Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-تماس‌های پی در پی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد با مشتریان برای پرداخت قسط‌ وام بر زخم تاول زده کرونایی مردم، نمک می‌پاشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج،  کرونا ویروس کسب و کارها را کساد کرده و بازار را زمین گیر، اما تماس‌های پی در پی بانک‌ها برای پرداخت قسط‌ بر زخم تاول زده کرونایی مردم، نمک می‌پاشد و روز به روز بر دردها اضافه می‌کنند تا جایی که بانک مهر ایران گفته می‌شود افرادی را در این شرایط کرونایی به صورت حق الزحمه‌ای بکار گرفته تا با مردم برای پرداخت اقساط معوق تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا ناخوانده میهمان مردم شد تا همه چیز را تحت شعاع قرار دهد، کسب و کارها را تعطیل کند، آموزش را به لبه پرتگاه ببرد، صلحه رحم را گوشه نشین کند و ....، اما درد را تنها مردم باید تحمل کنند و دولت و بانک‌ها نیز باید کار خود را همچون گذشته بدون کرونا ادامه دهند.

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تعطیلی بازار در هفته‌های گذشته داد بازاریان را درآورده است، گفت: تعطیلی بازار در روزهای اخیر سبب خسارات فراوان به اصناف شده‌ و برخی در حال ورشکستگی هستند.

ارشدی تاکید کرد: من صدای 6 هزار و 500 بازاری هستم که در ایام اخیر تعطیل بوده‌اند، این اصناف از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بین 75 تا 90 روز تعطیل شده‌اند.

وی افزود: هر روز شنوای ضجه بازاریان هستیم، و صدای خُرد شدن استخوان‌هایشان به وضوح لمس می‌شود، چک‌های برگشتی بر سر این اصناف آوار شده‌است، و در نزدیکی ورشکستگی هستند.

ارشدی خاطرنشان کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا که برخی از اصناف اجناس بهاره آورده بودند تعطیل شدند، و حال که شروع فصل سرما هست و اجناس زمستانه برای فروش دارند بازار به رویشان بسته‌است.95 درصد اصناف و بازاریان و مردم اردبیل به اجرای محدودیت‌های کرونایی پایبند بودند

مردم استان مرکزی در اجرای محدودیت‌های کرونایی همکاری کردند/ ممانعت از ورود 3هزار خودروی غیربومی به استان21 هزار راننده متخلف استان فارس در طرح محدودیت‌های کرونایی جریمه شدند

وی بیان کرد: سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا غیر کارشناسی است، و بازار شلوغ کلانشهرها را با شهرهای کوچک و صنوف قوی و مقتدر آنجا را با صنوف ضعیف اینجا اشتباه می‌گیرند.

ارشدی گفت: اگر قرار است اصناف تعطیل شوند، باید از 15 روز قبل به آنها اطلاع‌رسانی شود تا اگر جنس فاسد شدنی دارند، فکری کنند تا متحمل ضرر نشوند.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سخنان رئیس اتاق اصناف واکنش نشان داد و گفت: ما که به میل خود چنین محدودیت‌هایی را اعمال نمی‌کنیم، این محدودیت‌ها نتیجه مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است، و تخلف از آن جرم تلقی می‌شود.

وی به تمهیدات دولت برای کمک به مردم در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: دولت با تمام مشکلات با پرداخت تسهیلات، کمک‌های معیشتی در اندیشه کاستن از مشکلات است، و مردم نیز همکاری کنند تا از این معضل عبور کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت طرح بیمه اصناف را در دستور کار دارد، و اصناف می‌توانند کسب و کار خود را به مدت دو ماه بیمه کنند.

انتهای پیام/544/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد محدودیت ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد