Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- ایران در سال ۲۰۱۹ در صادرات شمش فولادی در رتبه ۱۹ و در صادرات محصولات فولادی در جایگاه ۵۳ دنیا قرار گرفت.

 براساس اعلام وب سایت Trade Map در سال ۲۰۱۹ ایران از نظر واردات جهانی فولاد خام (شمش) در بین ۱۹۶ کشور، رتبه ۱۵۹ را به خود اختصاص داد.

ایران دارنده رتبه ۵۳ در صادرات محصولات فولادی

ایران در بخش صادرات محصولات فولادی در بین ۱۹۵ کشور به جایگاه ۵۳ در سال ۲۰۱۹ رسید و ضمن اینکه رتبه کشورمان از واردات جهانی محصولات فولادی در میان ۲۲۶ کشور برابر با ۸۵ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واردات ۳۰۲ میلیون دلاری محصولات فولادی

براساس اعلام وب سایت مزبور، میزان واردات فولاد خام و محصولات فولادی کشورمان در سال ۲۰۱۹ به ترتیب ۴۲ و ۳۰۲ میلیون دلار ثبت شده بود.

ضمن اینکه صادرات فولاد خام و محصولات نیز در همین سال به ترتیب ۳۱۲ و ۲۵۲ میلیون دلار را نشان می دهد.

تولید ۲۶.۸ میلیون تن شمش در سال ۹۸

معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت به نقل از منبع مزبور آورده است، پارسال مجموع تولید فولاد خام (شمش) ۲۶.۸ میلیون تن ثبت شد و میزان محصولات فولادی هم به رقم ۲۰.۶ میلیون تن رسید.

به گزارش ایرنا، آمارهای تجارت خارجی در هفت ماهه ابتدایی امسال گویای صدور چهار میلیون و ۳۷۵ هزار و ۸۵۱ تن زنجیره و محصولات فولادی به ارزش یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون دلار است که ۷۶.۸ درصد در بخش شمش فولادی به بیلت و بلوم اختصاص داشت، ضمن اینکه ارزش صادرات هفت ماهه ۹۹ نسبت به مدت مشابه کاهش ۳۷ درصدی دارد.

سال گذشته، مجموع صادرات شمش و محصولات فولادی از ۱۰.۵ میلیون تن هم فراتر رفت.

واردات زنجیره و محصولات فولادی در هفت ماهه ابتدایی امسال به رقم ۶۳۳ هزار و ۶۶۵ تن رسید که در مقایسه با دوره مشابه پارسال افزایش ۵۱ درصدی را نشان می دهد.

ارزش واردات زنجیره و محصولات فولادی در دوره فروردین لغایت مهر ۹۹ بیش از ۷۱۴.۶ میلیون دلار ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۸ رشد ۳۲ درصدی را ثبت کرد.

صادرات شمش فولادی در هفت ماهه امسال به رقم سه میلیون و ۱۹۱ هزار تن رسید که از این رقم سهم بیلت و بلوم ۷۶.۸ درصد ثبت شد.

انجمن تولید کنندگان فولاد ایران آمار داد که صادرات بیلت و بلوم در هفت ماهه امسال دو میلیون و ۴۵۱ هزار تن و اسلب هم برابر با ۷۴۰ هزار تن بود.

میزان واردات بیلت و بلوم در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به رقم سه هزار تن رسید که افزایش ۵۰ درصدی را نشان می دهد.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: محصولات فولادی محصولات فولادی میلیون دلار بیلت و بلوم سال ۲۰۱۹ هفت ماهه شمش فولادی میلیون تن فولاد خام تن رسید هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، امین‌رضا خالقیان دبیر نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ در برنامه مثبت آموزش شبکه آموزش سیما گفت: نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با رویکرد توجه به شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت، اردیبهشت امسال و با محوریت پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون بیش از ۶۵۰ شرکت داخلی و خارجی برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند که رشد حدود ۳۰ درصدی داشته است. برگزاری رویدادهای جانبی در این نمایشگاه از جمله رونمایی از دستاوردهای جدید حوزه سلامت و برگزاری جلسات گفتگوی دولت و بخش خصوصی از جمله دلایل اقبال شرکت‌ها برای حضور در این نمایشگاه است.

خالقیان در خصوص حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه هم گفت: تاکنون ۵۰ شرکت خارجی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین حضور هیأت‌های مختلف خارجی علاوه بر آشنایی آنان با دستاوردهای شرکت‌های ایرانی، تسهیل کننده صادرات تجهیزات پزشکی نیز خواهد بود که این موضوع به ارزآوری این شرکت‌ها کمک خواهد کرد.

وی افزود: در دو دهه گذشته با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور توانسته‌ایم از یک کشور واردکننده تجهیزات پزشکی، به صادرکننده این تجهیزات تبدیل شویم، به نحوی که در حال حاضر تجهیزات پزشکی ساخت ایران علاوه بر تأمین نیاز داخلی، به کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و آمریکای جنوبی صادر می‌شود.

دبیر نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با اشاره به تولید تجهیزات الکترونیک پزشکی، تجهیزات خاص اتاق عمل و وسایل بخش‌های نگهداری ویژه توسط شرکت‌های دانش بنیان گفت: در دوران همه گیری کرونا، تجهیزات پزشکی مورد نیاز از جمله ضدعفونی کننده ها و دستگاه‌های تنفسی مانند ونتیلاتور توسط فناوران ایرانی ساخته شد و نیاز داخل کشور را تأمین کرد.

وی افزود: تجهیزات پزشکی ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارند و تجهیزات پزشکی ایرانی با کیفیت بالایی تولید می‌شوند. این موضوع، ایجاد بازارهای صادراتی را تسهیل کرده است؛ به گونه‌ای که بخش قابل توجهی از بیمارستان‌های ترکیه با تجهیزات ایرانی تجهیز شده است.

خالقیان در خصوص چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت گفت: جهت دهی حمایت‌های دولتی خصوصاً در موضوع ارز برای واردات مواد اولیه، تعدد تشکل‌های حوزه سلامت و مشکلات تعرفه گذاری از جمله چالش‌های حوزه سلامت است که باید با همکاری دولت و بخش خصوصی، این چالش‌ها مرتفع گردد.

وی در پایان گفت: بخش قابل توجهی از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در حوزه سلامت اعم از دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت دارند و بر همین اساس، محوریت برگزاری نمایشگاه ایران هلث از سال ۱۴۰۳ به مدت سه دوره به پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگ‌ترین مرکز تجمع شرکت‌های حوزه سلامت اعطا شده است.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی، ۲۹ اردیبهشت الی ۱ خرداد ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 6090607 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت