Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: در شرایط کرونا، نیروهای بسیج دانشجویی با نگاه مسئله‌ محور درحال فعالیت بوده و با نگاه منطقی، عالمانه و تحولی برنامه‌های خود را با شرایط کرونایی دنبال می‌کنند. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، پیش از ظهر امروز نشست خبری بسیج دانشجویی به مناسبت 16 آذر روز دانشجو در ناحیه بسیج دانشجویی اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بسیج دانشجویی استان اصفهان با اشاره به ظرفیت جوانان انقلابی که یکی از ظرفیت‌های منحصر به فرد و مهم بسیج دانشجویی است اظهار داشت: مخاطب اصلی بسیج دانشجویی قشر جوان و فعال جامعه بوده و یکی از افتخارات اصلی ما این است که با بهره‌برداری از این ظرفیت در مسیر شکل‌گیری تمدن اسلامی فعالیت می‌کنیم و مقام معظم رهبری هم برای استفاده از جوانان تاکید داشته و یکی از دلایل ایشان این است که آینده را متعلق به قشر جوان می‌دانند و ما هم اطمینان داریم جوانانی که در سطح دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند زمینه‌ساز حرکت‌های جدی در آینده برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی هستند.

 وی ادامه داد: دو ظرفیت خیلی خوب بسیج دانشجویی که به عنوان بال‌هایی برای این مجموعه عمل می‌کنند، بهره‌مندی از ظرفیت‌های جوان سرشار از انرژی، آرمان‌خواهی، مطالبه‌گری و خستگی‌ناپذیر و دیگری وصل بودن به بدنه علمی دانشگاه است که وقتی جوان و علم در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، با قدرت کمک می‌کنند تا بسیج دانشجویی با نگاه مسئله‌محوری و نقش‌آفرینی گام بردارد.

سیدهادی انوری در رابطه با فعالیت‌های بسیج دانشجویی در عرصه‌های مختلف بیان کرد: مجموعه بسیج دانشجویی استان با نگاه نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف و حل مسائل در سطح جامعه ورود خوبی داشته و افتخارات بزرگ کسب کرده‌ است،

رئیس بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: در شرایط امروز که تمامی برنامه‌های دانشجویی تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است، نیروهای بسیج دانشجویی به‌ شدت با نگاه مسئله‌محور در حال فعالیت بوده و با نگاه منطقی، عالمانه و تحولی برنامه‌های خود را با شرایط کرونایی دنبال می‌کنند.

وی افزود: مجموعه بسیج دانشجویی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، جهادی، علمی و پژوهشی، فناوری، آموزشی، تربیتی و کادرسازی در راستای پیشبرد اهداف تشکیلاتی و تربیت جوانان تراز انقلابی فعالیت داشته و همچنین در موضوع گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری که یکی از خواسته‌های اصلی رهبر انقلاب است نقش موثر دارد.

بسیج دانشجویی استان زنجان از استاندار برای حضور در نشست "روز دانشجو" دعوت کرد معاون فرهنگی دانشگاه آزاد کشور: بدون نقش‌آفرینی بسیج دانشجویی مشکلات دانشگاه‌ها سخت‌تر می‌شود بسیج دانشجویی در تحقق جهش تولید چه نقشی دارد؟

رئیس بسیج دانشجویی استان با اشاره به ورود جدی نیروهای جوان و انقلابی بسیج دانشجویی به حوزه سلامت استان بیان کرد: بسیج دانشجویی یکی از مجموعه‌هایی است که در بحث جهادی و سازندگی با جدیت ورود کرده و در موضوعات محرومیت‌زدایی، رسیدگی به مناطق کم برخوردار، سلامت و آموزش کار کرده و با توجه به شرایط کنونی بر موضوع سلامت تمرکز ویژه دارند و گروه‌های جهادی با وجود تعطیلی دانشگاه‌ها و با وجود محدودیت‌های کرونایی نوع برنامه‌های خود را تغییر دادند.

وی ادامه داد: نیروهای جهادی در عرصه‌های مختلف یاری‌گر دستگاه‌های متولی در سلامت بوده و با تشکیل قرارگاه دانشجویی شهید سلیمانی با 9 کمیته به صورت جدی فعال هستند و هر کمیته روی یک موضوع مربوط به سلامت تمرکز دارد، در این قرارگاه از همه ظرفیت‌های بسیج استفاده شده و همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی و قرارگاه حافظان سلامت محلات صورت می‌گیرد.

انوری تصریح کرد: نیروهای قرارگاه شهید سلیمانی به مناطق کم‌ برخوردار ورود داشته و خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و پرستاری ارائه کرده و در طول 15 روز گذشته 40 هزار پک بهداشتی با کمک قرارگاه حافظان سلامت توزیع کرده‌اند، همچنین دانشجو معلمان در مناطقی که از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار مشکل دارند حاضر شده و با هماهنگی صورت گرفته با آموزش و پرورش به آموزش دانش‌آموزان می‌پردازند.

وی افزود: همکاری خوبی با بیمارستان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی جهت اعزام نیروی داوطلب برای کمک به کادر درمان، رصد و اعلام مراکز در بازارها برای عدم رعایت پروتکل‌ها صورت گرفته و با توجه به تعطیلی مراسمات مذهبی و مساجد، کمیته معنویت قرارگاه شهید سلیمانی به پر کردن این خلأ پرداخته و تلاش نیروهای بسیج دانشجویی این است که به هر نحو فعالیت خود را در دوران کرونا ادامه دهند.

رئیس بسیج دانشجویی استان اصفهان در رابطه با فعالیت‌ها و افتخارات علمی بسیج دانشجویی اظهار داشت: یکی از افتخارات ما فعالیت ویژه در حوزه علمی است و پژوهشکده‌ها و مراکز رشد بسیج دانشجویی با وجود تعطیلی دانشگاه‌ها و آزمایشگا‌ه‌ها نگاهشان را به‌سمت مسائل روز آورده و اگر خلأیی در سیستم سلامت نیازمند خلاقیت باشد، معاونت علمی و فناوری ما فعالیت جدی دارد.

وی افزود: یکی از نگاه‌های مجموعه بسیج دانشجویی در حوزه آموزش، تربیت نیروی تراز انقلابی بوده و با وجود اینکه به صورت چهره‌ به چهره با دانشجویان در ارتباط نیستیم راندمان فعالیت‌های آموزشی، بصیرتی و تربیتی که مخاطب اصلی آن جوانان هستند، به صورت مجازی و با قوت ادامه می‌یابد؛ در حوزه مسائل اجتماعی نیز طرح نماینده 12 میلیونی با هدف بررسی چالش‌ها و مشکلات 12 میلیون جوان که در سن ازدواج هستند اجرا شده و در رابطه با این موضوع به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان با نمایندگان ارتباط برقرار کرده و خلأهای قانونی را پیگیری می‌کنند.

انوری با اشاره به فعالیت‌های بسیج دانشجویی در حوزه فرهنگ‌سازی عنوان کرد: در این حوزه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری، راه‌اندازی هسته‌های هنری و ترویج گفتمان‌های ناب انقلاب برنامه‌های مختلف فرهنگ‌سازی انجام شده و همچنین با حضور پنجشنبه‌های هر هفته بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه‌ها، عدم امکان اردوی راهیان نور را جبران کرده و گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را رواج می‌دهند.

وی ادامه داد: تشکیل رادیوهای هنری و تولید پادکست‌های صوتی و نماهنگ‌های مختلف دیگر فعالیت‌های نیروهای انقلابی جهت فرهنگ‌سازی بوده و تلاش اصلی این مجموعه استفاده از ظرفیت جوان انقلابی و هماهنگی با دستگاه‌های متولی دانشگاهی جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/174/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروهای بسیج دانشجویی بسیج دانشجویی بسیج دانشجویی دانشگاه ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۲۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ محمدرضا حیدری فرمانده بسیج دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در خصوص انجام فعالیت‌های اخیر در حوزه‌های مختلف بسیج دانشگاهی بیان کرد: به همت و با تلاش، اخلاص و ایثار دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سال تحصیلی گذشته گام‌ها و فعالیت‌های متعددی در عرصه‌های مختلف مبتنی بر فرامین مقام معظم رهبری انجام شد. خدا را شاکریم که با حضور بدنه تشکلی و حمایت‌های مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و مخصوصا ناحیه بسیج دانشجویی استان در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، علمی، آموزشی خدمات رسانی، جهادی، معرفتی، عقیدتی، اردویی، تشکیلاتی و... گام‌های مهمی برداشته شد. در سال گذشته با رویکرد مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و ایجاد دانشگاهی با نشاط و دانشگاهی جدی فعالیت‌های بسیاری انجام پذیرفت همچون برپایی برنامه‌های مناسبتی مانند روز دختر و سالروز تشکیل بسیج. در ادامه فعالیت‌های فرهنگی می‌توان به برپایی ایستگاه‌های صلواتی، تاسیس و برگزاری هیئت های هفتگی دانشجویی مصباح الهدی، شب های فرهنگی خوابگاهی، مسابقات با نشاط در خوابگاه، اکران فیلم و مستند و مراسمات یادواره شهدا، تشییع شهید گمنام و سه شنبه های مهدوی در جوار مزار شهدای گمنام اشاره کرد.

وی ادامه داد: در عرصه سیاسی می‌توان به دعوت از مسئولین استانی، تجمعات دانشجویی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، مناظرات انتخاباتی، تیربون های آزاد دانشجویی و مردمی، تولید نشریات، آماده سازی بردهای دانشجویی در ایام مختلف، مطالبه گری در عرصه های مختلف استانی و کشوری و کنش های سیاسی در بستر فضای مجازی اشاره کرد .

فرمانده بسیج یکی از فعالیت‌های تاثیر گزار را برگزاری اردوهای راهیان نور دانست و ادامه داد: در طول سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد همچنین فعالیت های اردویی همچون برگزاری اربعین دانشجویی ، اردوی زیارتی قم ، اردوی بازدید از نمایشگاه کتاب و اردوهای داخل شهر برای دانشجویان خوابگاهی انجام شد. همچنین در عرصه‌های جهادی و خدمت رسانی می توان به خرید موبایل برای دانش آموزان نیازمند ، جمع آوری کمک های مردمی برای مردم زلزله زده خوی، اطعام و پخت ۱۵۰۰ پرس غذای گرم برای نیازمندان در عید غدیر و اردو ها جهادی در حاشیه شهر قزوین اشاره کرد. همچنین قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در تابستان سال گذشته با استقرار ۷ روزه در دهستان چوگور طارم سفلی در ۷ روستای این منطقه در ۶ عرصه فرهنگی، آموزشی، عمرانی، پزشکی، مطالبه گری، مشاوره و روانپزشکی با حضور بیش از ۵۰ نفر از دانشجویان به مردم مستضعف آن منطقه خدمت رسانی کرد.

حیدری در مورد برگزاری تشکل‌های مختلف بسیج اظهار کرد: این دفتر با برگزاری دوره‌ی معرفتی خط امام (ره) در قم، دوره‌ی تشکیلاتی سید الشهدا (ع) در رامسر و دوره های متعدد کوتاه مدت تشکیلاتی در شهر قزوین سعی در تقویت بدنه تشکلی خود داشت. این حوزه با عنایت به وظیفه دانشجویی خود در موارد بسیار زیاد پیگیر مشکلات صنفی دانشجویان از مسئولین دانشگاه بوده و با ارتباط گیری با گروه‌ها دانشجویی مختلف و ارتباط دهی آن ها با مسئولین سعی در حل مشکلات صنفی دانشجویان عزیز داشته و در تعامل با انجمن‌های علمی تشکل‌های دانشجویی و کانون‌های فرهنگی سعی در حمایت و حل مشکلات این گروه های دانشجویی داشته است همچنین با برپایی و تشکیل ستاد استقبال از دانشجویان جدید الورود در ایام ثبت نام نو دانشجویان با خدمت رسانی ۱۰ روزه در ۷ عرصه مشغول به خدمت رسانی به دانشجویان عزیز بود.
با ابتکار دانشجویان بسیجی ۲ طرح در ایام ثبت نام انجام شد.استقرار سیستم نظام وظیفه با رایزنی با فرماندهی انتظامی استان و حضور دانشجویان به صورت جهادی در این غرفه مشکل رفت و آمد دانشجویان به داخل شهر برای انجام خدمات نظام وظیفه حل شد و این خدمت در یکی از دفاتر دانشگاه به صورت صبح تا شب همه روزه انجام میشد. همچنین با طراحی طرح «از من بپرس» در مراحل مختلف ثبت نام دانشجویان راهنمایی‌های متعددی را دریافت کردند.

وی تاکید کرد: تشکیل مجمع عافا (دفاتر بسیج دانشجویی ۴ دانشگاه بزرگ استان ) از مهمترین دستاوردهای این دفتر در سال گذشته به حساب می‌آید.

محمدرضا حیدری در خصوص فعالیت تشکل‌ها در حوزه رسانه و عرصه های علمی گفت: در حوزه‌های رسانه با تشکیل تیم حرفه‌ای و تخصصی و جذب امکانات تخصصی لازم از مجموعه سازمان بسیج دانشجویی و سپاه استان قزوین مشغول به تولید محتوای با کیفیت و دانشجویی و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی هستیم. در عرصه‌ علمی با برگزاری نشست‌های تخصصی معرفی رشته‌های تحصیلی در ابتدای سال، نشست های علمی مختلف، بازدید های علمی شهاب همچون بازدید از نیروگاه برقی شهید رجایی، دادگاه های خانواده، مجلس شورای اسلامی می‌توان اشاره کرد.

فرمانده بسیج دانشگاه آزاد قزوین در پایان خالصانه از زحمات دانشجویان بسیجی قدردانی کرد و افزود: از زحمات دانشجویان بسیجی این دانشگاه که مجاهدانه مشغول بست گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع تمام جانبه از این آرمان‌ها هستند ممنون و سپاسگزارم. همچنین از حمایت‌های ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین و فرمانده محترم این رده جناب آقای دکتر محمدی و حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و جناب دکتر زینالی ممنونم و امیدوارم که در ادامه شاهد همکاری های بیش از پیش مجموعه دانشگاه باشیم.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1226827 برچسب‌ها بسیج دانشجویی

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • به سلامت روان نیروهای وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی