Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنگره آمریکا برای جلوگیری از خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان، تلاش کرد که کاهش نیرو به کمتر از ۴ هزار نفر به گزارش‌دهی و هماهنگی با این نهاد مشروط شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، قانونگذاران آمریکایی در تلاش برای جلوگیری از خروج "شتاب‌زده" نظامیان آمریکایی از افغانستان کاهش بیشتر سطح نیروها از این کشور را به گزارش‌دهی پنتاگون و سایر نهادها به کنگره و بررسی شرایط افغانستان مشروط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این در حالی است که شمار نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان از 13 هزار نفر در آغاز سال 2020 به حدود 4500 نفر در ماه گذشته رسید و چندی پیش نیز دونالد ترامپ با انتشار توئیتی بر خروج کامل تا کریسمس تاکید کرده بود.

به گزارش «استارز اند استرایپس»، لایحه کنگره در بودجه نظامی سال 2021 آمریکا این اجازه را می‌دهد که درصورت کاهش بیشتر نیروها، کنگره بودجه را متوقف کند مگر اینکه پنتاگون و سایر آژانس‌های امنیتی در گزارشی جزئیات تاثیر کاهش نیروها بر امنیت ملی آمریکا و سایر مسایل را توضیح دهند.

این نشریه آمریکایی می‌افزاید که ارائه چنین گزارشی پیش از کاهش نیروها به کمتر از 4 هزار نفر و نیز پس از آن هنگامی که نیروها به کمتر از 2 هزار نفر کاهش یابد الزامی است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

کنگره آمریکا همچنین تاکید کرد که هرگونه کاهش بیشتر سطح نیروها در افغانستان باید در هماهنگی با متحدان آمریکا و دولت افغانستان صورت گیرد.

پنتاگون خبر خروج نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان را تأیید کردژنرال میلی: پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان حفظ می‌شودناتو: به حضور در افغانستان حتی با کاهش نظامیان آمریکایی ادامه می‌دهیم

براساس این گزارش، این لایحه که در قانون مجوز دفاع ملی سال 2021 آمریکا آمده است و هفته آینده به مجلس نمایندگان و سنا رفته و پس از آن برای امضای ترامپ راهی کاخ سفید خواهد شد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نظامیان آمریکایی اخبار افغانستان نظامیان آمریکایی اخبار افغانستان نظامیان آمریکایی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۴۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی

روزنامه فرانسوی لوموند به نقل از یک منبع در دولت فرانسه نوشت که پاریس بدون قطع کامل روابط نظامی، صادرات تدافعی خود به رژیم صهیونیستی را به حداقل رسانده است.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه افزود که فرانسه در پایان ماه اکتبر صادرات قطعات مورد استفاده در ساخت گلوله‌های توپخانه را به حالت تعلیق درآورد.

این روزنامه همچنین اشاره کرد که اراده روشنی در فرانسه برای عدم کمک به عملیات جاری در غزه وجود دارد.

لوموند توضیح داد که از زمان شروع جنگ علیه غزه، صدا‌ها برای محکوم کردن صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی که عملیات آن در نوار غزه از همه طرف مورد انتقاد قرار می‌گیرد، افزایش یافته است.

این روزنامه فرانسوی خاطرنشان کرد که در ۵ آوریل، شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه‌ای را صادر کرد که در آن خواستار «ممنوعیت» همه سلاح‌های ارائه شده به رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش لوموند، فرانسه از رای گیری ممتنع کرد، اما این متن وزن جدیدی بر همکاری نظامی بین دو طرف قرار داد، که در حال حاضر در مسیر باریکی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است