Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@03:28:08 GMT

جای خالی کرسی مناطق آزاد در هیات دولت

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۶۵۹۳

جای خالی کرسی مناطق آزاد در هیات دولت

به گزارش خبرآنلاین از قشم، حمیدرضا مومنی در دیدار با نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که برای بازدید از طرح های مختلف صنعتی به این جزیره سفر کرده بودند، اظهار داشت: معافیت های مالیاتی، قوانین خاص گمرکی، اخذ ویزا و قوانین کار اتباع خارجی از موضوعاتی است که  می تواند بخش قابل توجهی از نیاز اقتصاد کشور به واردات محصولات خارجی را مرتفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در تعریف، از مناطق آزاد به عنوان مناطقی با ویژگی ها و محدودیت های مکانی خاص یاد شده که باید به اقتصاد کشور کمک کنند، اما باوجود داشتن هفت منطقه آزاد و بیش از ۳۴ منطقه ویژه که نقش بسیار پررنگی در ارزآوری، تولید، اشتغالزایی و توسعه مناطق محروم  کشور داشته اند، هنوز هیچ جایگاهی در دولت برای آن ها درنظر گرفته نشده و به رسمیت شناخته نمی شوند.
به گفته مومنی، صدور بخشنامه ها و قوانین و مقررات ضد و نقیضی در مورد مناطق آزاد توسط مجلس و دولت بدون این که حتی نماینده ای برای دفاع وجود داشته باشد، منطقی به نظر نمی رسد.
مومنی برتوان این مناطق در جذب سرمایه گذار و تبدیل شدن به قطب تولید محصولات صادرات محور تاکید کرد و گفت: تنها نمایندگانی از بدنه مناطق آزاد می توانند درصد تاثیرگذاری مثبت و منفی وضع قوانین بر عملکرد این مناطق و سرمایه گذاران و ساکنان آن ها را تشریح کرده و در مورد بایدی یا نبایدی وضع مصوبات نظر دهند.  
این مقام عالی با اشاره به تغییرات بسیار در بخش قوانین و مقررات مربوط به مناطق آزاد ادامه داد: عدم ثبات مدیریتی و یک بام و دو هوایی قوانین مربوط، اجازه ترسیم برنامه های جامع و  بلندمدت را در مناطق مذکور نمی دهد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: تشکیلات گسترده ای به نام مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بهتر است ذیل سازمان برنامه و بودجه یا نهاد ریاست جمهوری باشند تا صدای رسای فعالان اقتصادی و ساکنان این منطقه شنیده شود.

48

کد خبر 1463044

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد

آفتاب‌‌نیوز :

"سید احمد زرهانی" روز یکشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان البرز افزود: در این آیین‌نامه ۱۹ دستگاه وظایف، تکالیف و مسوولیت‌های جدیدی پیدا کرده اند.

وی، البرز را مرکز تلاقی فرهنگ‌ها و قومیت‌ها دانست و گفت: اجرای اهداف ستاد در این استان در کل کشور موثر است.

زرهانی تدوین سند راهبردی نماز در کشور را مورد اشاره قرار داد و خواستار اجرای برش استانی آن شد.

وی، همچنین اهتمام و اقدامات استاندار البرز را در راستای ترویج نماز و اجرای اهداف ستاد را مورد تقدیر قرار داد و گفت: بر این باور هستم استاندارانی که نگرش و دغدغه‌های فرهنگی دارند در اجرا نیز موفق‌تر هستند.

زرهانی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد ستاد کل و شورا‌های استان‌ها مورد تاکید رییس جمهور است، افزود: انتظار می‌رود شهرداری‌ها در جهت ایجاد بستر‌های ترویج نماز همراهی بیشتری داشته باشند.

وی همراهی نماینده ولی فقیه در استان البرز و ائمه معزز جمعه و جماعات را عاملی مهم در نیل به اهداف ستاد اقامه نماز دانست و تاکید کرد حضور بزرگان استان در نماز‌های جماعت ادارات و مدارس تاثیر بسزایی در شوق افراد به خواندن نماز بویژه جماعت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • داور لیگ برتری استعفا داد
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد