Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کرمی گفت: باغ وحش ارم مربوط به 30 سال پیش است و از عمر آن در مکان جدید 30 سال می گذرد. ادوات و امکانات این باغ وحش فرسوده است و باید آن ها را اصلاح کنند.

به گزارش برنا؛ بعد از ظهر 9 آذرماه مسئولین باغ وحش ارم خبر زخمی شدن ببر ماده این باغ وحش را در نزاع با ببر نر به محیط زیست تهران اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه این ببر ماده در باغ وحش ارم تلف شده و اقدامات درمانی در چند روز گذشته برای مداوای آن نتیجه ای در بر نداشته است. بنابر گزارش اولیه ارسالی باغ وحش به محیط زیست رسیده این ماده ببر به علت پارگی کامل نای و پارگی طولی مری و خفگی در اثر پنومونی استنشاقی بدلیل صدمه فیزیکی نزاع با ببر نر تلف شده است . 

محوطه نگهداری ببر دوربین نداشته است

محمد کرمی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: ساعتی قبل با نگهبان شب باغ وحش ارم در رابطه با جان باختن ببر در این محوطه گفت و گویی انجام شد و تحقیقاتی به عمل آمد.

او افزود: سایر مسئولین باغ وحش در ساعت جان باختن این ببر در باغ وحش ارم حضور نداشته اند. در اظهارات این افراد آمده است که به علت شکسته شدن میله دربی که محل استراحت این دو ببر را از هم جدا می کرده است و باز شدن مسیر رفت و آمد، ببر نر وارد محل استراحت ببر ماده شده و این اتفاق رقم می خورد.

این مقام مسئول در محیط زیست خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این محوطه هیچ دوربینی وجود نداشته است، نمی توان این اظهارات را تایید و یا رد کرد. تا این لحظه به اظهارات نگهبان اکتفا شده است و منتظر گزارش کتبی باغ وحش ارم در این زمینه خواهیم ماند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران ادامه داد: ما یک اخطار و تذکر به باغ وحش ارم خواهیم داد تا نسبت به این اصلاح دریچه ها و جایگاه استراحت حیوانات اقدام کند. چندین سال ببرها در این باغ وحش بوده اند و اتفاقی نیفتاده است.

30 سال از عمر باغ وحش ارم می گذرد

کرمی با اشاره به فرسوده بودن امکانات باغ وحش اظهار کرد: این باغ وحش مربوط به 30 سال پیش است و از عمر آن در مکان جدید 30 سال می گذرد. ادوات و امکانات این باغ وحش فرسوده است و باید آن ها را اصلاح کنند تا از این اتفاقات جلوگیری شود.

او در پاسخ به این سوال که چرا برخی از حیوانات باغ وحش ها رها سازی نمی شوند، افزود: آن دسته از گونه های جانوری که بومی کشور خودمان باشند و شرایط رهاسازی را داشته باشند، قطعا اقدام به رهاسازی آن ها از باغ وحش در دستور کار قرار می گیرد.

این مقام مسئول در محیط زیست گفت: حیوانات غیربومی که تعداد قابل توجهی از گونه های جانوری حاضر در باغ وحش ها را تشکیل می دهند اقدام رهاسازی آن ها وجود ندارد. 

امکان رهاسازی پرنده ها در تهران وجود دارد

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران در پایان خاطرنشان کرد:  معمولا فقط پرنده ها در استان تهران شرایط رهاسازی در محیط زیست را دارند. پرنده سارگپه، عقاب ها و پرنده های شکاری امکان رهاسازی آن ها در تهران وجود دارد. این پرندگان بعد از تیمار و فراهم شدن شرایط آن ها در طبیعت هدف و مناسب رهاسازی خواهند شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ببر محیط زیست باغ وحش ارم استان تهران باغ وحش باغ وحش ارم محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۵۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، علی مرادی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت:  با توجه به اینکه پتانسیل‌هایی در لایحه‌های اجتماعی وجود دارد و در بحث زیست محیطی استفاده میشود ،مخاطبین اثر گذار یک بخش شورا‌های اسلامی شهر هستند که در تبیین مسائل و اهداف محیط زیستی مشترک دارند.
وی افزود: این جلسه با حضور رئیس محیط زیست کشور و معاون رییس جمهور و شورا‌های عالی استان‌ها در کل استان‌های کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی (فیلم)
  • دزدی آیفون منازل مناطق شمالی تهران!