Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وریا غفوری کاپیتان استقلال به دلیل مصدومیت کهنه اش حداقل یک بازی استقلال را از دست می دهد.
به گزارش آریا، وریا غفوی بازی استقلال با صنعت نفت را از دست می دهد. وریا غفوری به دلیل مصدومیت کهنه ای که در ناحیه مینیسک داشته است روز گذشته در بازی گروهی استقلالی شرکت نکرد و شایعاتی منتشر شد که وریا تا نیم فصل بازی های استقلال را به دلیل مصدومیت از دست می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پیگیری ها نشان داد که مصدومیت وریا طولانی مدت نیست و کاپیتان استقلال حداکثر تا دو هفته بازی های استقلال را از دست می دهد.
وریا به دلیل کیست در مینیسک پایش در اختیار پزشک باشگاه قرار گرفته و در اقدام اول پزشکان سعی دارند این مشکل را با تزریق از بین ببرند. امروز در اولین مرحله  از روند درمان وریا غفوری تزریق روی پای او انجام شد در صورتی که این مشکل با تزریق رفع شود وریا فقط بازی استقلال - صنعت نفت را از دست می دهد اما در غیر این صورت کاپیتان آبی ها نیاز به جراحی دارد و کیست پایش را می شکافند و وریا دو بازی استقلال را از دست می دهد. پزشکان امیدوارند تزریقی که امروز انجام شده جواب بدهد و کیست مینیسک از بین برود. در این صورت وریا غفوری از اولین جلسه تمرینی بعد از بازی با نفت آبادان شرکت می کند.
وریا غفوری کاپیتان آبی های پایتخت دچار یک مصدومیت عجیب شده است. با اینکه گفته می‌شد غفوری در تمرین دیروز مصدوم شده و نتوانسته به کارش ادامه بدهد، اما او مشکل مصدومیت جدید ندارد. غفوری مدتی است با یک کیست در مینیسک خود دست و پنجه نرم می‌کند و حالا دردهای ناشی از آن اذیتش می‌کند. کاپیتان استقلال که در گذشته سابقه پارگی مینیسک پای خود را دارد، حالا در محل جراحی با کیست مواجه شده است. کیست در مینیسک زانو زمانی ایجاد می‌شود که مینیسک پاره شده باشد و بعد از جراحی ممکن است در مجاورت قسمت پارگی کیست ایجاد شود. این کیست به عنوان بخشی از واکنش بدن برای بهبودی ایجاد می شود که بافت نرم اطراف پارگی کیست را ایجاد می کند. سپس کیست یک پوشش سینوویال را ایجاد نموده و مایع سینوویال از آن به درون کیست تراوش می کند.
کیست مینیسک زانو به خودی خود عواقب کمی بدنبال دارد ولی گاهی خود کیست ایجاد ناراحتی می کند و ممکن است روی خط مفصلی یعنی جایی که مینیسک پاره شده است جلب توجه کرده و سبب درد زانو نیز شود. حالا مشکل وریا غفوری نیز اینگونه است. او از مدتی قبل با درمان های مقطعی و به زور داور در تمرینات گروهی و بازی های استقلال حضور پیدا می‌کند و منتظر فرصتی است تا این کیست را با جراحی در بیاورد. از طرفی چنین فرصتی برای غفوری پیش نیامدو حالا درد آن کاملا اذیتش می‌کند. این درد بیشتر در زمان هایی پیش می آید که روی پای مبتلا به کیست مینیسک می‌ایستد و در امتداد مفصل زانو درد احساس می‌شود.
حالا غفوری نیز با ایستادن زیاد روی پاهای خود درد زانویش را نمی‌تواند تحمل کند و شرایطش به گونه ای است که باید هرچه سریع‌تر برای فرار از این درد زانویش را عمل کند. اما عمل جراحی کیست مینیسک چگونه انجام می‌شود؟ غالبا عمل جراحی به عنوان درمان قطعی کیست مینیسک زانو توصیه می شود. این عمل از طریق آرتروسکوپی انجام می شود. در آرتروسکوپی یک دوربین کوچک به درون مفصل زانو فرستاده می شود و مدخل (سوراخ) دیگری برای بردن ابزارهای جراحی به درون مفصل ایجاد می شود. در طول آرتروسکوپی منیسک پاره شده مشخص شده به روش جراحی بافت برداشت می شود و بافت آسیب دیده با استفاده از یک تراش دهنده موتوری که مکنده ای به آن متصل شده است برداشته می شود. چون همواره کیست مینیسک زانو  با کیست مینیسک مجاور زانو ارتباط دارد جست و جو برای تشخیص دادن و رفع فشار کیست مربوطه ضروری است. یک تراش دهنده فشار کیست را رفع می کند. هنگامی که پارگی مینیسک پاکسازی و فشار کیست رفع  شد علائم بیماری از بین می روند و کیست ناپدید می شود. با این نوع عمل جراحی بیمار حداقل باید 3 هفته دور از میادین فوتبال باشد تا بهبودی کامل برسد.
دکتر مهدی سیاهپوش، پزشک استقلال درباره وضعیت وریا غفوری گفت: کاپیتان استقلال در بازی یا تمرین گذشته استقلال ضربه نخورده و صدمه ای ندیده، وریا غفوری یک مصدومیت کهنه همسترینگ دارد که همان آزارش می دهد. البته این موضوع حاد نیست.
پزشک استقلال تاکید کرد:
وریا غفوری قطعا به بازی این هفته استقلال مقابل نفت آبادان نمی رسد ولی آسیب دیدگی اش به گونه ای نیست که غیبت او را طولانی کند. روند درمان کاپیتان استقلال در حال پیگیری است و وریا غفوری خیلی زود به تمرینات گروهی بر می گردد. اتفاقی که در تمرین استقلال افتاد این بود که وریا غفوری از ناحیه همان آسیب دیدگی کهنه احساس درد داشت و از محمود فکری اجازه گرفت که در بازی گروهی شرکت نکند. بعد از آن معاینه های لازم النجام شد و بلافاصله وارد روند درمانی شدیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استقلال نفت آبادان وریا کاپیتان استقلال دست می دهد بازی استقلال کیست مینیسک مینیسک زانو وریا غفوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| پیام احساسی کاپیتان استقلال به جانشینش در تبریز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دروازه‌بان فصل گذشته تیم هوادار که فصل گذشته بازی‌های زیادی را در ترکیب این تیم انجام داده بود، به واسطه محرومیت حسین حسینی اولین بازی اش را در برابر تراکتور تجربه خواهد کرد. بازی‌ای که اگر با درخشش این دروازه‌بان و تیم استقلال همراه باشد، می‌تواند آبی‌ها را یک گام دیگر به قهرمانی دراین فصل از بازی‌های لیگ برتر رهنمون کند. سید حسین کاپیتان استقلال در صفحه شخصی‌اش با انتشار عکسی مشترک با همراه محمد رضا خالد آبادی نوشت: مطمئنم می‌درخشی و همه ما را خوشحال می‌کنی.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900354

دیگر خبرها

  • موعود شمخانی کیست؟
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • حمایت کاپیتان استقلال از جانشینش: مطمئنم می‌درخشی
  • عکس| پیام احساسی کاپیتان استقلال به جانشینش در تبریز
  • پرسپولیس بدون کاپیتان نمی‌برد
  • آمار عجیب پرسپولیس بدون کاپیتان؛ سرنوشتی که بدون عالیشاه گره می خورد!
  • اعتراض استقلال به رای محرومیت کاپیتان خود