Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:21:11 GMT

چین پس از چند دهه خرید برنج از هند را آغاز کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۱۷۶۸

چین پس از چند دهه خرید برنج از هند را آغاز کرد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، چین، تحت تأثیر کاهش شدید تولید برنج در جهان در سال ۲۰۲۰، برای اولین بار در ۳ دهه اخیر واردات برنج از هند را از سر گرفت.

هند که صادرکننده اول برنج در جهان است برنج خود را با تخفیف شدیدی در قیمت‌، به چین صادر می‌کند. چین که یک واردکننده بزرگ برنج در جهان است هر سال حدود ۴ میلیون تن برنج مصرف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال تا قبل از این تاجران هندی با اشاره به مشکلاتی که در کیفیت برنج هندی وجود دارد از واردات آن امتناع می‌کردند.

کریشنا رائو، رئیس اتحادیه کل صادرکنندگان برنج هند، می‌گوید: برای اولین بار در حدود ۳۰ سال اخیر چین از هند برنج خریداری کرده است. احتمال دارد آنها پس از مشاهده کیفیت غلات هندی سال آینده خرید خود را افزایش دهند.

طبق گزارشات تاجران هندی قرارداد صادرات ۱۰۰ هزار تن برنج غیرباسماتی، یا شکسته، را برای تحویل در بازه دسامبر تا فوریه را با قیمتی حدود ۳۰۰ دلار برای هر تن، امضا کرده‌اند.

تایلند که دومین صادرکننده بزرگ برنج در جهان و اولین صادرکننده برنج به چین است با خشکسالی شدیدی روبرو شده است که می‌تواند صادرات برنج این کشور را به پایین‌ترین سطح در ۲۰ سال اخیر برساند. قیمت صادرات برنج تایلندی به چین حداقل ۳۰ دلار در هر تن از برنج هندی گران‌تر است.

کد خبر 5087317

منبع: مهر

کلیدواژه: هندوستان صادرات برنج ویروس کرونا اقتصاد چین اقتصاد هندوستان لایحه بودجه ۱۴۰۰ ویروس کرونا قیمت دلار اوپک بانک مرکزی وزارت جهاد کشاورزی بانک مرکزی ایران قیمت نفت اقتصاد آمریکا اوپک پلاس اقتصاد چین لایحه بودجه شاخص کل بورس بازار سهام برنج در جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است.

دلداده افزود: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل می‌کند و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

سال زراعی جاری، ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان گلستان زیر کشت گندم رفته است.
گلستان از نظر میزان تولید گندم، رتبه دوم کشور را دارد و به باور کارشناسان؛ به سبب وجود گلوتن، گندم‌های این استان با کیفیت‌ترین در ایران است.

دیگر خبرها

  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد