Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@05:44:26 GMT

اشرف غنی: صلح باید موجب تداوم نظام جمهوری شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۵۱۳۷

اشرف غنی: صلح باید موجب تداوم نظام جمهوری شود

رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر حفظ نظام کنونی این کشور در مذاکرات با طالبان گفت که صلح باید به گونه‌ای پیش برود که سبب تداوم نظام جمهوری شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در نخستین جلسه شورای عالی مصالحه اظهار داشت که نظام این کشور چتری برای همه است و روند صلح باید در چارچوبی به پیش برود که سبب تداوم نظام جمهوری اسلامی افغانستان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لویه‌جرگه مشورتی صلح نیز گفت که قطعنامه این نشست حدود تیم مذاکره کننده دولت را مشخص کرده است.

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که باید از راه‌هایی که رفته شده و نتیجه نداده باید درس گرفت. مردم این کشور خواستار صلح ملی و فرا جناجی و فراقومی هستند.

اشرف غنی ادامه داد که دولت افغانستان اراده خویش را برای صلح نشان داده است بنابراین اکنون باید طالبان اراده خود را نشان دهد.

 وی افزود: قربانی برای نظام نیاز است، نه برای مقام، زیرا نظام جمهوری اسلامی افغانستان و صلح قربانی می‌خواهد؛ صلحی که موجب ثبات شود.

رئیس جمهور افغانستان خطاب به طالبان نیز تصریح کرد: سیاسیون، ملت و دولت شما را به عنوان یک واقعیت می پذیرد، با شما صلح می‌خواهیم، اما شما باید واقعیت‌های جامعه را درک کنید؛ بیایید بر زخم شش نسل گذشته مرهم بگذاریم و این بار مسئولیت بر شانه‌های همه ما می‌باشد.

عبدالله: در روند صلح باید نهادهای اساسی افغانستان و دستاوردها حفظ شوندقانونی: تاثیرپذیری روند صلح افغانستان باید از رقابت دو تیم انتخاباتی خارج شودطالبان: «امارت اسلامی» یک دولت است

وی افزود: توپ در میدان شماست، آیا برای تصمیم گیری حاضر هستید و اراده سیاسی دارید تا در دور دوم مذاکرات از مسایل تشریفاتی به مسایل اساسی برویم؟ لطفاً خونریزی را متوقف کنید، زیرا این کار همت و اراده می‌خواهد و ما در انتظار آن هستیم.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان محمداشرف غنی اخبار افغانستان طالبان محمداشرف غنی اخبار افغانستان رئیس جمهور افغانستان نظام جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۵۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا

رئیس جمهور در پیامی پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند را تبریک گفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در پیامی پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏‌های آسیا 2024 در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‌‏دوست شد، تبریک گفت.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏های آسیا 2024 در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‏‌دوست شد.

اینجانب با مسرت، این درخشش را که نشانه­ای دیگر بر شایستگی­‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می­‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­نمایم و امیدوارم این پیروزی­ که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاه­های ورزشی نیز تداوم یابد.

برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایة سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند