Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@13:19:28 GMT

چین2واکسن کرونای جدید توسعه داد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۵۴۷۱

یک شرکت چینی ٢ واکسن بالقوه برای مقابله با کووید١٩ توسعه داده است. ناطقان: به نقل از رویترز، شرکت کلاور (Clover)چین ادعا می‌کند دو واکسن کووید١٩ توسعه داده که در آزمایش‌های اولیه بالینی واکنش ایمنی قدرتمندی در بدن داوطلبان ایجاد کرده‌اند و به نظر می‌رسد ایمن باشند.


یکی از این واکسن‌های بالقوه حاوی ادجوانت درمانی شرکت گلاکسواسمیت کلاین و دیگری حاوی ادجوانت شرکت دایناواکس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادجوانت ها موادی هستند که واکنش ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

در بیانیه این شرکت آمده است: با توجه به نتایج مثبت مرحله اول آزمایش‌های بالینی و نیاز مبرم به واکسن‌های کووید١٩، کلاور و همکارانش مصمم هستند مرحله نهایی توسعه بالینی هر دو واکسن را آغاز کنند.

این واکسن‌ها در بدن ۱۵۰ داوطلب آزمایش بالینی هیچ گونه عوارض جانبی شدیدی ایجاد نکردند. آزمایش بالینی مرحله میانی-پایانی واکسن حاوی ادجوانت گلاکسو اسمیت کلاین در ماه جاری آغاز می‌شود. فاز دوم / سوم آزمایش بالینی واکسن حاوی ادجوانت دایناواکس نیز در نیمه نخست سال آینده میلادی انجام می‌شود.

طبق نتایج اولیه هر دو واکسن را می‌توان در دمای ٢تا٨ درجه سانتیگراد به مدت ۶ ماه نگهداری کرد.

هرچند در هفته‌های اخیر چند واکسن بالقوه نتایج بالینی رضایتبخشی نشان داده‌اند اما کارشناسان بهداشت و درمان همچنان معتقدند توسعه واکسن‌های بیشتر به کنترل شیوع ویروس کرونا کمک می‌کند.

منبع: مشرق برچسب ها: چین ، واکسن کرونا ، توسعه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: چین واکسن کرونا توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۵۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «شو سواری» اسب کُرد در سقز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،سرپرست اداره ورزش و جوانان سقز میگوید: این جشنواره با نمایش 47 اسب اصیل کردی همراه بود.
مصطفی حق پرست افزود: در این رویداد سوارکارانی از استان های کردستان ، کرمانشاه ، کرمان ، آذربایجانهای شرقی و غربی ، اصفهان و اقلیم کردستان عراق شرکت داشتند.
رئیس هیات سوارکاری شهرستان سقز هم گفت: اسب کُرد به دلیل داشتن برخی خصوصیات بارز از جمله قد متوسط ۱۵۰ - ۱۴۰ سانتیمتر، بدن کوتاه و در مجموع عضلانی با زیر بند محکم، بسیار باهوش، مطیع، صبور و مقاوم در مسافت‌های طولانی، دارای سینه فراخ و به حد قابل قبولی عضلانی، پرنفس شناخته شده است.
لقمان حسنی با بیان اینکه اسب کُرد شامل سه تیره جاف، افشاری و سنجابی است افزود: این جشنواره نه تنها موجب توسعه ورزش سوارکاری و معرفی آن می‌شود بلکه در توسعه صنعت اسب بویژه اسب کُرد و توسعه صنعت گردشگری نیز تاثیرگذار است.
در استان کردستان حدود یک هزار و ۲۰۰ راس اسب وجود دارد که از این تعداد ۵۰۰ مورد آن ثبت و حدود ۲۰۰ راس نیز در مسابقات ورزشی شرکت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می‌شود
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • راه اندازی داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی
  • راه‌اندازی داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی
  • جشنواره «شو سواری» اسب کُرد در سقز
  • یوتیوب روی توسعه ابزار جدید هوش‌مصنوعی کار می‌کند
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند