Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهربانی انسان‌های داوطلب و خیرخواه، زندگی را با همه مشکلاتی که برای انسان‌های فقیر و مستضعف در بر دارد بهتر و لذت بخش‌تر می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_انجام کارهای خیرخواهانه و داوطلبانه کمک بزرگی است به همه انسان‌هایی که به تنهایی توان حل مشکلات خود را ندارند و نیازمند یاری دیگران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همه جای دنیا دستگیری و کمک به همنوع به ویژه در مواقع بروز بحران‌ها و حوادث مختلف رسمی دیرینه و قدیمی است و  افرادی هستند که به صورت سازمان یافته و منظم به یاری آسیب دیدگان می‌شتابند و اگر همراهی داوطلابانه این افراد نباشد، کنار آمدن با تبعات آن آسیب به مراتب سخت تر از هر وقت دیگری است.

حضور داوطلبانه افراد در غالب تیم‌های امدادی در نقاطی که مردم برای کاهش آلام و رنج‌های خود به مهربانی افرادی گشاده رو و خوش برخورد سخت محتاج هستند نور امیدی است که گرمابخش خانه آسیب دیدگان می‌شود و حس ناب انسانیت و فطرت خدایی انسان‌ها را به تصویر می‌کشد.

 

چتر حمایت داوطلبان بر سر افراد نیازمند و محروم

روز جهانی داوطلب گرامیداشت تلاش بی وقفه همه افرادی است که کار خیر را به دور از هر گونه چشمداشتی انجام می‌دهند و تمام دلخوشی‌شان لبخند و آرامشی است که در نتیجه این تلاش‌ها به زندگی افراد محروم و آسیب دیده وارد می‌شود.

در مواقع بروز بلایایی چون سیل، زلزله و حوادثی از این دست بسیاری از افراد آسیب‌های متعددی را متحمل می‌شوند و علاوه بر داغ از دست دادن عزیزان خود بی خانمان شده و شرایط روحی و روانی خاصی را تجربه می‌کنند.

در کشور ما ایران در حال حاضر گروهها و تشکل‌های اجتماعی مختلفی به ارائه خدمات داوطلبانه و انسان دوستانه به اقشار آسیب دیده و در معرض آسیب مشغول هستند و جامعه هدف گسترده‌ای را تحت پوشش خدمات و اقدامات داوطلبانه خود دارند.

گره گشایی از زندگی افرادی که هر کدام به نوعی با انواع آسیب‌های اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کنند و در ادامه زندگی خود با مشکلات بسیاری روبرو هستند علاوه بر اجر معنوی و اخروی که دارد یکی از علل حال خوب داشتن افراد فعال در این عرصه محسوب می‌شود.

 

 

دنیای مدرن، تشنه همدلی داوطلبان!

در نتیجه تلاش داوطلبان که اغلب به صورت گمنام و بی کوچکترین ردپایی از نام و نشانی خود مشغول به کار هستند، نشاط اجتماعی در سطح جامعه افزایش پیدا می‌کند و روح انسان دوستی و دستگیری از نیازمندان و محرومان در جامعه دمیده می‌شود و دنیای امروز با همه سختی‌ها و مشقاتی که برای انسان‌ها دربر داشته است، به شدت به این همدلی و همراهی نیازمند است.

ظاهر دنیای مدرن در حال حاضر تنها ظاهری بزک شده با میلیون‌ها انسان رنج دیده و درد کشیده دارد که قلب آن بدون مهربانی و سخاوت افراد داوطلب و خیر از حرکت باز می‌ایستد و امیدی برای زندگی باقی نمی‌ماند.

آنجا که سایه تلاش داوطلبان از زندگی مردم آسیب دیده دور شود و بی تفاوتی حکمرانی کند، روح زندگی پژمرده می‌شود و منش و رفتار افراد از معنویت و انسان دوستی دور شده و تنها مهربانی و هملی افراد خداجو است که می‌تواند روح زندگی را شاد و سرزنده و شاداب نگه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هلال احمر داوطلب خیریه نیکوکاری انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد/ اعلام زمان برگزاری نوبت اول کنکور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،، عبدالرسول پورعباس امروز در حاشیه مراسم نکوداشت اساتید نمونه کشوری در گفتگو با خبرنگاران در مورد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت گفت: کنکور ۱۴۰۳ یکی از ایمن‌ترین آزمون‌های سراسری بود و یا صحت کامل برگزار شد واقعاً مردم خیلی خوب با سازمان سنجش همراهی کردند و فریب بازی شبکه‌های زیرزمینی را که داوطلبان را اغفال می‌کنند، نخوردند.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۵ مورد تقلب در ابتدای جلسه آزمون روز پنجشنبه صبح (۶ اردیبهشت) شناسایی شد که داوطلبان تلاش کرده بودند دستگاه‌های الکترونیکی با خود داخل جلسه ببرند و در لحظه شناسایی شدند.

پورعباس گقت: این دستگاه‌ها در حد دستگاه‌های جاسوسی و پیچیده بود ولی تلاش‌های ما در مسیر اعمال امنیت به ثمر نشست. این افراد به نیروی پلیس امنیت تحویل شدند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بدون اشاره به که این داوطلبان از کدام شهرستان‌ها یا استان‌ها بودند یا جنسیت داوطلبان متقلب نیز گفت: این افراد به هیات‌های بدوی و هیات‌های تجدید نظر ارجاع می‌شوند و معمولاً برای این داوطلبان محرومیت کمتر از ۵ سال نداریم.

وی در مورد زمان برگزاری مجدد آزمون سراسری نوبت اول برای آن دسته از داوطلبان سیل‌زده روز پنجشنبه گذشته نیز توضیح داد: آزمون فقط صبح روز پنجشنبه برای ابن شهرستان دوباره برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد/ اعلام زمان برگزاری نوبت اول کنکور
  • داوطلبان متقلب دستگاه‌های جاسوسی پیشرفته داشتند/احتمال محرومیت تا ۵ سال
  • کشف ۲۵ مورد تقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • کشف ۲۵ موردتقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • کشف ۲۵ مورد تقلب با دستگاه های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاههای الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما