Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، وزارت خارجه لیبی تاکید کرد که توافق همکاری امنیتی و نظامی با ترکیه قانونی است و نمی‌توان آن را با حمایت بیگانگان از فرمانده نیروهای موسوم ارتش ملی برابر دانست.

«محمد القبلاوی»، سخنگوی وزارت خارجه لیبی در واکنش به اظهارات اخیر «استفانی ویلیامز»، فرستاده سازمان ملل درباره حضور بیگانگان در لیبی گفت: «توافق‌نامه همکاری‌های امنیتی و نظامی با ترکیه قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است و نمی‌توان آن را با حمایتی که خلیفه حفتر‌ دریافت می‌کند، برابر دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویلیامز در نشست مجازی دور دوم گفت‌‌و‌گوهای سیاسی لیبی گفته بود‌ که ۲۰ هزار نیروی خارجی‌ یا مزدور در لیبی حضور دارد که نقض وحشتناک حاکمیت است.

قبلاوی در این‌باره گفت که وزارت خارجه اظهارات مبهم و دو پهلو و کتمان حقایق را رد می‌کند.

وی تاکید کرد که توافق لیبی با ترکیه با حمایت‌های بی‌شماری که حفتر به صورت مزدوران و همه انواع سلاح دریافت می‌کند، برابر نیست.

قبلاوی درباره ورود مزدوران و سلاح به لیبی گفت: «همه و در راس آن‌ها ویلیامز می‌داند که این شبه‌نظامیان حفتر بودند که با حمایت بین‌المللی این عمل غیر‌قانونی و مخالف با قطعنامه‌های شورای امنیت را آغاز کردند.»

وی مجددا تاکید کرد که امضای توافق‌نامه با ترکیه قانونی و به خود لیبی مربوط است.

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ترکیه خلیفه حفتر دولت وفاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه

طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه

دیگر خبرها

  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکیه
  • ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا
  • درخواست مقام سابق امنیتی اسرائیل برای انحلال کنست
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!