Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@06:34:28 GMT

شهدا بهترین الگو برای نسل امروز هستند

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۶۸۷۶

شهدا بهترین الگو برای نسل امروز هستند

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: شهدا بهترین الگو برای نسل امروز هستند و سبک و سیره زندگی شهدا باید برای نوجوانان و جوانان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، جمعی از مسئولان آستارایی امروز(شنبه، ۱۵ آذر) در سالروز شهادت روحانی شهید علیرضا محمدزاده در منزل پدری آن شهید والامقام حضور یافته و ضمن دیدار و دلجویی از پدر و مادر وی به مقام والای شهدا ادای احترام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» در این دیدار شهدا را بهترین الگو برای نسل امروز معرفی کرد.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه صبر و شکیبایی خانواده های معظم شهدا برای آحاد مختلف مردم یک الگو و درس بزرگ است، افزود: خانواده های شهدا نمونه آشکار ایثار و سرمایه های جاوید نظام اسلامی هستند و از فرزندان خود برای تثبیت انقلاب گذشتند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: خانواده های شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و پاسداری از آرمان های امام راحل، مهمترین نقش را ایفا می کنند و پاسداشت خون شهدا و همراهی با خانواده های آنها وظیفه ماست.

 

*خانواده های معظم شهدا سرمایه های اجتماعی هستند

«غلامرضا مرحبا» نیز در این دیدار یاد و خاطره شهدا را گرامیداشت و بر تکریم خانوادهای معظم شاهد و ایثارگران تاکید کرد.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خانواده های معظم شهدا حق بسیار بزرگی بر گردن ما دارند، افزود: خانواده های معظم شهدا سرمایه های اجتماعی هستند.

 

مرحبا تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا رضایتمندی این خانواده ها که خواسته ای جز خدمت مسئولان به مردم ندارند، جلب شود.

 

*دیدار با خانواده شهدا گامی در راستای ترویج فرهنگ شهادت است

«عباس صابر» نیز در این دیدار، اظهارکرد: همنشینی با خانواده شهدا یک توفیق الهی است.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه شهدا نه تنها به ملت ایران بلکه به تمام دنیای اسلام تعلق دارند، افزود: شهدا جایگاه والایی نزد مردم دارند و یاد و نام آنها هرگز از خاطر ملت پاک نمی شود.

 

صابر گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا گامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و افتخاری بزرگ است که وظیفه تک تک مسئولان می باشد.

 

*اقتدار امروز کشور را مرهون شهدا هستیم

«بهزاد قنبری» نیز در این دیدار، اظهارکرد: دعای خیر خانواده های شهدا نیز برای حل بسیاری از مشکلات جامعه راهگشا است.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا افزود: سرکشی از خانواده‌ های معظم شاهد و ایثارگران، کمترین کاری است که ما می توانیم در برابر حماسه ‌های عظیم و به ‌یادماندنی و الهی که شهدا و جانبازان و آزادگان خلق کردند، انجام دهیم.

 

قنبری خاطرنشان کرد: امروز اقتدار کشور را وامدار خون های مطهر و پاک کسانی هستیم که در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند و اجازه تعدی حتی به یک وجب از خاک میهن را به دشمن ندادند.

 

گفتنی است، شهید محمدزاده متولد ۱۳۴۱ و از روحانیان آستارا بود و در سال ۱۳۶۲ هنگام بازگشت از عملیات خیبر، در سنندج به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: خانواده معظم شهدا شهید محمدزاده بندر آستارا شهدا خانواده های معظم شهدا بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۶۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود

سرهنگ دوم مظلوم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: به تازگی هویت هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس مشخص شده که از این هشت شهید، هفت شهید گمنام در فارس به خاک سپرده شده بودند که نام این شهدا به سپاه استان‌های مربوطه اعلام شده است.

رییس امور ایثارگران سپاه فجر فارس با بیان اینکه هویت این شهدا از طریق تطبیق دی ان ای آنها با خانواده‌شان مشخص شده خاطرنشان کرد: دو شهید از این شهدا مربوط به استان کرمان است که یکی از آنها در گلزار شهدای مرودشت و دیگری در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شده بودند.

سرهنگ دوم مظلوم بیان کرد: پیکر دو شهید دیگری که در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شده‌اند نیز مربوط به خانواده‌هایی در استان‌های تهران و زنجان است.

وی افزود: پیکر شهید مدفون در سپیدان مربوط به خانواده‌ای از قم و پیکر شهید مدفون در جهرم نیز مربوط به خانواده‌ای در تهران است و یک شهید دیگر مربوط به استان گلستان بوده که در شیراز دفن شده است که پیکر این شهدا از سال ۱۳۸۴ در استان فارس خاکسپاری شده بودند.

سرهنگ دوم مظلوم رضایی در ادامه گفت: سال گذشته از ۱۱۳ شهید گمنام و مفقودالاثر مدفون در فارس نمونه دی ان ای گرفته شد و فرایند تشخیص هویت جهت تطبیق دی ان‌ای این شهدا با دی ان‌ای گرفته شده از خانواده‌های آنها همچنان ادامه دارد.

رئیس امور ایثارگران سپاه فجر فارس گفت: در جمع شهدای تازه تفحص شده، هویت شهید سید علاءالدین اسدپور اهل یکی از روستاهای شهرستان زرقان نیز که بیست و سوم خردادماه هزار و سیصد و شصت و هفت در تک شلمچه به شهادت رسیده از طریق پلاک وی مشخص شده و پیکر وی همراه با پلاک هم اکنون در معراج شهدای تهران است.

وی افزود: پیکر این شهید گرانقدر ساعت هفت صبح فردا چهارشنبه وارد شیراز خواهد شد و روز شنبه ۱۵ اردیبهشت هم زمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، بر روی دستان مردم شهیدپرور استان فارس تشییع خواهد شد.

کد خبر 6092917

دیگر خبرها

  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • وحیدی خطاب به استانداران: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند