Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@22:22:24 GMT

طرز تهیه ژله یلدایی چند رنگ و لایه‌ای انار

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۴۵۵۴

طرز تهیه ژله یلدایی چند رنگ و لایه‌ای انار

درست کردن انواع ژله انار و دسر‌های رنگارنگ به یکی از جذاب‌ترین سنت‌های ما در شب یلدا تبدیل شده است. ترکیبی از طعم‌ها رنگ‌ها که با چاشنی خلاقیت هر سال ظاهری متفاوت به خود می‌گیرند و اعضای خانواده را شگفت زده می‌کنند. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه ژله انار و تخم شربتی یا همان دانه چیا به سبک یلدایی چند رنگ و لایه‌ای لیوانی با شیر و بدون بستنی یا با بستنی مخصوص شب یلدا را در ادامه بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم

پودر ژله انار یا توت فرنگی: ۱ بسته و نیم

شیر: ۲ لیوان  دسته‌دار

آب انار: ۱ لیوان  دسته‌دار

شکر ۳/۴، ۲ لیوان  دسته‌دار

پودر ژله آلوئه‌ورا: یک بسته و نیم

وانیل: به مقدار لازم

انار: به مقدار لازم برای تزئین

تخم شربتی: به مقدار لازم (اختیاری)


طرز تهیه

طرز تهیه ژله یلدایی به صورت ژله خرده شیشه و ژله چند رنگ و لایه‌ای مرسوم است. برای تهیه ژله چند رنگ و (سه لایه) به این صورت عمل کنید که ابتدا باید لایه زیرین دسر را آماده کنید. برای این کار باید انتخاب کنید که اول از همه دوست دارید ژله سفید را اضافه کنید یا قرمز. ما در این طرز تهیه ابتدا لایه سفید را با شیر درست می‌کنیم. برای این کار باید پودر ژله آلوئه‌ورا را با ۱ لیوان آب داغ مخلوط کنید و بعد داخل مایکروویو یا روی بخار کتری قرار دهید و خوب هم بزنید و مقداری وانیل به آن اضافه کنید. حال برای تهیه این ژله انار لایه‌ای باید ۲ لیوان شیر را با مقداری شکر ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید تا حل شوند. توجه داشته باشید که شیر نباید جوش بیاید و فقط باید گرم شود.

بعد از گرم شدن و مخلوط شدن شکر و شیر، ۱ لیوان از شیر را به ژله اضافه کنید و خوب هم بزنید. در این مرحله اگر دوست داشته باشید می‌توانید تخم شربتی نیز به لایه سفید اضافه کنید. سپس یک لایه از این ژله را در قالب دسر یا لیوان بریزید و در یخچال قرار دهید تا به خوبی خودش را بگیرد. توجه داشته باشید که اگر دوست دارید ژله‌ها کمی سفت‌تر شوند، بهتر است هر لایه را کامل پر نکنید و به صورت نصفه به آن اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه ژله یلدایی باید لایه دوم ژله را که به رنگ صورتی است آماده کنید. برای این مرحله باید نصف بسته ژله انار یا توت فرنگی را با نصف بسته ژله آلوئه‌ورا ترکیب کنید. سپس به اندازه ۱ لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و آن را داخل مایکروویو یا روی بخار کتری قرار دهید تا خوب حل شود. بعد از حل شدن ژله ۱ لیوان باقی مانده از شیر گرم را به ژله اضافه کنید و خوب هم بزنید. بعد از سفت ژله لایه اول ژله این لایه را روی آن بریزید.

برای طرز تهیه ژله انار با پودر ژلاتین باید یک لایه ژله قرمز به قسمت روی دسر‌ها اضافه کنید. برای این کار یک بسته ژله قرمز را با ۱ لیوان آب جوش ترکیب کنید. سپس مواد را به روش بن ماری روی بخار کتری یا ۱ دقیقه درون مایکروویو گرم کنید و خوب هم بزنید. بعد از شفاف شدن ژله، یک لیوان آب انار سرد به آن اضافه کنید. بعد از خنک شدن لایه دوم ژله این لایه را به قالب ژله یا لیوان ژله اضافه کنید.

طریقه سرو کردن ژله انار ۳ لایه لیوانی

بعد از آماده شدن ژله و زمانی که همه لایه‌ها خوب خود را گرفتند و ژله سفت شد، در زمان سرو دسر، مقداری انار دون کنید و برای تزئین روی هر دسر بریزید. برای تنوع بخشیدن به رنگ دسر و جذاب‌تر به نظر رسیدن آن می‌توانید یک برگ نعناع روی انار‌ها قرار دهید. می‌توانید طبق سلیقه خودتان دسر را با چیدمان انار و خلال پسته تزئین کنید. این دسر زیبا و خوشمزه را در شب یلدا و برای دورهمی‌های خانواده خود درست کنید و از طعم خوشمزه و ظاهر زیبای آن لذت ببرید. با این روش ژله را به صورت لیوانی یا در قالب و ظرف ژله در هر چند رنگ و لایه که بخواهید می‌توانید درست کنید. ژله رنگین کمانی هم به همین ترتیب آماده می‌شود.

منبع:  مجله کوروش

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ژله انار طرز تهیه ژله طرز تهیه ژله ژله انار پارسی خبر سبک زندگی آن اضافه کنید خوب هم بزنید طرز تهیه ژله قرار دهید لیوان آب ژله انار ۱ لیوان لایه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ دوم خداداد فلاح معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، ضمن تبریک روز معلم، اظهار کرد: استاد مطهری، مجاهد واقعی عرصه تبیین و یک مخاطب شناس به تمام معنا بود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تحلیل سیاسی از سوی اساتید، گفت: تحلیل سیاسی، تبیین و ریشه‌یابی تحولات روز و کنکاش در آن است که باید ما را به "کشف و شناخت حقایق و واقعیت ها"، "درک جزئیات یک پدیده"، "آگاهی بخشی" و "انتقال بینش و معرفت" برساند.

معاون سیاسی ارتش، مبانی تحلیل سیاسی را آیات و روایات، فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عنوان کرد و با اشاره به الزامات تحلیل سیاسی، افزود: شناخت وضعیت جهان و نظام بین‌الملل، شناخت وضعیت نظام قدرت سیاسی حاکم بر منطقه و شناخت وضعیت سیاسی حاکم بر داخل از الزامات تحلیل سیاسی محسوب می شوند.

وی، ترویج ایمان، آرمانگرایی، وحدت جهان اسلام، انقلابی بودن، مرزبندی با دشمن و امید را از اصول تحلیل سیاسی عنوان کرد و گفت: یک تحلیل سیاسی درست، موجب افزایش بصیرت و بینش سیاسی، ولایتمداری، روحیه انقلابی، امیدآفرینی شده و در روحیه رزم و ارتقای آمادگی رزمی اثرگذار است.

امیر سرتیپ فلاح در ادامه با اشاره عملیات "وعده صادق" تصریح کرد: عبور از لایه پدافندی ناتو و سپر پدافندی رژیم صهیونیستی دست برتر جمهوری اسلامی ایران در عملیات صادق بود و این عملیات موجب اقتدار بیش از پیش ایران اسلامی شد.

وی، عقلانیت را وجه غالب عملیات وعده صادق عنوان کرد و افزود: بعد معنوی، اخلاص و توکل بر خدا و هم افزایی حداکثری بین نیروهای مسلح موجب موفقیت این عملیات شد.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق، الگوی جدیدی از نبرد را ترسیم کرد گفت: ما در یک عملیات نا هم طراز عملیات انجام دادیم و کف سطح قدرت تهاجمی خود را در مقابل سقف قدرت تدافعی آن ها به کار بردیم.

امیر سرتیپ فلاح با اشاره به پیام های عملیات وعده صادق، تاکید کرد: اولین پیام این عملیات این بود که رویارویی با رژیم صهیونیستی دیگر نیابتی یا ایذایی نیست. دیگر اینکه ساکنان سرزمین های اشغالی بدانند رژیم صهیونیستی توانایی تامین امنیت آن ها را ندارد.

وی یادآور شد: همچنین پیام این عملیات به دولت های منطقه این بود که ترتیبات امنیتی آمریکایی با حضور قدرت های فرا منطقه‌ای قابل اتکا نیست بلکه ترتیبات امنیتی درون منطقه‌ای باحضور قدرت های منطقه پایدار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • مصیبت جدید مستاجران؛ قیمت نجومی کارتن موز!
  • در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • غار هارپیا ؛ اینجا زمین کاملا چین خورده است! (+عکس)
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ