Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «ایرج مسجدی»‌ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد،‌ امروز شنبه 15 آذر ماه در گفت‌وگو با شبکه العالم از دیدار  سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با مقام‌های عراقی خبر داد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این خصوص گفت که سردار قاآنی در سفر اخیر خود به عراق با مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق و چند تن از مقام‌های این کشور دیدار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرج مسجدی در ادامه تأکید کرد که «ایران به هیچ عنوان در امور داخلی احزاب و فراکسیون‌های عراق دخالت نمی‌کند؛ این در حالی است که این فراکسیون‌ها مشورت با ایران را ترجیح می‌دهند».

مسجدی همچنین گفت: «تحرکات ایران در عراق در چهارچوب تقویت دولت و تشویق فراکسیون‌ها و جریان‌های سیاسی به یکپارچگی صورت گرفته است».

وی همچنین گفت: «گروه‌های مقاومت با آمریکایی‌ها مشکل جدی دارند. ترامپ نباید کسی را تهدید کند یا اقدامی تحریک‌آمیز انجام دهد. اگر آنها علیه گروه‌های مقاومت اقدام کنند، مطمئنا [گروه‌های مقاومت] پاسخ خواهند داد».

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: «تمام فراکسیون ها، احزاب سیاسی و گروه‌های مقاومت عراق روابط مثبتی با ایران دارند».

کد خبر 570299 برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران سردار اسماعیل قاآنی ایران و عراق

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دفاع سپاه پاسداران سردار اسماعیل قاآنی ایران و عراق گروه های مقاومت اسلامی ایران فراکسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفت وگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین هم در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین‌الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری ها تاکید کرد. در این دیدار این مقام ارشد نظامی چین خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748147

دیگر خبرها

  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد