Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: کار ساخت واحدهای نیازمندان در استان مرکزی تا خرداد ۱۴۰۰ انجام می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مهدی زندیه وکیلی عصر امروز در جلسه احداث هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به مساعدت برای ساخت مسکن مددجویان و کمیته امداد اظهار داشت: در ماده 100 تا آن جایی که قانون به ما اجازه می‌دهد همکاری و همراهی لازم را داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخش زیادی از کار ساخت 2 هزار واحد مسکن محرومین انجام شده و تسهیلات بلاعوض و کمک خیرین که در سفر معاون ریاست جمهوری تسهیلاتی برای ساخت مسکن این بخش به استان مرکزی تخصیص یافت نیز پیگیری و انجام شده است.

معاون عمرانی استاندار استان مرکزی تصریح کرد: وام‌ها و تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن با سود اندک در حال پرداخت است که امیدواریم در روند کار اجرای ساخت این واحدها را شاهد باشیم.

700 واحد مسکن نیازمندان در کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسیدسیل‌ به 686 واحد مسکن نیازمندان کهگیلویه و بویراحمد خسارت زدخادمیاران رضوی در مازندران پای کار تامین و مرمت مسکن نیازمندان آمدند

861 واحد مسکونی در استان مرکزی درحال ساخت است

حمیدرضا رضافرح مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت ساخت مسکن محرومین اظهار داشت: استان مرکزی جزو آخرین استان‌ها برای ساخت مسکن محرومین بود اما هم اکنون فعالیت میدانی آغاز شده است.

وی افزود: دو تفاهم نامه جداگانه با بهزیستی و کمیته امداد در چند بخش امضاء شده و همچنین بنیاد مسکن در جهت خدمت به مردم فعالیت شبانه روزی خود را آغاز کرده‌اند تا خردادماه سال بعد 2000 واحدهای مسکونی را تحویل دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی ادامه داد: روند شناسایی بسیار دشوار است اما تا به حال 1600 واحد را شناسایی و پروانه ساخت 831 واحد گرفته شده است.

رضافرح خاطرنشان کرد: 736 واحد معرفی به بانک، 148 عقد قرارداد، 151 واحد پی کنی، 99 واحد فنواسیون، 44 واحد اسکلت، 22 واحد گچ و خاک،69 واحد اجرای سقف و 60 واحد نازک کاری داشته که تا به امروز صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: 831 واحد در چرخه کار و 500 واحد در مرحله شروع است، در مناطقی که زمین داریم مبلغی از افراد گرفته نمیشود اما در صورت نداشتن زمین در آن منطقه مبلغ 10 میلیون تومان جهت زمین از افراد گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد:عمدتا اسکلت‌هایی که در ساختمان‌ها استفاده می‌کنیم اسکلت 50 متری و تولید خودمان است که امیدواریم بتوانیم کارهای با سرعت و دقت بالا انجام دهیم.

اشتغال و مسکن محور فعالیت کمیته امداد استان مرکزی 

مجید مومنی نیز در این جلسه با اشاره محورهای اصلی کار کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: ایجاد اشتغال و مسکن از محورهای اصلی کار ما در کمیته امداد است.

وی افزود: 86 هزار نفر به صورت مستقیم جدا از مراجعات حضوری تحت پوشش ما هستند که 3 هزار 284 نفر مستاجر هستند و برای این قشر از افراد سخت است که 80 درصد که سهم اعظمی از درآمد آن‌ها محسوب می‌شود که تنها به مسکن اختصاص یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به واحدهای مسکونی تصریح کرد: از هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) 800 واحد مختص شهرهای استان و 200 واحد برای روستاها شروع به ساخت کرده‌اند.

مومنی بیان کرد: بخش اعظمی از منابع مالی ساخت مسکن مددجویان از طریق کمک‌های مردمی و خیرین صورت گرفته و مبلغ 11 میلیارد تومان کمک خیرین استان مرکزی است و همچنان در تمام مراحل در کنار ما هستند.

وی ادامه داد: امسال 507 خانوار برای مسکن شناسایی شدند که 343 واحد با همراهی خیرین در حال ساخت است،7 هزار محسنین تحت پوشش ما هستند که 25 هزار نفری حامی آن‌ها هستند و در ادامه برای خانواده‌های دو معلول که فاقد مسکن که 85 نفر در استان هستند تسهیلات 85 میلیون تومانی بلاعوض تخصیص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به وضعیت خانوارهای محروم در شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: در بخش زیادی از روستاها حدود 463 خانوار در روستا و 43 نفر شهر لوله کشی گاز وجود ندارند 484 خانوار به حمام و  622 خانوار به دستشویی نیز دسترسی ندارد که عمده آن‌ها در روستاها ساکن هستند.

انتهای پیام/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیته امداد استان مرکزی کمیته امداد برای ساخت مسکن بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد

ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه تفاهم‌نامه ای بین وزارت راه وشهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده است، گفت: طبق این تفاهم نامه برنامه ریزی برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح انجام شده و به زودی روند ساخت این واحدها آغاز می شود.

وی افزود: در قالب این تفاهم نامه ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد:  بخش عمده ای از پروژه های نهضت ملی مسکن از طریق تفاهم نامه و به صورت مشارکتی  ساخته می شود و بخش دیگه ای از پروژه ها هم به در قالب تفاهم نامه ساخته می شود که با اعطای زمین ازسوی  دستگاه ها مسکن برای متقاضیان ساخته می شود.

وی توضیح داد: پیش از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در تهران به کجا رسید؟
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن