Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در مراسم تکریم مدیرکل سابق و معارفه سرپرست جدید اداره کل گمرکات استان گفت: زیرساخت‌ های لازم برای تحقق توسعه تجارت خارجی و افزایش صادرات باید در خراسان جنوبی فراهم شود.

او افزود: بنا به اذعان کارشناسان علم مدیریت، بهترین سرمایه هر سازمان، نیروی انسانی است و اداره کل گمرکات استان از این حیث شرایط بسیار خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عابدی ادامه داد: کارکنان گمرکات استان با تاسی از اصول مرتبطه و برنامه‌ های عملیاتی گمرکات کشور، اقدامات در دستور کار مجموعه را به نحو شایسته‌ای به سرانجام رسانده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی از حیث اداره کل گمرکات در رتبه خوب و مطلوبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید

رونق صادرات در شرق کشور

او به آمار صادرات از مرز‌ های استان طی ۸ ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: به لحاظ ارزشی ۲۸ درصد و به لحاظ وزنی ۴۸ درصد حجم صادرات کشور به افغانستان طی این مدت از مرز‌های استان خراسان جنوبی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید

 

عابدی بیان کرد: ۹۷ درصد صادرات صورت گرفته از مرز‌ های استان نیز به کشور افغانستان بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: به لحاظ ترانزیتی در این مدت رشد قابل ملاحظه‌ ای داشته‌ ایم که همه این‌ ها نشان دهنده اهتمام مدیر و کارکنان مجموعه گمرکات استان است.

او از برنامه‌ های راهبردی استانداران استان در سنوات گذشته گفت و تصریح کرد: ملانوری نیز در اولین روز‌های حضور خود از مرز‌های خراسان جنوبی بازدید کرده و توجه به مرز را از برنامه‌ های اولویت دار استان برشمرد.

عابدی با اشاره به حضور نماینده رئیس گمرکات کشور در جلسه از انتظارات استان برای شرایط موجود گفت و اظهار کرد: از آن جایی که توسعه تجارت خارجی و افزایش صادرات از مؤلفه‌ های ایجاد و پایداری اشتغال است بنابراین زیرساخت‌ های لازم برای تحقق این مهم در مناطق مرزی باید به نحو مطلوبی فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: پیاده سازی روش‌ های الکترونیکی، نظارت دقیق بر امور محوله، تشخیص و تعیین حقوق گمرکی از مواردی است که سرپرست جدید اداره کل گمرکات استان باید در دستور کار داشته باشد.

جهان خواه  ناظر گمرکات خراسان رضوی که به عنوان نماینده سازمان گمرکات کشور در این جلسه حضور یافته بود نیز با اشاره به اینکه گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی در تمامی مرز‌های کشور حضور دارد گفت: اجرای سیاست‌ های اقتصادی دولت در زمینه صادرات و واردات و ترانزیت کالا و خدمات به گمرک سپرده شده است.

او  اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، تمام اهتمام گمرک در انتصاباتی که صورت می‌دهد این است که مدیرانی در رأس امور قرار بگیرند که بتوانند در عین شجاعت، تصمیم ساز و تصمیم گیر باشند.

در پایان این جلسه از زحمات ۹ ساله خاشی به عنوان مدیرکل گمرکات استان تجلیل و با اهداء حکمی از سوی رئیس گمرکات کشور، رحیمی زاده به عنوان سرپرست اداره کل گمرکات خراسان جنوبی معرفی شد.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تکریم و معارفه مراسم تکریم و معارفه گمرکات خراسان جنوبی کل گمرکات استان اداره کل گمرکات گمرکات کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ معلم لرستانی برگزیده کشوری شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، یونس بهاروند سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان با تبریک به مناسبت هفته معلم، اظهار داشت: در طرح ستاد بزرگداشت مقام معلم سه هزار ۹۸۲ نفر شرکت کردند و در چهار سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ارزیابی شامل مشاهده تدریس، مصاحبه، بررسی مستندات و مدارک بوده است، افزود: پس از ارزیابی از این تعداد ۷۶۲ نفر از سطح مدرسه به منطقه، ۷۴ نفر به سطح استان و در نهایت چهار نفر از معلمان استان به سطح کشور راه یافت.

سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به اینکه در سطح کشور ۱۵ نفر به‌عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند، عنوان کرد: خوشبختانه امسال دو نفر از لرستان به نام «نورمحمد سلطانی» از آموزش ابتدایی منطقه زاغه و «علی یار پادروند» دبیر متوسطه از رومشکان به‌عنوان نمونه کشوری معرفی شدند.

کد خبر 6093644

دیگر خبرها

  • ۲ معلم لرستانی برگزیده کشوری شدند
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران