Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری استان کردستان از رهایی قاتل از پای چوبه دار با رضایت اولیای دم در سنندج خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کردستان، بهادر اسدی از رهایی قاتل از پای چوبه دار با رضایت اولیای دم در سنندج خبر داد و اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی شوراهای حل اختلاف کانون اصلاح و تربیت شهرستان سنندج پرونده پسر جوانی که پدر خود را به قتل رسانده بود منجر به رضایت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف افزود: در شهریور ماه سال 1396 در شهرستان سنندج در پی یک نزاع خانوادگی پسر، پدر خود را به قتل رساند که پس از طی مراحل دادرسی نهایتاً در سال 1397 حکم قصاص نفس صادر و آماده اجرای حکم شد و نهایتاً پرونده به شعبه ویژه کانون اصلاح و تربیت شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج جهت اخذ رضایت از خانواده اولیای دم ارجاع شد.

وی گفت: با تلاش اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم نهایتاً در 22 آبان ماه امسال اولیای دم مقتول حاضر به رضایت و گذشت شدند.

سپاه لبخند را بر لب خانواده‌های زندانیان کردستان آورد/ بازگشت جمعی از زندانیان جرایم غیرعمد به کانون خانواده جمعیت زندانیان استان کردستان کاهش می‌یابد + تصاویر

اسدی بیان کرد: با کمک خداوند متعال این هشتمین پرونده قتل عمدی بود که در سال‌جاری با تلاش دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش ختم به خیر شد و نقش اعضای شوراهای حل اختلاف در این اقدامات خداپسندانه کاملاً پر رنگ است.

معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه شورا‌های حل اختلاف یک فرصت کم‌نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم هستند که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره‌وری به‌عمل آید؛ اظهار کرد: از اقدام انسان‌دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شوراهای حل اختلاف استان کردستان اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود

حجت‌الاسلام حسینی در جلسه با شورای معاونین، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضایی استان در سنندج، اظهار کرد: مسئولین قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحد‌ها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند. 

وی تاکید کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به ضرورت تکریم مراجعین به دستگاه قضایی، گفت : یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سوالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است. 

حسینی خطاب به روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص تاکید کرد و افزود: قضات باید در صدور قرار تامین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند. 

وی اضافه کرد: قضات امسال باید در راستای مختومه نمودن پرونده‌های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اقدام به موقع واحد پلیس برای نجات جان شهروندان
  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • درخواست دیه اولیای دم از قاتل مجنون