Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون اقتصادی رییس جمهور، تصمیمات اقتصادی امروز ستاد ملی مقابله با کرونا را در رابطه با معافیت‌ها و تسهیلات ویژه برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهور در تشریح تصمیمات امروز کارگروه اقتصادی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا گفت: با توجه به قانون تسهیل بدهی بدهکاران شبکه بانکی، اشخاص حقیقی تا 500 میلیون تومان و اشخاص حقوقی تا دو میلیارد تومان اگر بدهی داشتند می‌توانستند از مهلت استفاده کنند و تا پایان سال 98 با توجه به قرارداد اولیه، بدهی شان را بپردازند و تخفیفاتی هم برای شان در نظر گرفته شده بود؛ اما متاسفانه ماه آخر سال که پایان این فرصت بود با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم که خیلی از واحدهای تولیدی نتوانستند از این شرایط استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هم بانک مرکزی و هم کمیسیون اقتصادی مجلس، این موضوع را بررسی کردند، و به صورت مشترک پیشنهاد دادند و در کارگروه اقتصادی کرونا بررسی شد و امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسید. مهلتی که تا پایان سال گذشته برای تسویه بدهی بدهکاران بود تا پایان امسال (سال 1399) تمدید شود.
نهاوندیان همچنین گفت: البته مهلت مراجعه به موسسات اعتباری تا پایان آذرماه است و دو ماه هم فرصت گذاشته شده که بانک‌ها و موسسات اعتباری به حساب‌های آنها رسیدگی کنند ضمن اینکه مهلت پرداخت هم تا پایان اسفندماه خواهد بود.
وی درباره تصمیم دیگر امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: واحدهای کسب و کاری که با اعمال محدودیت‌های شدید در شهرهای قرمز و نارنجی مجبور شده اند تعطیل باشند و شدیدا آسیب دیده اند، در کنار بعضی از تسهیلاتی که قبلا در نظر گرفته شده است، درباره پرداخت سهم کارفرمایی بیمه تامین اجتماعی، 2 ماه مهلت داده شد تا اصناف و واحدهایی که به الزام کارشان را تعطیل کردند و یا شدیدا آسیب دیدند، پرداخت سهم کارفرمایی را به عقب بیاندازند. البته کمک‌های مالی هم به سازمان تامین اجتماعی می‌شود تا آثار درآمدی این تصمیم، سازمان را دچار مشکل نکند.
معاون اقتصادی رییس جمهور درباره تصمیم سوم در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به طور خاص یکی از حوزه‌هایی که شدیدا مورد آسیب اقتصادی قرار گرفته است، حوزه ورزش است؛ شبیه حوزه گردشگری که تصمیماتی برای آن اتخاذ شده بود برای ورزش هم تصمیم گرفتیم که متقاضیان واجد شرایط می‌توانند تا پایان دی ماه ثبت نام کنند و اقساط تسهیلات شان هم از اوایل خرداد سال 1400 پرداخت خواهد شد.
وی در تشریح تصمیم چهارم امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: همه کمک‌ها و تسهیلاتی که به صورت تسهیلات بانکی و یا بلاعوض به خانوارها و یا واحدهای اقتصادی پرداخت می‌شود، با تصمیم امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، جز مستثنی‌های دین تلقی شد؛ یعنی آن محدودیت‌هایی که در ماده 5 مکرر اصلاح قانون صدور چک است شامل این‌ها نمی‌شود؛ لذا طلبکاران دیگر نمی‌توانند روی این پرداخت‌ها دست بگذارند و یا بانک‌ها ممنوعیتی که برای افتتاح حساب و ارائه خدمات دارند در مورد این تسهیلات هم در نظر بگیرند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۲۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکونام تمرین استقلال را تعطیل کرد

با تصمیم کادر فنی استقلال، تمرین امروز این تیم تعطیل شد.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال استقلال در هفته بیست و پنجم رقابنهای لیگ برتر به مصاف تراکتورسازی خواهد رفت.

با توچه به اینکه امروز مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای جام حذفی برگزار خواهد شد و استقلال در همان دور اول از این رقابتها حذف شد، با تصمیم کادر فنی آبی‌پوشان، تمرین امروز این تیم تعطیل شد و بازیکنان به استراحت خواهند پرداخت.

دور جدید تمرینات استقلال از فردا استارت خواهد خورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • نکونام تمرین استقلال را تعطیل کرد
  • پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول
  • قرارداد ژاوی با بارسلونا تمدید شد
  • ژاوی: حمایت بازیکنان باعث شد در بارسا بمانم
  • رسمی؛ ژاوی در بارسلونا ماندنی شد
  • تصمیم غیرمنتظره «ژاوی» برای خودش و بارسلونا
  • ژاوی در بارسا ماندنی شد