Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@22:46:20 GMT

خطر در کمین پارک‌های ساحلی یاسوج+تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۲۲۶۱

خطر در کمین پارک‌های ساحلی یاسوج+تصاویر

پارک‌های ساحلی رودخانه بشار یاسوج به دلیل عدم احداث دیوار حائل و شروع فصل بارش در حال تخریب و خطر جان شهروندان را تهدید می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس یکی از مهمترین موضوعات در طراحی و پیاده سازی یک پارک کناره رودخانه احداث دیوار حائل برای جلوگیری از ریزش و تخریب قسمت های کناره پارک به درون رودخانه و هدر رفت بیت المال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با همه این تفاسیر و با توجه به باران‌های سیل آسای بهار 98 یاسوج، بسیاری از مکان‌های آن را بی نصیب نگذاشت و پارک غدیر در سیل خروشان رودخانه بشار غرق شد و نیمی از پارک با سیل‌های فروردین 98 تخریب شد.

بسیاری از مسئولان خشک‌سالی را بهانه‌ای برای احداث نکردن دیوار حائل برای آن عنوان می کردند که باعث شد این پارک با تمام زیبایی هایش در کنار جاده کنار گذر ساحلی یاسوج  کم کم به رودخانه ریخته شود.

با گذشت بیش از 18 ماه از این موضوع مسئولان از سیل های بهار 98 درس نگرفته اند و بدون توجه به خطرات هیچ گونه اقدامی برای احداث دیوار حائل در کنار پارک های کمربند ساحلی رودخانه بشار نکردند.

همان گونه که در تصاویر قابل مشاهده است بخشی از پارک مهرورزی شهر یاسوج بر اثر بارش ها و طغیان رودخانه تخریب شد و هم‌چنان این موضوع در حال افزایش است.

با توجه به اینکه هنوز بارش‌های شدید در فصل زمستان آغاز نشده است پس باید نگران این موضوع باشم که بخش عظیم تری از این پارک تخریب شود.

 بی توجهی مسئولان در عدم احداث دیوار حائل می تواند هم باعث به خطر افتادن جان شهروندان مرکز استان شود و هم به هدر رفت بیت المال شود.

آیا بهتر نیست مسئولین شهری و استانی از اتفاقات ایام نوروز 98 درس بگیرند و یک بار برای همیشه با احداث دیوار حائل این مشکل را بر طرف سازند.

متاسفانه کناره پارک های کمربند ساحلی در یاسوج با کمترین سیل و بارش از بین خواهد رفت چون مطالعات اصولی و عملیات فنی بستر سازی و سیل بند سازی و دیوار  حائل آن عملی نشده است و فقط کف رودخانه سنگ چینی شده که به همین دلیل آب منحرف شده و منجر به از بین رفتن کناره پارک می شود، همچنین می تواند خطرات جانی برای شهروندان یاسوجی و گردشگران مرکز استان بوجود بیاورد.

  موضوع ایمن سازی پارکها و حریم و بستر رودخانه‌ها باید از اولویت های جدی مسئولین شهری و استانی باشد همچنین آیا بهتر نیست مسئولین شهری و استانی از اتفاقات ایام نوروز 98 درس بگیرند و یک بار برای همیشه با احداث دیوار حائل این مشکل را بر طرف سازند.  

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: احداث دیوار حائل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۲۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ساخت پنج‌هزار خوابگاه متأهلی دانشجویی تا پایان کار دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی‌گل، امروز_ شنبه، هشتم اردیبهشت _ در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه یاسوج، با اشاره به اینکه کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دو بار کنکور برگزار می‌شود، الحمدالله روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور سالم و با امنیت کامل بودیم.

وی افزود: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل، مشکل پیش آمده بود، کنکور را تکرار خواهیم کرد و داوطلبان کنکور در این منطقه نگرانی نداشته باشند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری، گفت: چند مورد مشکل و تخلف در کنکور امسال داشتیم، برخورد لازم انجام و به هیئت مرتبط خود معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون سه هزار خوابگاه متأهلی در سراسر کشور در دست ساخت است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد تا پایان دولت سیزدهم به پنج‌هزار خوابگاه می‌رسد.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: واقعیت امر توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شده و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری وزارتخانه بوده که در این راستا برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجمی صورت گرفته است.

وی افزود: خوابگاه دانشجویی یاسوج با زیربنایی دو هزار ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته خواهد شد.

کد خبر 748448

دیگر خبرها

  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد
  • درخواست احداث پل عابر در روستا
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد