Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، "غلامرضا پدیدار" روز شنبه با اشاره به روز جهانی خاک مصادف با ۱۵ آذرماه(۵ دسامبر) گفت: از میان ۶۱۳ نقطه آلاینده خاک، ۳۳۸ نقطه نیز از نظر آلودگی عناصر سنگین و شاخص های فیزیکی و شیمیایی خاک مورد اندازه گیری قرار گرفت.

وی  با یادآوری اینکه خاک یکی از منابع مهم و ارزشمند طبیعت است و یک پالاینده طبیعت محسوب می‌شود، گفت: خاک علاوه بر آنکه تأمین کننده مواد غذایی است، خاصیت تصفیه کنندگی نیز دارد، که حاصل خواص فیزیکی( عمل نفوذ آب از منافذ )، شیمیایی( جذب سطحی و تبخیر ) و خواص زیستی( تجزیه و فساد مواد آلی ) آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدیدار با بیان اینکه بدون داشتن خاک سالم، حیات و زندگی روی زمین امکانپذیر نخواهد بود، افزود: ۹۵% غذای انسان از زمین حاصل می‌شود. بنابراین برنامه ریزی برای داشتن خاکی سالم و تولید کننده، لازمه بقای انسان است.

وی خاطرنشان ساخت: ورود انواع مواد و آلاینده های حاصل از فعالیت های انسانی و صنعتی به درون خاک از جمله مشتقات نفتی، فلزات سنگین و مواد آلی سبب تغییر کیفیت آن شده که همین مسئله باعث خارج شدن خاک از حالت طبیعی خود و در نتیجه آلودگی آن می شود.

پدیدار ادامه داد: لذا به منظور حفاظت از خاک در شهر تهران، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار اقدام به شناسایی و پایش منابع آلاینده خاک و تهیه اطلس آلودگی مناطق ۲۲ گانه کرده است.

برچسب‌ها شهر تهران آلودگی هوا شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران آلودگی هوا شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران شهر تهران آلودگی هوا شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روزمعلم و روزجهانی کار و کارگر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم آمده است: پیشرفت، رشد و تعالی نشأت گرفته از پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی ومجاهدت برای تحقق آنهاست.

در هر جامعه‌ای که از فرصت فکر، اندیشۀ معلم و استاد و بازوی هنرمند کارگران بهتر استفاده شود؛ توسعه و پیشرفت، رونقی مضاعف خواهد یافت. تاریخ گواه ماندگاری آثار علمی اندیشمندان وآثارعملی تلاشگران عرصه کار و تولید است و این دو قشر زمان‌شناس و آینده‌ساز، مجاهدانی دلسوز برای سعادت و نیک بختی بشر محسوب می‌شود.

معلمین و کارگران ایران اسلامی، بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه بوده و با تبلور اراده در قالب تلاش، کوشش و مجاهدت به نماد عملی 'ما می‌توانیم' مبدل شده‌اند.

حمایت از این دو قشر بسترساز تحقق شعار سال، موجب جهش تولید خواهد شد.

روز جهانی کار و کارگر و روز معلم، ملازمت «علم و عمل» در تحقق آرمان‌های بلند و روز تبلور همبستگی سراسری و همدلی، مشارکت و اعتلای حیات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت الله دکتر مرتضی مطهری، روز ۱۲ اردیبهشت را به تمامی کارگران سخت کوش و معلمان دلسور تبریک و تهنیت می‌گوید.

دیگر خبرها

  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گرامیداشت روزمعلم و روزجهانی کار و کارگر
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • شناسایی ۱۰۰ نقطه مازندران برای ساخت نیروگاه برق آبی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان