Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@15:06:09 GMT

مجلس کلیات بودجه آتی را تصویب نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۱۶۷۵

مجلس کلیات بودجه آتی را تصویب نمی‌کند

 جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در باره بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه‌ای که قالیباف رئیس مجلس هم در آن حضور داشت ابعاد مختلف بودجه را بررسی کردند ضمن این که این کمیسیون دیداری هم با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه داشت.

وی افزود: بودجه 1400 بین دولت و مجلس به بودجه چالشی تبدیل خواهد شد؛ چراکه حتی رئیس دولت برای مجلس این ارزش را قائل نشد که به شخصه لایحه بودجه را به صحن علنی آورده و توضیحی در این باره به نمایندگان دهد و به نظر می‌رسد که دولت با حالت قهر این بودجه را به مجلس داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: برای اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی حداقل 100 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که دولت آن را در بودجه نیاورده است.

وی گفت: نگاه مجلس آن است که همه پرداختی‌ها به مردم در قالب یارانه و معیشت یک دست شده و تجمیع شود و قطعا دولت در این زمینه مخالفت خواهد کرد، ولی مجلس می‌کوشد با شفاف‌سازی امور و روشن شدن کمک‌های بخش‌های مختلف کشور به خانوارها کاری کند که عدالت در این زمینه برقرار شود.

کوچکی نژاد افزود: طبق قانون باید 20 درصد حداقل حقوق به محرومین داده شود و این افزایش عملا در سال 1400 محقق نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: به نظرم بودجه 1400 در مجلس چالشی خواهد شد و اثرات این چالش به دولت هم خواهد رسید.

وی افزود: مجلس به دنبال آن است که با شورای نگهبان وارد مذاکره شده و موضوع تعیین تکلیف شود؛ چرا که این بودجه را نمی‌توانیم تصویب کنیم. این در حالی است که لایحه بودجه در مجلس قطعا تغییرات اساسی پیدا خواهد کرد و بایستی دولت و شورای نگهبان اجازه این تغییرات را بدهد، در غیر این صورت در آینده به مشکل برخواهیم خورد.

کوچکی نژاد گفت: 200 هزار میلیارد تومان بازپرداخت اوراقی که پیش از این منتشر شده است در لایحه بودجه 1400 آمده و قرار است قوه مجریه آن را پرداخت کند که رشد بالای 100 درصدی دارد. ضمن این که این رقم نشانگر آن است که دولت حرکت‌هایی کرده که به دنبال تخلیه بودجه است تا دولت بعدی دچار مشکل شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: رقم 11 هزار و 500 تومانی که دولت در لایحه بودجه سال 1400 آورده است واقعی نیست، ‌ضمن این که پیش بینی کردن این موضوع از سوی دولت هم مشکل است و به نظرم اشکالات اساسی در بودجه وجود دارد که اگر مجلس در زمینه ارز و... دقت کند می‌تواند کلیات آن را رد کند.

وی گفت: نرخ 11 هزار و 500 تومانی برای ارز به هیچ وجه واقعی نیست و قطعا قانون طرح راهبردی ایران برای لغو تحریم‌ها در دنیا اثرگذار بوده و تأثیرگذار است و قطعا شوک‌هایی را به اقتصاد ایران وارد خواهد کرد و دنیای غرب هم حرکاتی را در مقام عکس العمل انجام خواهد داد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس بودجه ۱۴۰۰ مجلس بودجه ۱۴۰۰ کلیات بودجه آتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۱۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب العجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت