Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الله پاداش گفت: دستورالعمل فعالسازی گروه های جهادی به کلیه اقشار به منظور اجرای هر چه بهتر طرح شهید سلیمانی به تمامی اقشار ابلاغ کرده ایم تا نیروهای جهادی پای کار باشند و به دنبال این مسئله هستیم تا از ظرفیت نخبگان اقشار نیز استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ حجت الله پاداش در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: طرح شهید سلیمانی تحت عنوان طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 به شیوه محله محور و خانواده محور مبتنی بر برنامه هر خانواده یک پایگاه سلامت برگزار می شود که این طرح بر اساس امضا تفاهم نامه بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان در سازمان بسیج اقشار و متخصصین با بیان اینکه در این طرح دو قرارگاه فرماندهی و عملیاتی وجود دارد، عنوان کرد: در قرارگاه فرهاندهی تبیین سیاست گذاری و پیگیری راهبردهای کلان استان انجام می شود که فرمانده قرارگاه استاندار و جانشین قراگاه رئیس دانشگاه علوم پزشکی است.

وی افزود: فرمانده قرارگاه عملیاتی فرمانده سپاه است که باید این طرح را با همکاری و همیاری بسیج اجرایی و عملیاتی کند و در شهرستان ها نیز به همین نسبت ابلاغ شده است؛ در شهرستان ها فرمانده قرارگاه این طرح فرماندار و جانشین آن مسئولان مراکز بهداشت و یا روسای دانشگاه های علوم پزشکی هستند و فرمانده علمیات هر شهرستان، فرمانده سپاه است که باید برنامه ها را پیش ببرند.

این مقام مسئول با بیان اینکه هلال احمر و شهرداری ها از پایه های اصلی این طرح هستند و در کنار سایر ارکان کارها را انجام می دهند، عنوان کرد: در سه سطح دانشگاه علوم پزشکی، استانداری و بسیج برنامه ها را مورد پیگیری قرار می دهیم و دریافتی ها را روزانه و یا هر دو روز یک بار چک می کنیم که در هر سطح چه کارهایی انجام شده است.

پاداش در خصوص اقدامات بسیج در اجرای این طرح بیان کرد: قرارگاه استانی شهید سلیمانی را تشکیل داده ایم و در سطح استان چندین جلسه با حضور استاندار و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی به صورت مرتب هر پنجشنبه برگزار کرده ایم و در سطح 23 شهرستان نیز جلسات فرمانداران، فرماندهان نواحی و اعضای مرتبط برگزار شده است و این طرح را در شهر کرمان نیز بومی سازی کرده و به تمامی رده ها از طریق استانداری و سپاه استان ابلاغ شده است.

جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان در سازمان بسیج اقشار و متخصصین با اشاره به اینکه جلسات هماهنگی بین یخشی در بین دستگاه های اجرایی، حمایتی، نظارتی و مراقبتی انجام شده است، ابراز کرد: در طرح شهید سلیمانی 5 الی 6 کمیته فعالیت می کنند که یک نفر مسئول این کمیته است و برخی افراد زیر گروه این کمیته قرار گرفته اند تا این طرح را پیش ببرند.

اقدامات حمایتی با بسیج و مراقبت و نظارت با علوم پزشکی است

وی ادامه داد: برای اثر بخشی این طرح سه تیم داریم که یک تیم در سطح محله است و اقدامات حمایتی برای افراد مبتلا شده به بیماری کووید 19 انجام می دهند و مسئولیت این تیم حمایتی بر عهده سازمان بسیج و فرمانده پایگاه محله است؛ دو تیم دیگر مراقبت و نظارت هستند که مسئولیت آن با نیروهای دانشگاه علوم پزشکی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی، طرح بزرگی است و این طرح هشت راهبرد دارد، اظهار کرد: راهبردهای این طرح را انجام می دهیم تا به نتایج خوبی دست یابیم؛ هدف کلان این طرح مدیریت وکنترل اپیدمی بیماری کووید 19 از طریق مشارکت های مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از نیروهای بسیج و داوطلب مردمی است.

قطع زنجیره انتقال با رصد و رهگیری 90 درصدی مبتلایان

پاداش افزود: به دنبال قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش پروتکل های بهداشتی، رصد فعال و رهگیری به میزان نود درصد در ماه هستیم، همچنین تا پایان سال میزان بستری ها را با اجرای این طرح به سی درصد کمتر از میزان کنونی می خواهیم برسانیم و میزان مرگ و میر حاصل از بیماری کرونا را حداقل باید ده درصد کم کنیم.

جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان در سازمان بسیج اقشار و متخصصین در خصوص سایر اقدامات انجام شده تصریح کرد: کمک به اجرای طرح مدیریت جامع هوشمند محدودیت ها که در 24 شهرستان انجام شد در 41 نقطه محورهای اصلی بسیجیان به کارگیری شده اند.

وی گفت: مسئله دیگری که به منظور اجرای راهبردهای اصلی طرح شهید سلیمانی اتخاذ شده است استفاده از ظرفیت های اقشار بسیج و پایگاه های مقاومت جهت کمک به مراکز جامع خدمات سلامت در بخش های پزشکی بوده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در زمینه تقویت فرآیند درمان سرپایی و کاهش موارد بستری اعزام نیروهای داوطلب، خدماتی، بیماربر، بهورز، پرستار و طلاب آموزش دیده به مراکز درمان و حوزه سلامت داشته ایم که در این زمینه بسیج طلاب، محلات و دانشجویی با همکاری و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی در سراسر استان در حال انجام فعالیت هستند.

استفاده از ظرفیت نخبگان اقشار بسیج در طرح شهید سلیمانی

پاداش ادامه داد: دستورالعمل فعالسازی گروه های جهادی به کلیه اقشار به منظور اجرای هر چه بهتر طرح شهید سلیمانی به تمامی اقشار ابلاغ کرده ایم تا نیروهای جهادی پای کار باشند و به دنبال این مسئله هستیم تا از ظرفیت نخبگان اقشار نیز استفاده کنیم.

جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان در سازمان بسیج اقشار و متخصصین اظهار کرد: کمک های مؤمنانه بر اساس ابلاغ فرمانده سپاه ثارالله استان به عهده سازمان بسیج سازندگی گذاشته شده است و تاکنون 46 میلیارد ریال بسته کمک های معیشتی و بهداشتی داشته ایم.

وی ابراز کرد: در سطح شهرستان های استان بلوک بندی به منظور سازمان دهی و آموزش بر اساس تقسیم بندی پایگاه ها، حوزه ها، مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت برای اجرای طرح شهید سلیمانی انجام شده است و در این زمینه از هلال احمر، دفاتر تسهیل گری، سمن ها، بهزیستی، کمیته امداد، سازمان تبلیغات، ستاد اجرایی فرمان امام، اتاق اصناف و ... را پای کار آورده ایم تا این طرح به صورت فعالتر و عملیاتی تر انجام شود.

آماده سازی 1000 تخت نقاهتگاهی برای بیماران کرونایی

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه 30 نقاهتگاه را سپاه استان به میزان هزار تخت توسط فرماندهان نواحی و با استفاده از ظرفیت سالن های ورزشی آماده سازی کرده ایم، خاطر نشان کرد: با توجه به کمبودهایی که در زمینه تست کرونا و نمونه گیری وجود دارد؛ یکی از سالن های ورزشی نه دی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده ایم که هم اکنون در حال تجهیز است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ظرفیت نخبگان اقشار دانشگاه علوم پزشکی استفاده از ظرفیت طرح شهید سلیمانی مقام مسئول انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون

حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه خانوک در یادواره شهید دانشجو سید احمد حسینی که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای داربیدخون برگزار شد، گفت: باران رحمت الهی که این چند روز نازل شده است، کوه ها دشت ها و روح دل هایمان را طراوت بخشیده است.

وی افزود: به لطف الهی و به همین خون پاک شهیدان، امروزه شاهد نابودی اسرائیل و فروپاشی غرب هستیم.

 حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: شهید سلیمانی‌ها به این مسیر پرتو می‌دهند و چنین مکتبی، شکست نمی‌خورد و این مکتب در همه جا پیروز است.

وی با اشاره به شهدای دفاع مقدس بیان داشت: در هر جایگاهی که باشیم، هیچ زمانی نباید رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای گرانقدر را فراموش کنیم؛ زیرا آرامش و آسایش امروز ما مرهون فداکاری و جانفشانی‌های آن عزیزان است و احترام به شهدا و امام شهدا وظیفه آحاد مختلف مردم است. 

در پایان مراسم گروه سرود دختران حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند و از طرف مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از خانواده شهید حسینی تجلیل شد. 

شهید دانشجو، سید احمد حسینی در سال ۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد​
  • خبر مهم درباره اجرای طرح ترافیک جدید
  • رفع معضل ترافیکی در غرب تهران
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک