Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مهدی باقری، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریمها گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریمها برای کمک به دولت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مهدی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اساسی مجلس شورای اسلامی و شعار عموم نمایندگان انقلابی در دوران کاندیداتوری، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه طرح‌های متعددی از سوی مجلس برای حل مشکلات معیشتی و تامین کالاهای اساسی برای اقشار کم‌درآمد عنوان شد، افزود: مجلس شورای اسلامی تلاش کرده است تا از ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات مردم استفاده کند.   نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از طرح‌های مهم مجلس شورای اسلامی برای لغو تحریم‌ها و باز کردن مسیر برای رشد اقتصادی از سوی نمایندگان در دو ماه گذشته مطرح شد که در نهایت با یک فوریت در صحن علنی رای آورد.   عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با شهادت شهید فخری‌زاده سرافراز، سربلند و روسفید در هفته گذشته در اثر خباثت دشمنان ایران اسلامی این طرح با جدیت بیشتری دنبال شد و برای رفع و لغو تحریم‌ها و حل مشکلات معیشتی مردم، طرح ارائه شده در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و با اندک تغییراتی دو فوریت آن  رای آورد.    حجت‌الاسلام باقری خاطرنشان کرد: با طی مراحل قانونی در 9 ماده، لغو تحریم‌ها رای آورد و در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.   وی با بیان اینکه شورای نگهبان با یک مورد ابهام این طرح را به مجلس عودت داد، یادآور شد: با بررسی در صحن علنی، این طرح با تاکید بیشتری مورد بررسی قرار گرفت و با تایید شورای نگهبان به تصویب نهایی رسید.   نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: به برکت خون شهید فخری‌زاده قدرت هسته‌ای ایران دوباره با روند مطلوبتری ادامه می‌یابد.   عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با ارائه چنین طرح‌هایی در عمل دشمنان را از کرده خود پشیمان می‌کنیم و نظام اسلامی آنها را تحت فشار قرار می‌دهد تا به تعهدات خود عمل کنند.   حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه نتیجه این مصوبات حفظ قدرت هسته‌ای است، گفت: اگر چه دشمنان تلاش می‌کنند با به شهادت رساندن شهدایی همچون شهید فخری‌زاده قدرت نظام اسلامی را کاهش دهند، اما برای تصویب این طرح عزم بسیار مقتدرانه‌ای را از مجلس شاهد بودیم که انشاالله برکات آن را روز به روز شاهد خواهیم بود.   وی با اشاره به اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها کمک به دولت است، عنوان کرد: متاسفانه هر آنچه ایران به تعهدات خود به صورت کامل عمل کرده طرف مقابل بدعهدی کرده و تحریم‌ها را لغو نکرده است.   نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون جدید مجلس هیچ گونه منافاتی با برجام ندارد، ابراز کرد: این قانون طوری نوشته شده که اگر طرف مقابل به برجام برگشت ما نیز به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.   عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه متاسفانه عده‌ای دانسته یا ندانسته پالس‌های غلط به دشمن می‌دهند، خاطرنشان کرد: قانون جدید مجلس پشتوانه قوی کارشناسی داشته و تمام ابعاد مورد بررسی قرار گرفته است و مجلس ماه‌ها روی آن کار کرده است.   وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور تصریح کرد: ما به دنبال کمک به دولت هستیم تا دشمن بیش از این پیش روی نکند و ابزار چانه زنی در اختیار دولت باشد نه اینکه ما همه تعهدات را عمل کنیم و آنها به دنبال کشیدن مذاکره به حوزه‌های دیگر باشند.. انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار لغو تحریم ها حجت الاسلام کمک به دولت تحریم ها حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۲۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، یکی از راه‌های توسعه گیلان را همدلی میان دولت و مجلس دانست و تصریح کرد: با همدلی و انسجام و وحدت و همکاری می‌توانیم دستاوردهای خوبی برای استان داشته باشیم.

اسدالله عباسی امروز، ۶ اردیبهشت ماه در حاشیه نشست هم‌اندیشی با منتخبین مردم گیلان در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه لایحه برنامه هفتم توسعه با همکاری مجلس و دولت سیزدهم تصویب شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال جاری شاهد اجرای لایحه برنامه هفتم خواهیم بود، جلسه را با منتخبین مردم گیلان در مجلس برگزار کردیم تا چگونگی بهره مندی گیلان از این برنامه را بررسی کنیم.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه با منتخبین مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در این جلسه درخصوص مسائل کلان استان و حوزه انتخابیه نمایندگان صحبت و تصمیمات خوبی هم اتخاذ شد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به رفع دغدغه های مردم گیلان در عرصه‌های مختلف، بیان کرد: منتخبین مردم استان در مجلس شورای اسلامی نگرانی‌هایی در حوزه کشاورزی، گردشگری، اشتغال، توسعه و عمران داشتند که باید به آنان در سطح ملی و استانی نگاه ویژه شود.

عباسی یکی از راه‌های توسعه گیلان را همدلی میان دولت و مجلس دانست و تصریح کرد: با همدلی و انسجام و وحدت و همکاری می‌توانیم دستاوردهای خوبی برای استان داشته باشیم، زیرا برخی از طرح‌ها استانی و برخی ملی و فرا استانی هستند؛ از این رو برای بهره برداری از طرح‌های ملی باید در سطح کلان رایزنی‌های لازم انجام شود و تعامل و تفاهم و همدلی شکل بگیرد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه به گیلان در آینده نزدیک، افزود: این جلسات را فرصتی برای تحقق مطالبات به حق مردم می دانیم و امیدواریم منتخبین مردم نیز با همین روحیه و انگیزه در کنار دولت به رفع مشکلات کمک کنند.

اعلام نرخ خرید برنج در سال ۱۴۰۳

ابراهیم نجفی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این نشست، با بیان اینکه وحدت میان دولت و مجلس یکی از نقاط قوت کشور است، اظهار کرد: جلسه‌ای که امروز برگزار شد، در مرحله اول پیام آن انسجام میان دولت و مجلس جهت پیشبرد اهداف در استان و شهرستان‌ها است.

وی با اشاره به سفر آینده رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه به گیلان، گفت: باید برگزاری چنین جلساتی بیش از گذشته باشد تا مشکلات استان را در تمامی بخش‌ها شناسایی کنیم و با همدلی و انسجام آن را به استماع رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه برسانیم.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس، یکی از نگرانی‌های کشاورزان را قیمت پایین برنج دانست و بیان کرد: در روزهای آینده شورای قیمتگذاری محصولات کشاورزی در سطح وزارتخانه جهاد کشاورزی تشکیل جلسه داده و قیمت تضمینی خرید برنج برای سال ۱۴۰۳ را اعلام می کند.

نجفی همچنین از برگزاری کمیسیون‌های تغییر کاربری خبر داد و متذکر شد: با دستور استاندار و پیگیری معاونت عمرانی و دستگاه های عضو، این کمیسیون تشکیل جلسه خواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • پیام تشکر وزیر دفاع از مجلس شورای اسلامی
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت