Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  نیککی روز شنبه در ادامه این گزارش به گفت و گو با یک راننده تاکسی در بیروت پرداخته و به نقل از وی ضمن ابراز نارضایی از وضعیت موجود در کشور نوشته است: «قیمت مواد غذایی هر روز افزایش می یابد در حالی که ارزش پول در برابر دلار کاهش می یابد».

گزارش با اشاره به اینکه ارزش پوند، پول رایج لبنان، ‌ در برابر دلار در مقایسه با سال قبل یک پنجم سقوط کرده است نوشت: برداشت آزادانه سپرده از بانک ها امکان پذیر نیست و سقف برداشت سپرده ها از طریق کارت اعتباری هم محدود شده است لبنان به علت رکود اقتصادی طولانی مدت بر اثر جنگ داخلی سوریه، اسفند سال گذشته قصور در پرداخت بدهی را اعلام کرد با اعلام قصور در پرداخت بدهی، ورود ارز خارجی به لبنان متوقف شده است و بدین ترتیب اقتصاد لبنان که هم اکنون هیچ صنعت برجسته ای به جز صنعت گردشگری ندارد، فلج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نیککی در ادامه با یاداوری اینکه انفجار مهیب بیروت که نزدیک به ۲۰۰ نفر را کشت مشکلات اقتصادی لبنان را دو چندان کرده است آورده است: در خیابان های بیروت ساختمان هایی با پنجره های آسیب دیده بر اثر انفجار مهیب بیروت به وفور دیده می شوند.

در ادامه این گزارش آمده است: "حسان دیاب"‌ نخست وزیر وقت لبنان، پس از انفجار ماه اوت اعلام استعفا کرد پس از استعفای وی ادیب، سفیر لبنان در آلمان، به عنوان نخست وزیر لبنان معرفی و مکلف به تشکیل کابینه جدید در لبنان شد اما ادیب هم با اعلام انصراف خود در تشکیل کابینه از سمت خود استعفا کرد در نهایت ماه اکتبر سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان به عنوان نخست وزیر جدید این کشور معرفی شد.

نیککی می نویسد: به نظر می رسد حریری در تلاش است با تشکیل کابینه ای متشکل از متخصصان غیر سیاسی زمینه را برای پاکسازی فساد و کوچک کردن بخش های عمومی فراهم کند اما در لبنان با وجود ۱۸ فرقه رسمی که هر فرقه به دنبال منافع خود است تشکیل کابینه کار بسیار دشواری است هم اکنون نزدیک به چهار ماه است که خلا سیاسی در لبنان دیده می شود.  

در پایان این گزارش با اشاره به نشست بین المللی فرانسه و سازمان ملل برای کمک به لبنان آمده است: در ابتدا قرار بود این نشست در ماه نوامبر برگزار شود، اما از آنجا که دولت جدید در لبنان شروع به کار نکرد، این نشست به تعویق افتاد هدف این نشست حمایت های بشر دوستانه از لبنان بود که با تعوبق افتادن این نشست کمک های بشر دوستانه از طریف سازمان های غیر دولتی انجام می شود که به نظر می رسد حجم این کمکها بسیار کوچک است.  

برچسب‌ها سعد حریری فرانسه لبنان بیروت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سعد حریری فرانسه لبنان بیروت سعد حریری فرانسه لبنان بیروت اخبار کنکور تشکیل کابینه نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌ها- یکشنبه۱۶ اردیبهشت

نیمه پنهان مالیات ستانی،ادامه اعتراض دانشجویان غرب به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لیست ها و حاشیه های داغ دور دوم انتخابات مجلس از عناوین روزنامه های صبح امروز کشور بود.

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • تصمیم کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات به رفح
  • تصمیم کابینه جنگ اسرائیل برای ادامه حملات به رفح
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌ها- یکشنبه۱۶ اردیبهشت
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب