Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@17:43:19 GMT

پیام مکتوب امیر کویت به شاه سعودی و امیر قطر

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۶۵۳۴

پیام مکتوب امیر کویت به شاه سعودی و امیر قطر

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «نواف الأحمد الصباح» امیر کویت پیام‌های مکتوب جداگانه‌ای به «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی ارسال و از آن‌ها به دلیل تلاش برای مهار بحران و دستیابی به توافقی جهت ایجاد وحدت در میان اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس قدردانی کرد.

امیر کویت در پیام خود آورده است که این توافق عربستان و قطر بیانگر تمایل آن‌ها برای حفظ دستآورد‌های شورای همکاری خلیج‌فارس، وحدت اعضای آن و نقش این شورا در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق گزارش شبکه الجزیره، امیر کویت همچنین با ارسال تلگرافی به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از تلاش‌های این کشور برای پایان دادن به اختلافات بین اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس که بیانگر تمایل آن برای حفظ امنیت و ثبات منطقه است، قدردانی کرد.

پیشتر خبرگزاری کویت (کونا) گزارش کرد که امیر کویت از دستیابی به توافقی برای حل اختلافات بین برادران عرب ابراز خرسندی کرد. (جزئیات بیشتر)

«احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت نیز اجرای گفتگو‌های سازنده برای پایان دادن به بحران قطر را تأیید کرده بود.

روابط چهار کشور عربی عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین با قطر به دنبال اولین سفر خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در سال ۱۳۹۶ (۵ ژوئن ۲۰۱۷) به ریاض و اتهام‌های چهار کشور یادشده علیه دوحه قطع است و تلاش‌های آمریکا و کویت طی این مدت برای حل این بحران به منظور اعمال فشار بیشتر به ایران راه به جایی نبرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محسن فخری زاده طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مصباح یزدی لایحه بودجه 1400 امیر کویت نواف الأحمد الصباح امیر قطر تمیم بن حمد آل ثانی سلمان بن عبدالعزیز محسن فخری زاده طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مصباح یزدی لایحه بودجه 1400 امیر کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ «مهدی خواجه‌امیری» معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس که صبح امروز (دوشنبه) در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد، با اشاره به اهمیت راهبردی دریا اظهار کرد: در قرآن کریم بارها بارها نام «بحر» آمده است و همین موضوع، گویای اهمیت دریا است.

وی با اشاره به اهمیت خلیج فارس افزود: خلیج فارس بزرگ‌ترین گذرگاه انتقال انرژی جهان است و بیش از ۳۰ درصد انرژی جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند؛ بنابراین توجه به دریا و بهره‌برداری از ظرفیت‌های غنی آن می‌تواند موجب پیشرفت‌های بسیار قابل توجه برای کشورمان شود.

امیر خواجه‌امیری گفت: دریا، منبع قدرت و ثروت است و کشورهایی که به دریا راه دارند، منابع غنی قدرت و ثروت را دارند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع تاکید کرد: امنیت خلیج فارس به دلایل گوناگون از جمله دربرگیری بیش از ۸۰ درصد تجارت کشورمان، صادرات نفت و… از اهمیت خاصی برای ما برخوردار است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بارها بر اهمیت خلیج فارس برای ملت ایران و ملت‌های منطقه، تاکید داشته و دارند.

امیر خواجه‌امیری گفت: ویژگی دیگر خلیج فارس که به این منطقه اهمیت می‌بخشد، سهولت حمل و نقل در آن است.

کد خبر 6091847 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • امیر کویت فردا عازم قاهره می‌شود
  • مشعل الصباح امیر کویت فردا عازم قاهره است
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • امیر فخری: کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ببینید | پیام خاص امیر قلعه‌نوعی به ملی‌پوشان فوتسال
  • پیام امیر قلعه نویی به تیم ملی فوتسال پس از صعود به فینال + ویدئو