Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رییس شورای تامین دام کشور گفت: تا پایان پاییز ۱۲ میلیون راس به جمعیت دام سبک افزوده می شود و جمعیت دام سنگین نیز به ۷۵ هزار راس نزدیک می شود که نشان دهنده تولید بسیار مناسب گوشت قرمز در کشور است.

منصور پوریان  با تاکید بر اینکه در بهترین شرایط تولید گوشت قرمز در کشور هستیم٬ افزود: در بخش پروابندی تولید به سطحی رسیده است که علاوه بر تامین نیاز داخل امکان صادرات نیز فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: تا چندی پیش برای تامین نیاز گوشت قرمز، واردات به شکل های مختلف مانند دام زنده، گوشت تازه یا منجمد انجام می‌شد، اما اکنون نه تنها نیاز به واردات نداریم بلکه مازاد تولید نیز داریم.

به گفته پوریان؛ تولید مناسب موجب شده ذخایر بسیار خوبی نیز توسط بخش دولتی و بخش خصوصی انجام شود‌.

وی دلیل بهبود شرایط تولید گوشت قرمز در کشور را خودداری دولت از تصمیمات متعدد و یکشنبه و اجرای طرح خرید حمایتی توسط شرکت پشتیبانی برشمرد.

پوریان قیمت خرید هر کیلوگرم دام زنده سبک از دامدار را ۴۵ هزار تومان و دام سنگین را ۳۵ هزار تومان عنوان کرد.

وی در پاسخ به چرایی بالا بودن قیمت گوشت قرمز در بازار به رغم تولید و ذخایر مناسب گفت: جهش قیمت رو به جلوی گوشت قرمز برای ما نیز عجیب و چرایی آن نامشخص است.

پوریان تصریح کرد: به نظر می‌رسد دلایل افزایش قیمت برای گوشت قرمز ٬ مرغ و هر کالای کشاورزی دیگر را باید در نابسامانی بازار جستجو کرد که متولی آن وزارت صمت است.

وی اظهار کرد: فقط در میادین عرضه دام زنده چوبدارها ۴ تا ۵ هزار تومان به قیمت هر کیلوگرم دام به مصرف کننده اضافه می کنند.

پوریان با اشاره به رشد قابل توجه جمعیت دامی کشور اظهار کرد: تا پایان پاییز ۱۲ میلیون راس دیگر به جمعیت دام سبک کشور افزوده و جمعیت دام سنگین به مرز ۷۵ هزار راس نزدیک می‌شود٬ با این میزان تولید داشتن بازار با ثابت با قیمت های مناسب انتظار درستی است، اما در عمل شاهد بازار پر نوسان و قیمت هاب غیر منطقی هستیم.

رییس شورای تامین دام کشور از ارائه طرح صادرات دام با رویکرد جدید به وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: در صورت موافقت با این طرح با آزاد شدن صادرات رویکردها تغییر خواهد کرد و به جای صدور دام زنده گوشت بسته بندی شده از کشور خارج می شود.

پوریان نتیجه این تغییر رویکرد را ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای کشور عنوان کرد.

وی افزود: با تغییر رویکرد در صادرات تنها در بخش آلایش‌ها باقی می‌توان اشتغال‌زایی ایجاد و بازارهای تازه‌ای تعرف کرد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گوشت قرمز در کشور جمعیت دام دام زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۴۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد بررسی تحلیلی گزارش اطلاعات مربوط به تامین ارز توسط بانک مرکزی بابت واردات در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده رشد غیرمتعارف گروه کالایی نظیر گوشت مرغ و گوشت قرمز است.

بر اساس این گزارش ارز تامین شده بابت گوشت قرمز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۶۴درصد و بابت گوشت مرغ به میزان ۱۰۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ دارای رشد نامتعارف نسبت به گروه کالایی و زنجیره ارزش اعلام شده توسط وزارت صمت و جهاد بوده است.

لازم به ذکر است که گزارش تحلیلی منابع و مصارف ارزی سال ۱۴۰۲ توسط دیوان محاسبات کشور برای بهره برداری متولیان نظام برنامه ریزی و تصمیم گیران اقتصادی منتشر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول