Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزهای تقابل مدیرعامل و سرمربی جای خود را به روزهای آرام داده است. این آرامش در فینال آسیا به پرسپولیس و یحیی گل محمدی کمک می کند

به نظر می رسد همه چیز برای یحیی گل محمدی فراهم است تا با خیال راحت پرسپولیس را در فینال لیگ قهرمانان آسیا هدایت کرده و سرخ ها را به مقام قهرمانی برساند.

به گزارش طرفداری، هرچه قدر گل محمدی با مدیران قبلی دچار مشکل و تنش بود، با جعفر سمیعی و ابراهیم شکوری ارتباط خوبی داشت و مدیریت جدید نیز تمام هم و غم خود را به برآورده کردن خواسته های سرمربی موفق تیم شان معطوف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدالی که به نفع یحیی تمام شد

به هرحال این یک واقعیت است که گل محمدی و رسول پناه هرگز نتوانستند با هم به توافق برسند. خواسته اول یحیی تسویه حساب با بازیکنان اعم از پرداخت مطالبات فصل قبل و به روز کردن مبالغ فصل جدیدشان بود. خواسته ای که از سوی مدیرعامل وقت سرخ ها نتوانست در آن مقطع برآورده شود. پرداخت بدهی برانکو اولویت ابتدایی مدیرعامل سرخ ها بود و به رغم این موضوع رسولی پناه حدود 90 درصد از قرارداد بازیکنان را پرداخت کرد، اما آپشن های قرارداد بازیکنان و مربیان به حدی چشم گیر بود که موجب شد اختلافات همچنان ادامه پیدا کند. اگرچه رسول پناه از گل محمدی خواست تا در گفت و گو با بازیکنان از آن ها وقت گرفته و آن ها را مجاب کند که پرداخت بدهی برانکو در اولیت قرار گیرد تا هم پنجره نقل و انتقالات باز شود و هم پرسپولیس با محرومیت هایی نظیر کسر امتیاز مواجه نشود، اما انتظار و خواسته گل محمدی از یک سو  مبنی بر این که بلافاصله پس از صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا، آپشن‌های قراردادها پرداخت شود از یک سو و سیاست نادرست رسول پناه از سوی دیگر، کار را به جایی رساند که فضای بین مدیریت و کادر فنی به اندزاه زیادی ملتهب شود و در نهایت انتشار یک گفت و گوی غیر متعارف از رسول پناه، به معنای پایان کار او به عنوان مدیرعامل بود و تمام...!

یحیی گل محمدی، افشین پیروانی و مهدی رسول پناه سیلست درست سمیعی و راضی نگه داشتن یحیی

بعد از جدایی رسول پناه کار به جعفر سمیعی سپرده شد. چهره ای که با توجه به مشاغل قبلی که داشت تا حدی گل محمدی را در مواجهه با او دست به عصا تر کرد. همین موضوع نیز باعث شد تا مدتها پس از حضور سمیعی اتفاق خاصی از نظر مالی برای سرخ ها رخ ندهد. اما سمیعی با توجه به تجربه ای که داشت در گام اول گل محمدی را به باشگاه فراخواند و با پرداخت پاداش 5 پیروزی پرسپولیس در لیگ قهرمانان، حسن نیت خود را از نوعی که گل محمدی درنظر داشت، ثابت کرد. این گونه بود که فاصله گل محمدی و مدیریت برداشته شد و دیگر شاهد هیچ مصاحبه ای از بازیکنان علیه باشگاه نبودیم. هرچند در همان مدت نیز شرایط همان بود و پولی به بازیکنان پرداخت نشد. مدتی گذشت و جعفر سمیعی با رایزنی هایی که داشت توانست چند روز قبل، تمام مطالبات بازیکنان و کادر فنی را از فصل گذشته تسویه کند. اقدامی که باعث شد یکی از نگرانی های بزرگ گل محمدی برطرف شود.

تمدید قرارداد با نظر یحیی

دومین موضوعی که سمیعی با توجه به تجربه مدیریتی اش کسب کرده بود، تمدید قرارداد با خود گل محمدی و دستیارانش بود. سمیعی می دانست اگرچه گل محمدی این موضوع را بر زبان نمی آورد اما اگر بحث تمدید خودش و کادرش رفع و رجوع شود، به طور کامل می تواند روی همراهی سرمربی جوان اش حساب باز کند تا در ادامه راه اگر موانعی هم ایجاد شد، گل محمدی به او زمان و فضای مناسب را برای رفع و رجوع مشکلات بدهد.

جالب اینجا بود که رسول پناه با توجه به این که گل محمدی پیش از اعزام به مسابقات غرب آسیا، با باشگاه پرسپولیس صحبت از تمدید قرارداد کرده بود، چند باری در همین مورد با او جلسه گذاشت و با سرمربی تیمش صحبت کرد، اما با توجه به اختلافاتی که بین طرفین وجود داشت، رسولی پناه شروط گل محمدی و رقم درخواستی او را غیر معقول می دانست. رسولی پناه در آن مقطع اعتقاد داشت گل محمدی چندان به قراردادهایی که ثبت می کند پایبند نیست و هربار می تواند با بهانه ای نظیر عدم دریافت به موقع حق و حقوقش، قراردادش را فسخ کند بنابراین اگر با او قرارداد 10 ساله هم بسته شود، اگر دو ماه در پرداخت هایش تاخیر ایجاد شود، خیلی راحت قراردادش را فسخ می کند. شایعاتی که مبنی بر مذاکره گل محمدی با باشگاه های سپاهان و گل گهر و چند باشگاه دیگر نیز شنیده می شد، به این تفکر دامن می زد و باعث می شد تا طرفین نتوانند برای تمدید قرارداد به نقطه مشترکی برسند.

 اما سمیعی پس از پرداخت پاداش گل محمدی و همین طور رقم قرارداد و مطالبات بازیکنان، در هفته گذشته توانست قرارداد گل‌محمدی و دستیارانش را برای دو فصل دیگر تمدید کند تا اینگونه یکی دیگر از خواسته‌های مهم سرمربی تیم قبل از بازی فینال اجرایی شود. اتفاقاتی که باعث شده تا حالا گل محمدی هرآن چه را که از باشگاه توقع داشت را برآورده شده ببیند و بدون هیچ دغدغه خاطری به فینال آسیا فکر کند.

تمدید قرارداد یحیی گل محمدی با پرسپولیس همکاری فدراسیون و قدردانی یحیی از سازمان لیگ

جدا از باشگاه پرسپولیس به نظر می رسد تصمیمات سازمان لیگ به نوعی درخواست های گل محمدی را پوشش داده است. این مربی جوان در نشست خبری خود که قبل از بازی با شهرخودرو انجام داد، درباره اینکه آیا درخواستی برای تعویق مسابقات لیگ جهت حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا داشته است یا خیر،گفت:

خیر. درخواست تعویق نداشتیم. از سازمان لیگ هم به خاطر همکاری خوبی که داشته است، تشکر می‌کنم. ما خواستیم بازی با ذوب‌آهن یک هفته قبل از بازی فینال آسیا باشد. سه بازی آینده به ما کمک می‌کند تا به شرایط مسابقه برگردیم.

نگاهی منصفانه نشان می دهد که سازمان لیگ هم تا به حال همکاری خوبی با پرسپولیس داشته و  یکی از مهمترین درخواست‌های گل‌محمدی را جامه عمل پوشاند تا پرسپولیس یک هفته قبل از بازی فینال، دیدار هفته ششم خود برابر ذوب‌آهن را برگزار کند. به تمام این ها اضافه کنید که گل محمدی درخواست کرده بود به خاطر شرایط کرونایی و زمین چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی، جای دیدار رفت و برگشت با نساجی عوض شده و دیدار این تیم برابر نساجی در تهران برگزار شود که مورد پذیرش سازمان لیگ بود، اما نساجی چی ها با این موضوع موافقت نکردند و جالب این که در نهایت سازمان لیگ به خاطر همراهی با پرسپولیس و تامین نظر یحیی گل محدی، رای به لغو این دیدار داد.

حالا همه چیز برای قهرمانی مهیاست

نگاهی به تمام شرایط نشان می دهد که تمامی درخواست ها و توقعات سخت افزاری و نرم افزاری یحیی گل محمدی از باشگاه پرسپولیس و حتی سازمان لیگ، پیش از بازی فینال و برای موفقیت پرسپولیس، اجرایی شده و کادرفنی پرسپولیس بدون هیچ دغدغه خاصی خود را برای فینال لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کند.

شاید تنها نگرانی گل محمدی و دستیارانش غیبت عیسی آل‌کثیر، وحید امیری و احسان پهلوان در بازی فینال است که کاملا فنی است. اتفاقی که قبل از این و البته به شکل بسیار ملموس تری برای پرسپولیس و در زمان برانکو رخ داد و برانکو با نهایت استفاده از بازیکنانی که شاید گل محمدی هرگز در تمرینات خود نیز از آن ها استفاده نمی کند، پرسپولیس را به فینال آسیا رساند. از این رو توقع زیادی نیست که گل محمدی که در حال حاضر تمام خواسته هایش برآورده شده، بتواند راهکار مناسبی برای فینال آسیا تدارک ببیند و با راهکارهای فنی اش پرسپولیس را به عنوان قهرمانی آسیا برساند. 

 

همچنین بخوانید:

پرسپولیس | منع حضور سرخ ها در محل تمرین با اتومبیل های شخصی

محرومان پرسپولیس هم به قطر می روند

افشین پیروانی: برای رسیدن به یک هدف بزرگ، پرسپولیس را قرنطینه کردیم

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فینال لیگ قهرمانان آسیا تمدید قرارداد بازی فینال یحیی گل محمدی گل محمدی قبل از بازی گل محمدی فینال آسیا سازمان لیگ گل محمدی رسول پناه سرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال در تبریز لرزید، هدیه دستیار یحیی به اوسمار! / جدال حنجره‌ها جای زانوها

تیم صدرنشین استقلال در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر برابر تراکتور در تبریز به تساوی دست یافت و البته دو امتیاز حساس را در یادگار امام جا گذاشت.

به گزارش تابناک ورزشی، استقلال از ساعت 17 امروز (چهارشنبه) در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف تراکتور رفت و با تساوی بدون گل متوقف شد.

شاگردان جواد نکونام با این تساوی 54 امتیازی شدند و در صدر جدول باقی ماندند ولی در صورت برتری پرسپولیس برابر سپاهان جایگاه خود را پنج هفته به پایان لیگ از دست می‌دهند. حمید مطهری دستیار سابق یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس، نیز با متوقف کردن استقلال،  پیام خوبی برای سرخپوشان فرستاد. تیم او اکنون در رده چهارم ایستادند.

ترکیب تراکتور: حسین پورحمیدی، مهدی شیری، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، ریکاردو آلوز، سیدمهدی حسینی، گوستاوو واگنین، مهدی هاشم‌نژاد(4+90 سجاد آشوری)، رحمان جعفری (77 - مهدی عبدی) و امیرارسلان مطهری (64 - امیرحسین حسین‌زاده)

ترکیب استقلال: محمدرضا خالدآبادی، ایمان سلیمی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، صالح حردانی (4+90- میلاد فخرالدینی)، ابوالفضل جلالی، مهرداد محمدی (82 - پیمان بابایی)، آرش رضاوند (88 - امید حامدی‌فر)، زبیر نیک‌نفس، گوستاوو بلانکو و جلال‌الدین ماشاریپوف (4+90 جعفر سلمانی)

داور: پیام حیدری

نمایش دو تیم ، شباهتی به جدال دو باشگاه بالانشین لیگ نداشت و اغلب دقایق بازی به خطاها یا توقف ضربات ایستگاهی و اعتراض بازیکنان دو تیم اختصاص داشت.

تنها در دقایق پایانی بازی این تراکتور بود که مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت و حملات زیادی را به روی دروازه استقلال خلق کرد که بی‌نتیجه بود. 

نبودن سیدحسین حسینی فرصت مناسبی برای مهاجمان تراکتور بود که دروازه استقلال را باز کنند و مثل مصاف حساس با سپاهان، بدون گل راهی خانه نشوند اما با وجود اینکه مطهری از همه مهاجمانش استفاده کرد، آنها موفق به گشودن دروازه خالدآبادی نشدند.

استقلال در این مسابقه حساس که احتمال شکست شان می‌رفت، بسیار محتاط بود و برای پیروزی به آب و آتش نزد تا در ضدحملات غافلگیر نشود‌. تفکرات نکونام ، نباختن در تبریز بود تا منتظر توقف احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان پرستاره باشد. در واقع سرمربی آبی‌ها روی نتیجه بازی رقیب، دست به نوعی قمار زد.

لحظات حساس مسابقه 

دقیقه 7: پاس عمقی خوبی به مهرداد محمدی رسید و این بازیکن می‌توانست دروازه تراکتور را باز کند ولی توپ را جایی زد که پورحمیدی حضور داشت و آن را دور کرد.

دقیقه 50: محمدی با عبور از یک بازیکن وارد محوطه جریمه تراکتور شد و به مدافعان حریف خورد اما داور دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 66: ارسال مهدی شیری و ضربه سر امیرحسین حسین‌زاده موقعیت جدی برای تراکتور بوجود آورد ولی توپ این بازیکن از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 70: ضربه ایستگاهی مهرداد محمدی به قسمت پشتی تیر افقی دروازه تراکتور برخورد کرد.

دقیقه 80: گوستاوو بازیکن تراکتور به محوطه جریمه استقلال نفوذ کرد ولی توپ او را برگرداندند. در ادامه توپ دیگری می‌رفت برای تراکتور موقعیت ایجاد کند که خالدآبادی آن را گرفت.

دیگر خبرها

  • درویش با یحیی گل‌محمدی دوباره تماس گرفت
  • استقلال در تبریز لرزید، هدیه دستیار یحیی به اوسمار! / جدال حنجره‌ها جای زانوها
  • استقلال در تبریز لرزید، هدیه دستیار یحیی به اوسمار
  • داستان پیچیده بازگشت گل‌محمدی؛ مجوز تا پایان فصل صادر نمی‌شود؟!
  • واکنش یحیی گل‌محمدی به درگذشت استاد اسکویی + عکس
  • اتفاق جدید در پرونده یحیی گل‌محمدی
  • یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟ | زمان بازگشت احتمالی مشخص شد
  • داستان پیچیده بازگشت یحیی گل‌محمدی؛ مجوز تا پایان فصل صادر نمی‌شود؟!
  • پرسپولیس قسط سوم یحیی را پرداخت نکرد
  • پرسپولیسی‌ها در لیست سیاه گل‌محمدی