Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:31:58 GMT

سفیران سلامت به نیروهای حافظ محله‌ها بپیوندند

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۵۸۴۴

سفیران سلامت به نیروهای حافظ محله‌ها بپیوندند

کمال حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به حدود ۳۷۰ هزار سفیر سلامت در استان اصفهان ب هعنوان بخشی از داوطلبان این عرصه اشاره و اضافه کرد: این افراد که از قبل برای فعالیت های داوطلبانه در عرصه سلامت اعلام آمادگی کردند می توانند با پیوستن به نیروهای بسیجی در قالب طرح شهید سلیمانی (حافظان سلامت محله) ما و جامعه را در مقابله با بیماری کووید ۱۹ کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح " حافظان سلامت محله‌ها" در اصفهان از هفته نخست آذر امسال با همکاری سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) و با هدف غربالگری و شناسایی زوددهنگام مبتلایان به کووید ۱۹ آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه سفیران سلامت، ‌رابط بین ما و خانواده‌ها هستند، اظهارداشت: سفیران سلامت می توانند با مراجعه به مراکز بهداشت و جامع سلامت در سراسر استان با دریافت آموزش ها و اطلاعات لازم نسبت به توانمندسازی خود و خانواده در برابر تهدیدات بیماری کووید ۱۹ اقدام کنند.
حیدری با بیان اینکه داوطلبان حضور در عرصه سلامت در چهار دهه گذشته در زمینه های مختلف از جمله مشارکت مردمی و مراقبت های اولیه بهداشتی در کشور نقش بسزایی داشتند، خاطرنشان کرد: حضور و نقش آنها در دوران همه‌گیری کووید ۱۹ نسبت به قبل پر رنگتر است.

رییس مرکز بهداشت اصفهان،‌ فعالیت حافظان سلامت محله ها در قالب طرح شهید سردار سلیمانی را یکی از جلوه های حضور داوطلبان در این عرصه خواند و گفت: آنها با تشکیل تیم های مختلف در محله ها اقدام به آموزش و اطلاع رسانی به خانواده ها و شناسایی موارد مشکوک مبتلا به کرونا و راهنمایی آنها برای درمان می کنند.

حیدری با بیان اینکه در این طرح بسیجیان بعنوان جبهه ای از مشارکت های مردمی، جامعه را یاری کردند،‌ افزود: حدود ۱۱ هزار نفر در طرح حافظان سلامت محله ها در قالب تیم‌های غربالگری و آموزشی به در منازل و واحدهای صنفی مراجعه می کنند.

وی با اشاره به اینکه این تیم ها علاوه بر آموزش و اطلاع رسانی،‌ افراد مشکوک به کرونا و گروه های پرخطر را شناسایی و آنها را راهنمایی می کنند،‌ ادامه داد:‌ حضور این داوطلبان در مدیریت برنامه های پیشگیری و مقابله با کرونا تاثیرگذار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تا کنون حدود ۲۰۰ هزار خانوار در استان زیر پوشش طرح حافظان سلامت محله قرار گرفتند، اظهار داشت: حساس سازی لازم در این خانوارها نسبت به علائم ابتلا به کرونا انجام شد تا در صورت مشاهده آن سریع به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ویروس کرونا در مکان هایی که تجمع و محیط بسته است، سریع انتشار می یابد،‌ گفت: اگر دورهمی ها کاهش نیابد بدون شک خانواده ها در این زمینه آسیب می بینند  و لازم است که این موضوع را جدی بگیرند.

سازمان ملل متحد بدلیل اهمیت و تاثیر شگرفی که وجود گروه‌های داوطلب در جوامع بشری داشته‌اند پنجم دسامبر (پانزدهم آذر) را "روز جهانی داوطلب" نامگذاری کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز همزمان با روز داوطلب در پیامکی از مردم خواست عضو افتخاری تیم‌های مراقبتی و نظارتی "شهید حاج قاسم سلیمانی" باشند.

سعید نمکی در این پیام گفت: "سلام هموطن عزیز، اگر "سفیر سلامت خانوار" یا "رابط سلامت محله" هستید، می‌توانید عضو افتخاری تیم‌های مراقبتی و نظارتی گام چهارم بسیج ملی "طرح شهید حاج قاسم سلیمانی" باشید و به وزارت بهداشت در مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ کمک کنید".

از ابتدای شیوع ویروس کرونا از اسفند پارسال تا یازدهم  آذر امسال در استان اصفهان (به جز کاشان و آران و بیدگل) ۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌ها بستری شدند که از این تعداد ۶ هزار و ۷۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

در رنگ بندی جدید استان اصفهان در همه گیری کووید ۱۹ ، سه شهرستان در وضعیت زرد، چهار شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۷ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت ۲۴ شهرستان دارد.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون بیش از یک میلیون نفر بطور قطعی در کشور به کرونا مبتلا شدند و بیش از ۵۰ هزار نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اخبار کنکور حافظان سلامت محله استان اصفهان کووید ۱۹ محله ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، احمد ریواده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل و معاونان راه و شهرسازی استان، کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حسین موسوی شهردار و جمعی از مسوولان و فعالان اجتماعی این شهر در آیین آغاز عملیات ساخت و کلنگ‌زنی پایگاه سلامت در محله کهنه‌دژ حضور داشتند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان در این آیین گفت: پایگاه سلامت محله بافت فرسوده کهنه‌دژ سمنان در مساحت ۳۴۵ مترمربع و با زیربنای ۲۲۰ مترمربع یک طبقه به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان محله احداث می‌شود.

کامران قدس افزود: هشت هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان محله کهنه‌دژ سمنان از خدمات این پایگاه بهداشتی و درمانی بهره‌مند خواهند شد.

این مسوول اظهار کرد: ارایه خدمات واکسیناسیون نوزادان، ویزیت پزشک و ارایه خدمات مشاوره روانشناسی و تغذیه از جمله کارکردهای یک پایگاه سلامت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان
  • تجلیل از فعالان و سفیران سلامت دانش آموزی آذربایجان غربی
  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • برگزاری همایش محله های ارتقا دهنده سلامت