت شود،؛ وضعیت نارنجی باقی می‌ماند و حتی می‌توانیم به سمت وضعیت زرد برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اگر پروتکل ها رعایت نشود، دوباره محدودیت های سختگیرانه و حداکثری برمی‌گردد.

وی گفت:  از مردم تقاضا دارم رعایت پروتکل ها جدی بگیرند. تغییر رنگ شهرها از قرمز به نارنجی به این معنا نیست که بیماری ضعیف یا کنترل شده است و اگر مردم رعایت نکنند، وضعیت بدتر می‌شود. در مورد تهران هم درست است که رنگ شهر از قرمز به نارنجی تغییر کرده اما این تغییر  شکننده است و پایدار نیست. اگر پروتکل ها در این هفته و هفته آینده خیلی قوی و جدی گرفته شود، این روند می تواند ادامه پیدا  کند و نارنجی بماند اما اگر پروتکل ها رعایت نشود، دوباره قرمز می شود.

وضعیت کرونایی استان‌ها

سخنگوی ستاد ملی کرونا ادامه داد: با وجود بهبود وضعیت در برخی استان‌ها و تغییر رنگ از نارنجی به قرمز و وضعیت نارنجی در ۲۷۸ شهر کشور و بازگشایی مشاغل سطح2 در این شهرها اما وضعیت برخی استان‌ها مانند استان‌های  شمالی در هفته گذشته بدتر شد و استان‌های گلستان،؛ گیلان و مازندران روند صعودی پیدا کردند، وضعیت اپیدمی کرونا در استان قزوین و اردبیل هم گر چه از حالت صعودی خارج شده، اما هنوز روند نزولی ندارد و ناپایدار است و نیاز است که محدودیت ها ادامه پیدا کند تا کاهش موارد بستری و فوتی را شاهد باشیم.

وی افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم باعث شد پیش بنی سازمان‌های معتبر جهانی مبنی بر افزایش موارد مرگ کرونا در ایران به بالای هزار نفر درست از آب درنیاید و روند افزایش موارد مرگ که به بالای ۴۰۰ نفر رسیده بود، کاهش پیدا کند و اگر مداخلات موثر و هوشمند ادامه پیدا کند، می توانیم این روند کاهشی را حفظ کنیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: اگر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی اگر در هفته های آینده به سمت کاهش و غفلت بروند، دوباره روند افزایش بیماری برمی‌گردد و شهرها قرمز می شوند. معنای محدودیت هوشمند هم همین است که اگر موارد بیماری و مرگ بیشتر شد، محدودیت‌ها بیشتر شود.

محدودیت تردد در شهرهای نارنجی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به مصوبات جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: امروز در ستاد ملی کرونا دو مصوبه داشتیم؛ اول اینکه در شهرهای نارنجی هم محدودیت و منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صببح برقرار می‌شود و این محدویت که قبلا فقط برای شهرهای قرمز بود، در ۲۷۸ شهر نارنجی هم ا اعمال خواهد شد.

دکتر رئیسی گفت: علت اعمال این محدودیت این است که دورهمی های خانوادگی می‌تواند تا ۵۱ درصد عامل انتقال کرونا و ابتلا به بیماری باشد. به همین علت منع تردد با قید جمعیتی گذاشتیم. زیرا با توجه به سرد شدن هوا و فصل زمستان مهمترین عامل ایجاد و انتشار بیماری، دورهمی‌های خانوادگی است و از مردم می‌خواهم که رعایت کنند. 

وی گفت: مصوبه دوم، ضرورتِ همراه داشتن کارت ملی برای افرادی است که تست مثبت دارند. این افراد نباید از قرنطینه و خانه خارج شوند زیرا تردد آنها در شهر و خروج آنها از ایزوله باعث انتشار بیماری می شود.

این مسئول این را هم گفت که در ۶ روز گذشته حدود ۶۴۰۰ فردی که تسبت مثبت داشتند و بیماری فعال داشتند از سوار شدنشان به هواپیما، قطار، اتوبوس و تاکسی جلوگیری شد. زیرا اقدام آنها به معنای نقض قرنطینه آنان بود. این افراد حتما باید در خانه بمانند و پروتکل ها را رعایت کنند.

کد خبر 570275 برچسب‌ها ستاد ملی مقابله با کرونا كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا كرونا در ايران ستاد ملی مقابله با کرونا رعایت پروتکل ها محدودیت ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در محور امرآباد- شانق در اراک + تصویر

به علت بارش باران و بروز سیلاب تردد در محور امرآباد - شانق شهرستان اراک دچار محدودیت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، از روز گذشته بارش‌های پراکنده در استان مرکزی آغاز شده به طوری که در اکثر شهرهای استان مرکزی شاهد بارش نزولات آسمانی بهاری بودیم، در اراک نیز در ساعاتی از روز بارش به صورت باران بوده و البته در مناطق اطراف اراک قدری این روند بارش شدیدتر بود.

این در حالی است که در بخش معصومیه و محدوده امرآباد و شانق در شهرستان اراک بارش شدید باران باعث بروز سیلاب در محور ترددی این بخش و در نتیجه بروز محدودیت تردد در محور امرآباد - شانق شهرستان اراک به علت وقوع سیلاب بعد از بارش سنگین باران شد.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار تسنیم، تردد از محور امرآباد - شانق به علت وقوع سیلاب امکان پذیر نبوده و درحال حاضر راهداران اداره کل راهداری اقدام به بستن راه و ممانعت از هرگونه تردد در این محور مواصلاتی به علت بارش باران و بروز سیلاب کرده‌اند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • محدودیت تردد در محور امرآباد- شانق در اراک + تصویر