Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، سید حیدر محمدی درباره تلاش وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به منظور تامین واکسن مورد نیاز مردم کشور افزود: ۶ شرکت داخلی در حال انجام مطالعات روی تولید واکسن کرونا هستند که مطالعات آزمایشگاهی آن‌ها به پایان رسیده و برخی آن‌ها در فاز مطالعات حیوانی هستند و برخی درخواست مجوز ورود به فاز مطالعات انسانی را به سازمان غذا و دارو ارائه داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: مطالعات دو شرکت داخلی در هفته آینده وارد فاز انسانی می‌شوند و امیدواریم در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰ بتوانند این واکسن را تولید کنند.

مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو اظهار کرد: میزان تامین واکسن، به میزان تولید شرکت‌ها بستگی دارد؛ از طرفی اولویت این شرکت‌ها کشور خودشان و در درجه بعدی کواکس است.

محمدی گفت: کواکس نیز متعهد شده که واکسن را به کشور‌های عضو خود ارائه کند که البته ما نیز عضو کواکس هستیم و از آن طریق هم واکسن تهیه خواهیم کرد. مرحله سوم تامین واکسن نیز قرارداد تجاری است که ما با کشور‌های چین، هند و چند کشور اروپایی در حال رایزنی هستیم.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پیش از این در همین رابطه گفته بود: قبلا به مردم اعلام کرده بودیم که تهیه واکسن کرونا را از سه مسیر دنبال می‌کنیم. یک مسیر واردات واکسن کرونا از طریق کوواکس است که توسط سازمان جهانی بهداشت تهیه شده است. تعداد ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن را با توجه به تزریق دو دوز برای ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر افراد آسیب پذیر شامل بالای ۶۵ سال و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند را پیش خرید کردیم.

وی ادامه داد: مسیر دوم برای تهیه واکسن کرونا، خرید از منابع موثقی به جز کوواکس است. هیچ شرکت سازنده واکسنی تا امروز گواهی‌های تولید را از سازمان جهانی بهداشت دریافت نکرده است. مراحلی را طی کرده‌اند و در حال دریافت گواهی‌ها هستند و به محض دریافت گواهی‌ها، پیش خریدی که می‌خواهیم انجام بدهیم را به سرانجام می‌رسانیم. با کشور‌هایی در این زمینه صحبت کردیم و کار در حال دنبال شدن است تا از هیچ کشوری برای تزریق واکسن کرونا عقب نباشیم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: مسیر دیگری که دنبال می‌کنیم، تولید مشترک با صاحبان تکنولوژی در مراکزی مثل انسیستو پاستور است که در آینده نزدیک خبر‌های خوشی از این تولید مشترک هم ارائه می‌کنیم.

نمکی گفت: مسیر سوم تکیه بر دانشمندان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان برای تولید واکسن کرونا است که بیشترین دل بستگی را به این مسیر داریم. یکی از شرکت‌های تولید واکسن کرونا در کشور مجوز مطالعه فاز انسانی را گرفته و در روز‌های آینده این حرکت آغاز می‌شود و اگر این مسیر را با موفقیت دنبال کنیم، در بهار آینده به عنوان یکی از تولیدکنندگان واکسن کرونا در منطقه معرفی می‌شویم و نیاز‌های مردم را برآورده می‌کنیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرونا واردات واکسن واکسن کرونا وزارت بهداشت واکسن کرونا شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۲۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • کاگران فولاد اکسین در ابتدای سال شعار "جهش تولید" را محقق کردند / شروع طوفانی اکسین در سال ۱۴۰۳ آغاز مسیر موفقیت است
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری