Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی در نشست دیپلماسی مرزی با همتای عراقی، بر برخورد قاطع مرزبانان دو کشور با تروریست‌ها و قاچاقچیان مسلح در مرز‌های مشترک تأکید کرد.

خبرگزاری میزان- به منظور توسعه و گسترش روابط و تعاملات مرزی، چهارمین نشست مشترک فرماندهان مرزبانی مناطق مرزی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق با حضور سردار "یحیی حسین خانی" و سرتیپ "عماد فاضل هادی دزهی" فرمانده مرزبانی منطقه یکم جمهوری عراق در شهر "اربیل" برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی در این نشست بر حل و فصل حوادث در مناطق مرزی و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان تأکید کرد و گفت: تبادل اطلاعات در خصوص اجرای قرارداد‌های مرزی به منظور برقراری امنیت بیشتر در نوار مرز و تسهیل در اجرای معاهدات و پروتکل‌های مرزی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و معضلات گمرک و بازارچه‌های مرزی تمرچین باید مرتفع شود، افزود: مرز‌های دو کشور در منطقه باید به صورت مشترک مدیریت شود و با ناامنی‌هایی که در رابطه با تروریست‌ها، قاچاقچیان مسلح و قاچاق اقلام فرهنگی و سلاح و مهمات در مرز وجود دارد توسط مرزبانان برخورد قاطع شود.

سردار حسین خانی ادامه داد: به لطف خداوند متعال با تعاملات مستمر و همکاری‌های مداوم دو طرفه، امنیت مطلوب در مرز‌ها برقرار است و برای پایداری آن باید بیش از پیش متحدتر و منسجم‌تر در مرز‌ها حضور داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: هشدار: شیشه جایگزین تریاک می‌شود

ضرورت تداوم همکاری‌های مرزی

سرتیپ "عماد فاضل هادی دزهی" فرمانده مرزبانی منطقه یکم جمهوری عراق نیز در این دیدار با قدردانی از همکاری مرزبانان استان آذربایجان غربی در مرز‌های مشترک، گفت: برای برقراری امنیت مرز‌های دو کشور تعاملات مطلوبی صورت گرفته که نیاز به استمرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تردد‌های گمرکی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: امید است این تعاملات دو طرفه در جهت رفع مسائل و مشکلات پایانه‌های مرزی تداوم یابد تا بار دیگر شاهد گسترش تعاملات گمرکی از پایانه مرزی تمرچین را شاهد باشیم.

گفتنی است در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری‌های مشترک به امضای دو طرف رسید و بر استمرار آن نیز تأکید شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مرزبانی قاچاقچی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مرزبانی قاچاقچی فرمانده مرزبانی مرز ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود

مرزبانی کشور در اطلاعیه‌ای ضمن توضیح درباره سوءتفاهم مرزی پیش آمده بین نیرو‌های مرزبانی و طالبان اعلام کرد: ۶ مرزبان استان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند.

 

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه که شامگاه پنجشنبه منتشر شد، آمده است: بعدازظهر امروز (۶ اردیبهشت) تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیرو‌های طالبان مواجه می‌شوند.

این اطلاعیه می‌افزاید: این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیرو‌های طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

براساس این اطلاعیه، پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • نجات صد‌ها پرنده کمیاب زینتی از چنگال قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی