Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:25:19 GMT

ساز و آواز جشنواره موسیقی در همدان کوک شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۵۱۷۸

ساز و آواز جشنواره موسیقی در همدان کوک شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان روز شنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: شناسایی، پرورش و تقویت استعدادهای خلاق موسیقی استان و همچنین پاسداشت موسیقی ناب ایرانی از مهم ترین اهداف برگزاری این رویداد موسیقایی است.

«احمدرضا احسانی» با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی استان همدان در ۲ بخش تک‌نوازی و گروه‌نوازی برگزار می شود، اظهار داشت: هنرمندان در بخش تک‌نوازی، می‌توانند در ۲ گروه سنی زیر بیست و بالای بیست سال و در بخش‌ نواختن سازهای سنتور، تنبور، دف، تنبک، ویولن، تار، سه‌تار، کمانچه، نی، عود و همچنین آواز شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  مدت زمان اجرای آثار بخش گروه‌نوازی باید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه باشند و اولویت آثار ساخته شده توسط هنرمندان بومی با رویکردهای ملی و آزاد نیز استفاده از اشعار مناسب، سازبندی رایج موسیقی ایرانی و مقامی است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، داوری آثار برای انتخاب برترین ها ۱۰ بهمن ماه انجام می شود و آیین اختتامیه جشنواره نیز در مجتمع سیدجمال‌الدین اسدآبادی شهرستان اسدآباد برگزار خواهد شد.

احسانی با بیان اینکه نفرات اول تمامی بخش‌های تک‌نوازی دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی دریافت می کنند، تصریح کرد: نفرات دوم و سوم این بخش، لوح سپاس و جایزه نقدی دریافت کرده و ، تقدیر و به گروه‌های منتخب بخش گروه نوازی نیز تندیس جشنواره و جایزه نقدی اهدا می‌شود.

وی گفت: بیست و دومین جشنواره موسیقی استان همدان ۱۵ بهمن‌ماه به صورت مجازی در شهرستان اسدآباد برگزار می‌شود و هنرمندان تا پنجم بهمن‌ فرصت دارند آثار خود را به صورت DVD به دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی‌هنری بوعلی‌سینا همدان ارسال کنند.

برچسب‌ها بازار موسیقی آنلاین همدان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان جشنواره موسيقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار موسیقی آنلاین همدان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان جشنواره موسيقی بازار موسیقی آنلاین همدان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان جشنواره موسيقی اخبار کنکور استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۵۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عالی زاده جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج با حضور ۱۰ گروه دختر و ۱۰ گروه پسر و حضور پرشور خانواده‌ها و مسئولان استانی در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر در روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر افزود: این جشنواره که توسط خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج استان بوشهر برگزار شد، در ۲ بخش سرودهای ملی و محلی گروه‌های سرود دختر و پسر استان آثار تولیدی یا بازخوانی خود را به صورت زنده در حضور داوران این جشنواره به اجرا گذاشتند.

وی افزود: «امید مهرنیا»، مسئول خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، مهمان و داور ویژه این جشنواره بود که آقایان «اکبر ابراهیمی» مسئول موسیقی صدا و سیمای مرکز بوشهر و «فرهی» وی را در امر داوری همراهی کردند.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر بیان کرد: یکی از برنامه‌های جانبی این جشنواره را، برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و سرپرستان گروه‌های سرود استان بود که توسط مسئول خانه سرود و موسیقی بسیج در سالن ۲۲ بهمن سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر برگزار شد.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر گفت: در مراسم ویژه ای که در آینده برگزار خواهد شد برگزیدگان سرود دختر و پسر در بخش‌های ملی و محلی، تک خوان برتر پسر و همخوان برتر دختران، رهبر برتر با حضور مسئولان استانی معرفی و تجلیل خواهند شد.

وی گفت: همچنین گروه‌های برتر نیز به مرحله کشوری اعزام خواهند شد

.

کد خبر 6089387

دیگر خبرها

  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت