Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@05:52:16 GMT

نمایشگاه کتاب ایران در مزار شریف گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۲۰۲۲

نمایشگاه کتاب ایران در مزار شریف گشایش یافت

به گزارش ایرنا،مجتبی نوروزی، معاون مرکز مطالعات فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت  این نمایشگاه با شعار «امید، شاید در صفحه بعدی باشد، کتاب را نبندیم...» در مزارشریف بر پا شده‌است.

وی با اشاره به مهمانان مراسم افتتاحیه افزود: محمدفرهاد عظیمی، والی ولایت بلخ، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف، رئیس دانشگاه بلخ، رئیس اطلاعات و فرهنگ بلخ در آئین افتتاحیه حضور دارند افزود هفت هزار عنوان کتاب  از سوی 30 ناشر ایرانی و 11 ناشر افغانستانی در ورزشگاه امام خمینی(ره) عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی گفت: تهمیدات امنیتی برای برگزاری این نمایشگاه  هشت روزه پیش بینی شده است.

مبینه ساعی فعال رسانه ای افغان با قدردانی از برگزاری این نمایشگاه گفت که برگزاری این نمایشگاه در شرایطی که جامعه افغانستان به کتاب و مطالعه نیاز زیادی دارد اقدام مناسبی است.

وی خواستار همکاری دولت ایران و افغانستان برای همکاری فرهنگی و برگزاری نمایشگاههای بیشتر شد.

براساس این گزارش، کتاب‌های نمایشگاه ایران و افغانستان با 15 درصد تخفیف دراختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

یک ماه پیش نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان در دانشگاه کابل نیز گشایش یافت اما در روز برگزاری و افتتاحیه آن دانشگاه کابل هدف حمله تروریستی قرار گرفت که در آن شماری زیادی از دانشجویان کشته و زخمی شدند.

برچسب‌ها افغانستان نمایشگاه کتاب بلخ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان نمایشگاه کتاب بلخ افغانستان نمایشگاه کتاب بلخ اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران از اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

سید کمال سادات با اشاره به اینکه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ اردیبهشت در محل مصلای امام خمینی و با حضور مقامات مختلف از ۴۰ کشور دنیا آغاز می‌شود و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت، گفت: میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کشور هند است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفت: ساعت کاری این دوره از نمایشگاه همانند سال‌های گذشته از ۱۰ تا ۲۰ است و در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه به مدت یک ساعت تمدید می‌شود.

سید کمال سادات افزود: تاریخ این رویداد فرهنگی با دهه کرامت و برگزاری دور دوم انتخابات همزمان و بر این اساس تمهیدات لازم درخصوص برنامه‌های جشن کتاب و آئین‌های مذهبی و فرهنگی تدارک دیده شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران با تاکید بر ضرورت اتخاذ تمهیدات ترافیکی، انتظامی و استقرار خودرو‌ها همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: مقرر شده طرح ترافیکی اطراف محل برگزاری نمایشگاه را مجموعه «فاتب» اجرا کند.

دیگر خبرها

  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • عکس/ حضور رئیسی در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور رئیس‌جمهور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران