Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورزش سه، وریا غفوری کاپیتان آبی های پایتخت دچار یک مصدومیت عجیب شده است. با اینکه گفته می‌شد غفوری در تمرین دیروز مصدوم شده و نتوانسته به کارش ادامه بدهد، اما او مشکل مصدومیت جدید ندارد.

غفوری مدتی است با یک کیست در مینیسک خود دست و پنجه نرم می‌کند و حالا دردهای ناشی از آن اذیتش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاپیتان استقلال که در گذشته سابقه پارگی مینیسک پای خود را دارد، حالا در محل جراحی با کیست مواجه شده است.

کیست در مینیسک زانو زمانی ایجاد می‌شود که مینیسک پاره شده باشد و بعد از جراحی ممکن است در مجاورت قسمت پارگی کیست ایجاد شود. این کیست به عنوان بخشی از واکنش بدن برای بهبودی ایجاد می شود که بافت نرم اطراف پارگی کیست را ایجاد می کند. سپس کیست یک پوشش سینوویال را ایجاد نموده و مایع سینوویال از آن به درون کیست تراوش می کند.

کیست مینیسک زانو به خودی خود عواقب کمی بدنبال دارد ولی گاهی خود کیست ایجاد ناراحتی می کند و ممکن است روی خط مفصلی یعنی جایی که مینیسک پاره شده است جلب توجه کرده و سبب درد زانو نیز شود.

حالا مشکل وریا غفوری نیز اینگونه است. او از مدتی قبل با درمان های مقطعی و به زور داور در تمرینات گروهی و بازی های استقلال حضور پیدا می‌کند و منتظر فرصتی است تا این کیست را با جراحی در بیاورد. از طرفی چنین فرصتی برای غفوری پیش نیامدو حالا درد آن کاملا اذیتش می‌کند.    این درد بیشتر در زمان هایی پیش می آید که روی پای مبتلا به کیست مینیسک می‌ایستد و در امتداد مفصل زانو درد احساس می‌شود.

حالا غفوری نیز با ایستادن زیاد روی پاهای خود درد زانویش را نمی‌تواند تحمل کند و شرایطش به گونه ای است که باید هرچه سریع‌تر برای فرار از این درد زانویش را عمل کند.

اما عمل جراحی کیست مینیسک چگونه انجام می‌شود؟ غالبا عمل جراحی به عنوان درمان قطعی کیست مینیسک زانو توصیه می شود. این عمل از طریق آرتروسکوپی انجام می شود. در آرتروسکوپی یک دوربین کوچک به درون مفصل زانو فرستاده می شود و مدخل (سوراخ) دیگری برای بردن ابزارهای جراحی به درون مفصل ایجاد می شود. در طول آرتروسکوپی منیسک پاره شده مشخص شده به روش جراحی بافت برداشت می شود و بافت آسیب دیده با استفاده از یک تراش دهنده موتوری که مکنده ای به آن متصل شده است برداشته می شود. چون همواره کیست مینیسک زانو  با کیست مینیسک مجاور زانو ارتباط دارد جست و جو برای تشخیص دادن و رفع فشار کیست مربوطه ضروری است. یک تراش دهنده فشار کیست را رفع می کند. هنگامی که پارگی مینیسک پاکسازی و فشار کیست رفع  شد علائم بیماری از بین می روند و کیست ناپدید می شود. با این نوع عمل جراحی بیمار حداقل باید ۳ هفته دور از میادین فوتبال باشد تا بهبودی کامل برسد.

اما در مواقع شدیدتر ممکن است با آرتروسکوپی نتوان کیست را از بین برد. با تشخیص پزشک اگر کیست در مجاورت مینیسک نباشد، باید از کنار زانو سوراخ ایجاد شود و با عمل جراحی کیست برداشته شود.
از طرفی اگر مشکل کاپیتان استقلال با آرتروسکوپی رفع شود، او احتمالا از ۳ هفته دیگر به تمرینات و مسابقات تیمش برمی‌گردد اما اگر او مجبور شود پایش را به تیغ جراحان بسپارد، حدود ۸ هفته(دو ماه) نمی‌تواند فوتبال بازی کند که این برای استقلال دردساز خواهد بود.

غفوری اقدامات پزشکی لازم را در این باره انجام داده و باید دید در نهایت چه زمانی پای او عمل خواهد شد. هواداران استقلال در این خصوص بسیار نگران هستند تا مبادا کاپیتان تیم شان مدت زیادی از میادین دور بماند. غفوری تعیین کننده ای در ترکیب استقلال دارد و به همین خاطر دوری او می‌تواند مشکلاتی را در این باره ایجاد کند.

کد خبر 570379 برچسب‌ها لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال مینیسک زانو عمل جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال با چند غایب به مصاف تراکتور می‌رود؟


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، تیم فوتبال استقلال چهارشنبه هفته جاری در چارچوب هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر در تبریز به مصاف تراکتور خواهد رفت. جواد نکونام برای این دیدار نفراتی مثل سیدحسین حسینی و رافائل سیلوا را در اختیار ندارد.

حسینی برای نخستین بار در این فصل به دلیل محرومیت امکان همراهی آبی‌پوشان را نخواهد داشت. سیلوا نیز مصدوم است و به مانند دو سه هفته اخیر جایی در ترکیب آبی‌پوشان ندارد.

آرمین سهرابیان مدافع استقلال هم که دیدار هفته گذشته را به دلیل مصدومیت از دست داده بود، امروز یا فردا تکلیفش مشخص می‌شود، اما به نظر می‌رسد شانس زیادی برای رسیدن به این بازی نخواهد داشت.

 

مهدی مهدی‌پور و کوین یامگا دیگر نفراتی هستند که با مصدومیت دست به گریبان هستند و تا پایان فصل امکان همراهی استقلال را ندارند.

دیدار تراکتور تبریز - استقلال از ساعت 17 روز چهارشنبه هفته جاری در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خبر خوب برای سپاهان؛ رضا اسدی به الکلاسیکو می‌رسد
  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • در تبریز استقلال نشان می‌دهد کت تن کیست | هر وقت کم آوردیم به سمت چپ سینه‌مان نگاه می‌کنیم
  • فوت مرموز دختری بعد از مهمانی رفتن با نامزدش
  • دلیل مهم خشکی زانو پس از مدتی نشستن
  • جمله عجیب کاپیتان استقلال به وحید امیری پس از خراب کردن پنالتی
  • عکس| اقدام عجیب کاپیتان پرسپولیس در اینستاگرام/ عالیشاه همسرش را سانسور کرد
  • استقلال با چند غایب به مصاف تراکتور می‌رود؟
  • خبر خوش برای پرسپولیس در آستانه دیدار با سپاهان
  • عیادت مدیرعامل باشگاه استقلال از مهدی مهدی پور