Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@20:07:12 GMT

ارائه گزارش عملکرد نظارتی نمایندگان مجلس

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۲۷۷۲

ارائه گزارش عملکرد نظارتی نمایندگان مجلس

بابک نگاهداری، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران به تشریح موضوعات مطرح شده در دوازدهمین جلسه شورای معاونین و مشاورین مجلس شورای اسلامی پرداخت.

به گزارش برنا، نگاهداری مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه را گزارش وضعیت عملکرد شش ماهه نخست در حوزه ابزارهای نظارتی مجلس اعم از سوال، تذکر، تحقیق و تفحص و اقدامات معاونت قوانین در راهبری پروژه­‌های ۹ گانه تحولی این معاونت عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جلسه که معاونین مجلس و دستیاران و مشاورین رئیس مجلس حضور داشتند، اقدامات تحولی معاونت قوانین در شش ماه اول مجلس یازدهم ارائه گردید.

مشاور و رئیس حوزه ریاست عنوان داشت: در طرح تحولی معاونت قوانین  ۹ محور اصلی مورد بررسی قرار گرفت و اقدامات انجام شده برای تحقق آن­ها ارائه گردید و مورد بحث و تبادل نظر حاضرین در جلسه قرار گرفت.

نگاهداری تمرکز بر پروژه تنقیح قوانین، چگونگی راهبری معاونت قوانین در خصوص طرح­‌ها و لوایح پیشنهادی و نحوه اعلام وصول آن­ها با هدف ارتقاء کیفی را از تاکیدات ریاست محترم مجلس در زمینه اقدامات و پیشنهادات پیرامون اقدامات تحولی معاونت قوانین عنوان کرد. همچنین توجه به رویکرد هوشمندسازی و مردمی­‌سازی از طریق سامانه­‌سپاری حداکثری خدمات معاونت قوانین و مشارکت نخبگان و مردم در ارائه پیشنهادت در زمینه طرح­‌ها و لوایح از دیگر تاکیدات ریاست محترم مجلس بود.

نگاهداری در پایان افزود: در خصوص بحث بودجه ۱۴۰۰ بر هماهنگی حوزه­‌های ستادی با نمایندگان محترم مجلس و هماهنگی دقیق با کمیسیون­‌ها و دولت تاکید شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس یازدهم معاونت قوانین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۲۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، مجید درویشی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه توجیهی نمایندگان فرماندار در ورامین طی سخنانی گفت: عملکرد نمایندگان فرماندار در انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی عالی بود و باید این عملکرد در مرحله دوم نیز تکرار شود.

وی افزود: عملکرد عالی شما نمایندگان فرماندار باعث شد که به اذعان همه کارشناسان، انتخاباتی بی نقض در اجرا برگزار شود.

فرماندار ویژه ورامین با اشاره به اهمیت صیانت از آرا گفت: ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است و باید نمایندگان فرماندار همانند دیگر اجزای ستاد انتخابات از حق الناس که همان آرای مردم باشد حراست و صیانت کنند.

وی افزود: در دور دوم با توجه به قوانین یک نامزد با یک رأی بیشتر وارد مجلس می‌شود و این حساسیت کار را نشان می‌دهد و باید نهایت دقت در برگزاری و شمارش آرا توسط عوامل اجرایی و نمایندگان فرماندار صورت پذیرد.

معاون استاندار تهران در پایان گفت: همکاری لازم عوامل اجرایی و نظارتی همانند دور اول باید در بالاترین سطح در این انتخابات انجام بگیرد.

کد خبر 6098748

دیگر خبرها

  • ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • آنچه در مناظره انتخاباتی کاندیداها در دانشگاه لرستان گذشت
  • تحول از مجلس سنتی به نوین از مجلس یازدهم تا دوازدهم
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟